ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کمبود آهن

کمبود آهن

آیا به میزان کافی آهن در رژیم غذایی خود دریافت می کنید؟ در این مقاله عواقب عدم دریافت آهن کافی را کشف کنید و دریابید که آهن برای سلامتی شما چقدر مهم است!


مهمترین شاخص کمبود آهن ، کم خونی است. با این حال ، این مشکل عواقب بیشتری دارد که باید از آن آگاه باشیم. اگر فکر می کنید این ماده مغذی را کمتر مصرف می کنید ، پیشنهاد می کنیم به علائم زیر توجه کنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


در هر دو کشور در حال توسعه و توسعه نیافته ، میلیون ها نفر وجود دارند که به دلیل تغذیه ناکارآمد ، کمبود آهن دارند. هیچ کس نباید کمبود آهن را نادیده بگیرد. زیرا این مشکل عواقب مضر برای سلامتی ما دارد.


آهن به هموگلوبین اجازه می دهد تا به درستی و اکسیژن به تمام سلولها در بین بسیاری از کارکردهای آن عمل کند. این مورد برای سلامتی ما بسیار مهم است. علاوه بر این ، از آنجا که آهن در بدن ما به مقدار کمی یافت می شود ، لازم است آن را از طریق مواد غذایی و مهمتر از همه با یک رژیم متعادل و متنوع تهیه کنید.


دو نوع آهن وجود دارد. مورد اول هر دو آهن موجود در گوشت حیوانات است. این گونه به راحتی جذب می شود. دوم غیر آهن است که در سبزیجات یافت می شود و به راحتی توسط بدن قابل جذب نیست. به همین دلیل بسیاری از گیاهخواران و وگان ها از کم خونی رنج می برند. آهن نیز:


در تولید مواد در خون شرکت می کند ،

در سنتز DNA دخالت می کند ،

این بخشی از روند تنفس سلولی است ،

به محافظت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

گویی اینها کافی نیستند ، آهن در بسیاری از واکنشهای شیمیایی شرکت می کند و برای تولید و آزادسازی انرژی بسیار مهم است.


سطح آهن


می توانید خون خود را آزمایش کنید تا متوجه شوید فقر آهن دارید:


مقادیر عادی در مردان بالغ 80 تا 180 ug / dl است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در زنان بزرگسال 60 تا 160 ug / dll است.

این مقدار از 50 تا 120 ug / dl برای کودکان متغیر است.

در شیرخواران زیر 1 سال ، مقادیر باید بین 100 تا 250 میکروگرم بر دسی لیتر باشد.

اگر سطح آهن شما بالاتر از حد متوسط است؛ این ممکن است به دلیل بیماریهای زیر و موارد مشابه باشد:


هموکروماتوز

هپاتیت

کم خونی همولیتیک

مسمومیت با آهن


به همین ترتیب سطح آهن شما ممکن است در برخی موارد خاص کاهش یابد ، مانند:


بارداری

سوء تغذیه

سرطان

ریزش خون مزمن

هیپرمنوریا مزمن


پیامد های کمبود آهن


به برخی از علائم توجه کنید که بدن فاقد این ماده مغذی اساسی است. اگر چندین مورد از این علائم را دارید ، بهتر است با پزشک مشورت کنید و آزمایش خون انجام دهید:


1. ضعف و خستگی


مهم نیست که چند ساعت بخوابید ، استراحت زیادی کسب می کنید ، همیشه احساس بی حسی و ضعف خواهید کرد. صبح بلند شدن سخت تر می شود و همه جا را می خوابی.


این ضعف یا خستگی ممکن است ناشی از کمبود آهن علاوه بر خواسته های روزانه شما باشد. از آنجا که این ماده مغذی امکان انتقال اکسیژن به داخل سلول را می دهد ، هنگامی که کمبود آن باشد ، "سوخت" وارد بافت های ما نمی شود و نمی تواند به اندازه کافی کار کند.


بنابراین اگر بعد از انجام فعالیت های کم ضربه ، احساس نشاط و خستگی شدید احساس می کنید ، ممکن است دلیل کمبود آهن باشد.


2. عملکرد ضعیف و روحیه بد


کمبود این ماده مغذی به طور مستقیم بر حالات احساسی ما تأثیر می گذارد. بنابراین ، طبیعی است که وقتی آهن کافی در بدن ما وجود ندارد ، بسیار بی قراری ، افسرده باشیم.


علاوه بر این ، اگر خستگی را به آن اضافه کنیم ، درک نتایج بسیار آسانتر است: داشتن مشکل در عملکرد شغلی ، مشکل در انجام کار یا کارهای روزانه شما.


توجه کنید که اخیراً همه چیز اشتباه شده است و چگونه بر فعالیتهای خود تمرکز می کنید. علاوه بر این ، کمبود آهن بر حافظه و توجه تأثیر منفی دارد.


شاید لازم باشد دو برابر بیشتر از هر کاری که می خواهید انجام دهید هزینه کنید. حتی اگر سعی کنید آنچه را که می خواهید انجام دهید ، به احتمال زیاد انگیزه خود را به سرعت از دست خواهید داد.


3. پوست بی حال


هنگامی که کم خونی دارید ، پوست شما احتمالاً ضعیف تر و سفیدتر از حد معمول است. این بدان دلیل است که هم درم و هم بافت مخاطی اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. ممکن است چشمان بعضی از افراد سفید باشد ..


4- سرگیجه و حالت تهوع


در اثر کمبود آهن و کمبود اکسیژن در سلول ها ، دائماً احساس سرگیجه می کند. علاوه بر این ، ممکن است هنگام تلاش برای تنفس ، کمبود هوا را تجربه کنید. همچنین ممکن است سریعتر و بیشتر اوقات نفس بکشید.


در موارد شدیدتر ، افرادی که به اندازه کافی از این ماده مغذی استفاده نمی کنند می توانند در هر ساعت از روز دچار ضعف شوند. آنها همچنین ممکن است از وزوز گوش یا لیپودیستروفی رنج ببرند.


5. تپش قلب


ضربان قلب سریع که هنگام ورزش نکردن یا هنگام انجام آن اتفاق می افتد ممکن است مربوط به کمبود آهن باشد. هنگامی که خون شما به خوبی در بدن گردش نمی کند ، سیستم قلب باید تلاش بیشتری برای پمپاژ خون در هر عضو انجام دهد. تاکی کاردی ، آریتمی و حتی انفارکتوس حاد میوکارد ممکن است رخ دهد.


6. ناخن های شکننده و ریزش مو


اگر ناخن هایتان به راحتی شکسته شود ، نازک بمانید یا لکه های سفید در نزدیکی کوتیکول ها داشته باشید ، این به دلیل کمبود آهن است.


در موارد ریزش مو ، این امر به این دلیل است که خونی که بدون اکسیژن رسانی می رود به سر می رود و نمی تواند به اندازه کافی فولیکول های مو را تغذیه کند.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   کمبود آهن
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده