دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چرا ویتامین ها برای رژیم غذایی شما ضروری هستند؟

چرا ویتامین ها برای رژیم غذایی شما ضروری هستند؟

ویتامین ها بخشی ضروری از رژیم غذایی شما هستند. آنها از رشد و نمو بدن شما پشتیبانی می کنند و برخی از آنها توسط بدن شما تولید نمی شود. با این حال ، ویتامین ها هنوز هم برای بسیاری از ارگان های سالم و عملکرد آنها لازم و ضروری هستند. بنابراین ، ویتامین ها مواد مغذی مهمی هستند که می توانید از طریق یک رژیم غذایی سالم و برخی مکمل ها دریافت کنید.


انواع مختلفی از ویتامین ها وجود دارد ، در کل آنها 13 نوع هستند. همه آنها با تقویت آنزیم ها و سلول های بدن شما برای تقویت فرایندهای متابولیک و دوز انرژی بالایی در بدن شما کار می کنند. در این مقاله ، ما چگونگی تأثیر این ریز مغذی ها را در رژیم غذایی شما و اینکه چرا آنها یک بخش اساسی هستند بررسی میکنیم.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


ویتامین ها بخشی از زنجیره غذایی را تشکیل می دهند


این ریز مغذی ها بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند .

بسیاری از غذاهایی که می خورید حاوی ویتامین هستند. به عنوان مثال ، تمام سبزیجات و میوه ها حاوی ویتامین های ضروری یا ریز مغذی ها هستند که هنگام خوردن آنها وارد بدن شما می شوند. در مورد بسیاری از گوشت حیواناتی که می خوریم ، همین موضوع صادق است. این حیوانات همچنین از میوه و سبزیجات تغذیه می کنند ، به این معنی که ریز مغذی ها را در بدن خود جذب می کنند. هنگامی که آنها را می خورید ، برخی از آن ویتامین ها را هضم می کنید.


آنها بدن شما را تقویت می کنند


بسیاری از ویتامین ها ، مانند ویتامین C ، با سیستم ایمنی بدن کار می کنند. آنها در مبارزه با انواع عفونت ها و بیماری ها از بدن پشتیبانی می کنند. مطالعات اخیر استفاده از میوه‌های دارای ویتامین C زیاد را برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی و افزایش وزن برجسته کرده است.


ویتامین های دیگر مانند ویتامین E از پوست ، ناخن ها و موهای شما مراقبت می کنند. بنابراین ، تمام این ریز مغذی ها مزایای کلی برای بدن شما به همراه دارند ، و این حتی در صورت پیروی از یک رژیم خاص نیز صادق است.


برخی ویتامین ها از توسعه عضلات پشتیبانی می کنند


اگر از رژیم غذایی خود با ورزش جسمی یا هوازی حمایت می کنید ، می توانید ویتامین های B3 و B6 را مصرف کنید. این ویتامین ها برای حمایت از رشد و نمو عضلات ضروری هستند ، همچنین به بهبودی بافت های بدن و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کنند. غذاهایی مانند آناناس ، آووکادو ، انگور و موز بزرگ هندی حاوی ویتامین های B3 و B6 هستند. همچنین مکمل های غذایی وجود دارد که حاوی این ویتامین ها هستند.


بسیاری از ویتامین ها رژیم شما را همراهی می کنند


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

اگر رژیم غذایی متنوع و متعادلی دارید ، به این معنی است که ویتامین های متنوعی را به بدن خود ارائه می دهید. با این وجود ، گاهی اوقات وقتی در رژیم های محدود کننده تری قرار دارید یا مریض هستید یا استرس دارید بهتر است از رژیم غذایی خود با مکمل های ویتامین حمایت کنید. این اطمینان می دهد که شما مقدار لازم همه ریز مغذی ها را بدست می آورید.


اینها می توانند به پیشگیری از بیماری هایی مانند کم خونی یا سوء تغذیه کمک کنند. به عنوان مثال ، ویتامین B12 تعداد گلبول های قرمز بدن را افزایش می دهد. گوشت ها و ماهی های مختلف اغلب حاوی B12 هستند. در بیشتر موارد ، B12 از ویتامین حیوانات است.


آنها بسیاری از آنتی اکسیدان ها را تهیه می کنند


ویتامین های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمندی دارند و نقش مهمی در محافظت از سلول های بدن شما دارند. بنابراین ، آنها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند که می تواند منجر به پیری و تجزیه پوست شود. بنابراین ، یک رژیم غذایی حاوی غذاهای سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان های زیادی را به بدن شما اضافه می کند ، که باعث سلامتی بدن می شود.


همچنین ، بسیاری از این ویتامین ها در درمان های پوستی و جوان سازی استفاده می شوند. تأکید بر این نکته مهم است که فواید این ویتامین ها در هنگام حمایت از یک رژیم غذایی مناسب و متعادل بسیار شگفت آور است. این ویتامین ها به طور کلی به انواع مختلفی از افراد نیز کمک می کند. به عنوان مثال ، مطالعات اخیر در ایالات متحده نشان داده است که غلظت بالای ویتامین D در زنان باعث افزایش باروری و ترویج یک بارداری سالم می شود.


با این وجود ، باید مصرف ویتامین خود را تحت کنترل داشته باشید زیرا ویتامین های بیش از حد در بدن شما نیز می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود. بسیار مهم است که میزان مصرف خود را به دوزهای توصیه شده توسط متخصصان تغذیه محدود کنید و از حد مجاز تجاوز نکنید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده