خرید از سراسر دنیا


» فلج شدن در خواب

فلج شدن در خواب

آنچه کارشناسان درباره فلج خواب می گویند :


اگرچه این یک مشکل کشنده نیست ، اما می تواند خواب شخص را مختل کند ، بنابراین باید بدانیم که چگونه علائم و دلایل آن را بفهمیم.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


شاید از فلج خواب شنیده باشید. امروز می خواهیم به شما بگوییم فلج خواب چیست ، چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد و برای جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید.


فلج خواب یک بیماری جدی نیست. دانشمندان این موضوع را پدیده ای می دانند که هنگام استراحت بدن شما اتفاق می افتد (معمولاً در خواب). باز هم ، دانشمندان این موضوع را پارازومنیا در طبقه بندی بین المللی اختلالات خواب می دانند.


فلج خواب چیست؟


فلج خواب یک وضعیت عضلانی است که هنگام خواب باعث ضعف یا آرامش عضلات می شود. با این اثر ، هرگونه حرکت عضلانی برای مدتی قابل انجام نیست.


این معمولاً هنگام خوابیدن یا هنگام بیدار شدن از خواب اتفاق می افتد. اثر آن بسیار کوتاه است ، بین 1-5 دقیقه است. گرچه فلج خواب کاملاً هوشیار و آگاه است ، اما اغلب فرد را می ترساند و استرس می دهد.


شما نمی توانید عضلات خود را حرکت دهید و حتی در طول این وضعیت یک کلمه نیز بگویید. در حالی که کار سختی است ، بهترین کار این است که آرام باشید و صبر کنید تا اوضاع از بین برود.


علم همچنین توضیح می دهد که این به دلیل یک خطای جزئی در سیستم عصبی است. مغز در هنگام خواب از خواب بیدار می شود ، اما بدن نمی تواند از دستوراتی که مغز در مدت زمان کوتاه ارسال می کند ، پیروی داشته باشد ، زیرا در حالت استراحت عمیق است. این توضیح ممکن است بسیار ساده به نظر برسد ، بنابراین بسیاری از افراد را راضی نمی کند.


علائم فلج خواب :

این پدیده بر سلامتی فرد تأثیر نمی گذارد. این یک پدیده بسیار رایج و معمولی است. طبق یک مطالعه ، تقریباً 8٪ از جامعه یک بار در طول زندگی خود در معرض آن قرار گرفته اند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در بعضی موارد ، فلج خواب در افرادی که قبلاً از مواد مخدر رنج می برند به طور مستقیم اتفاق می افتد. این یک بیماری غیر معمول است که باعث حملات ناگهانی خواب می شود که پیش بینی آن غیرممکن است.



شایع ترین علائم فلج خواب عبارتند از:


شما نمی توانید فریاد بزنید یا صحبت کنید - ذهن شما کاملاً کار می کند ، اما بدن شما نمی تواند واکنشی نشان دهد.


استرس و ترس در اثر فلج رخ می دهد.


شما در سینه خود احساس فشار می کنید و در تنفس مشکل دارید.


شما از همه چیز آگاه هستید ، اما نمی توانید حرکت کنید.


احساس خواهید کرد که تختخواب تا پایین در حال غرق شدن است یا موارد لمسی دیگری نیز وجود دارد که در واقع نیست.


چه عواملی باعث فلج خواب می شوند؟


فلج خواب زمانی اتفاق می افتد که بدن و ذهن نمی توانند مدتی به خوبی با هم ارتباط برقرار کنند. معمولاً در طول چرخه REM خواب می بینیم و ماهیچه های ما کاملاً فلج می شوند زیرا ماهیچه ها در حالت استراحت هستند. گلیسین و آمینوبوتیریک اسید) دو ماده شیمیایی هستند که باعث این "فلج" می شوند و به ما امکان می دهند شبانه نتوانیم خوب عمل کنیم.


این فلج زمانی اتفاق می افتد که مغز ما در وسط چرخه REM از خواب بیدار شود قبل از اینکه فرایند تمام شود ، زیرا ماهیچه ها هنوز دوره استراحت نهایی را تمام نکرده اند.


علل متداول فلج خواب بسیاری وجود دارد:


استرس بیش از حد

تحت فشار زیادی قرار گرفتن

کمبود خواب مکرر یا خواب مکرر


درمان فلج خواب :



اگر فلج خواب را تجربه کرده اید ، بدانید که هیچ چیز نگران کننده نیست. زیرا این مسئله هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نمی کند. غالباً درمان خاصی وجود ندارد ، اما در صورت بروز موارد زیر عمل می کنید:


اولین کاری که باید بکنید آرامش است و به خود یادآوری کنید که هیچ چیز بدی نیست. نیازی به وحشت نیست.


آرام بگیرید و صبر کنید تا فلج به خودی خود برطرف شود.


انگشتان دست و پا را به آرامی حرکت دهید تا توانایی حرکت خود را بازگردانید.


وقتی می توانید اندام خود را بیش از حد حرکت دهید ، با آرامش از رختخواب خارج شوید و سعی کنید آهسته راه بروید.


اگر این اتفاق برای شما خیلی وقت ها رخ می دهد ، با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است اختلال خواب زیربنایی داشته باشید. اما به یاد داشته باشید فلج خواب برای سلامتی مضر نیست.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده