خرید از سراسر دنیا


» دانستنی ها راجع به آزمایش خون

دانستنی ها راجع به آزمایش خون


امروزه انجام آزمایش خون آسان است. علائم پزشکی واضحی وجود دارد که نشان می دهد چه کسی باید آزمایش خون انجام دهد و در چه ساعتی از زندگی مناسب انجام آزمایش خواهد بود. در مقاله ما اطلاعات بیشتری کسب کنید!

بسیاری از افراد به دلیل سالم بودن گمان میکنند آزمایش خون لازم ندارند.در واقع ، به همین دلیل آنها نیاز به انجام آزمایش خون دارند. آزمایش خون به طور منظم دستور داده می شود تا بیماری را زود درمان کند .

فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش مطلب مرتبط فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش


هنگامی که پزشک از شما می خواهد آزمایش خون خود را به طور مرتب انجام دهید ، به این معنی است که علائم بیماری های خاصی وجود دارد که در سنین مشخصی شایع هستند.


برخی از اجزای خون ممکن است تغییر کنند در حالی که علائم این بیماری هنوز ظاهر نشده است. این از نظر درمان پیشگیرانه و جلوگیری از عوارض بعدی مزیت بزرگی محسوب میشود.


از طرف دیگر ، اگر بیمار قبلاً به بیماری مزمن مبتلا باشد ، انجام آزمایش خون معمول به متخصصین این امکان را می دهد تا پیشرفت این بیماری و اثربخشی درمان انجام شده را پیگیری کنند.


از خون به عنوان ابزاری برای کشف وضعیت داخلی بدن استفاده می شود زیرا امکان گرفتن خون وجود دارد و سپس به سرعت نتیجه آزمایش را می گیرید. آزمایشگاه ها در همه جا موجود هستند ، آزمایش ها ارزان است و سودمندی آنها به طور علمی اثبات شده است.


به عنوان یک قاعده ، افرادی که تصور می شوند سالم هستند فقط سالانه آزمایش خون انجام می دهند. با این حال ، بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن باید بخصوص از ابتدای درمان ، هر از گاهی آزمایشاتی انجام دهند.


پزشکان در آزمایش خون چه می توانند ببینند؟

وقتی می گویند آزمایش خون ، ما در مورد آزمایشات بیوشیمیایی روی بافت خون صحبت می کنیم. خون یک بافت مایع است که از طریق رگها و شریان ها عبور می کند ، که از طریق سیستم گردش خون عبور می کند.


اگرچه مایع است ، اما از اجزای زیر تشکیل شده است:


مواد جامد. قسمت جامد خون نیز به عنوان عناصر تشکیل شده شناخته می شود. گلبول های قرمز ، گلبول های سفید و پلاکت ها از جمله آنها هستند.

مایعات. قسمت مایع خون به عنوان پلاسما خون شناخته می شود.

بازی مخفی دایرکت اینستاگرام! مطلب مرتبط بازی مخفی دایرکت اینستاگرام!

افراد برای بررسی هرگونه علائم بیماری و ارزیابی تغییرات بیماری های موجود ، آزمایش خون دارند.


برخی از قسمتهای آزمایش بر قسمت جامد خون تمرکز کرده و سلولهای آن را تجزیه و تحلیل می کنند. به عنوان مثال ، شمارش گلبول های قرمز به معنای تعیین تعداد بسیاری از این سلول ها در خون داده شده است. شمارش گلبولهای سفید و پلاکت ها نیز می تواند مشخص شود.


علاوه بر این ، می توان شکل عناصر خونی را که با کمک میکروسکوپ تشکیل شده است ، بررسی کرد. گلبول های قرمز می توانند بزرگ یا کوچک باشند و محدودیت ها یا اختلالات خاصی دارند که نشان دهنده وجود این بیماری است.


از طرف دیگر برای اندازه گیری قسمت مایع خون در آزمایشگاه ها پارامترهای زیادی وجود دارد. آنها معمولاً تراکم پلاسمائی قند ، کراتینین ، اوره ، اسید اوریک و لیپیدها را اندازه می گیرند. متخصصان پزشکی همچنین می توانند چگالی یون ها مانند سدیم ، منیزیم و پتاسیم را اندازه گیری کنند.


فرد ممکن است از طریق آزمایش خون اطلاعاتی در مورد تراکم هورمونی در بدن خود داشته باشد. به طور معمول ، پزشک ممکن است آزمایشات عملکرد تیروئید را برای تعیین تعداد هورمونهای تولید شده توسط غده تیروئید سفارش دهد.


سرانجام ، یک سرولوژی وجود دارد. سرولوژی توسط آزمایشگاه ها برای اسکن وجود بیماری های عفونی یا آنتی بادی های مبارزه با این بیماری ها استفاده می شود.


آزمایش خون برای هر سن لازم است

آزمایش خون معمول در هر مرحله از زندگی انجام می شود. به عبارت دیگر ، متخصصان پزشکی بر اساس سن بیمار روی آزمایشات بیوشیمیایی که برای آنها مناسب ترین است تمرکز می کنند.


این پروتکل ها بر اساس سنینی که هر بیماری در آنها شایع است ، در سطح جهانی و ملی تنظیم می شوند. فرض بر این است که این آزمایشات غربالگری بسیاری از بیماریهایی که باعث مرگ یا تغییر کیفیت زندگی می شوند فراهم می کند.


بیایید نگاهی بیندازیم که چرا آزمایش خون در دوره های مختلف زندگی مهم است.


آزمایش خون بین سنین 20 تا 35 سالگی

بیشتر بیماری ها در این سن بروز نمی کنند. غربالگری سالانه برای جلوگیری از عوارض بعدی بسیار مهم است. درمان بیماری هایی که در دوره اولیه گرفتار هستند ، آسان خواهد بود.


آزمایشات معمول آزمایشگاهی برای این گروه سنی شامل شمارش کامل خون ، آزمایش عملکرد کلیه ، وضعیت کبد ، قند خون و پروفایل لیپیدها است.

آزمایش خون برای زنان باردار

زنان در سن باروری می توانند باردار شوند. بارداری شرایط خاصی است که هر سه ماه یکبار به آزمایش خون خاص نیاز دارد.


بررسی های معمول در دوران بارداری شامل شمارش کامل خون برای اندازه گیری معمول حداقل هر سه ماه است. در عین حال ، عفونت هایی مانند توکسوپلاسموز ، سفلیس ، هپاتیت B و ایدز ، که ممکن است روی جنین تأثیر بگذارد ، نیز مورد معاینه قرار می گیرند.


آزمایش خون بین سنین 35-55 سال

آزمایش های دیگر برای این گروه سنی باید انجام شود زیرا بعد از 40 سالگی ، بیماری های مزمن در جامعه شیوع بیشتری دارد. پزشکان آزمایش های تصویربرداری مانند ماموگرافی را به همراه آزمایش خون می خواهند. آنها همچنین به آزمایشات آسیب شناسی مانند آزمایش تشخیص سرطان رحم و آزمایش های تهاجمی مانند کولونوسکوپی احتیاج دارند.


پزشکان ممکن است آزمایش های اضافی را برای غربالگری عدم تعادل هورمونی ، به خصوص در زنانی که یائسگی را پشت سر گذاشته اند ، سفارش دهند.


آزمایش خون بعد از سن 60 سالگی

شیوع بیماریها در سالمندان بسیار بیشتر است. بسیاری از افراد بالای 60 سال در حال حاضر شرایط پزشکی مزمن دارند. به همین دلیل ، آنها باید به طور مکرر آزمایش خون انجام دهند.

نتیجه

انجام آزمایش خون بخشی از کارهای روزمره فرد است. اگر شخص قبلاً بیماری داشته باشد ، حتی لازم است که تحت معاینه بیوشیمیایی قرار گیرد تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.


بعد از معاینه ، پزشک شما می داند که بر اساس سن و وضعیت جسمی شما باید آزمایشاتی را انجام دهید. به یاد داشته باشید ، تجزیه و تحلیل به موقع می تواند از بروز مشکلات جدی و شرایط غیر قابل برگشت که ممکن است در آینده بر سلامتی شما تأثیر بگذارد ، جلوگیری کند.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   آزمایش خون

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده