خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چرخه تولید مثل ویروس ها

چرخه تولید مثل ویروس ها

چرخه تولید مثل ویروس ها فرآیندی است که یک ماده زنده از آن برای تولید مثل استفاده می کند. هنگامی که ویروس ها تولید مثل می کنند ، به همان ارگانیسم آسیب می رسانند و در بدن دیگری تولید می شوند تا خود را آزاد کنند.


چرخه تولید مثل ویروس ها پیچیده و جالب است. این ذرات سلول ندارند. بنابراین ، آنها نمی توانند به تنهایی تولید مثل کنند. برای انجام این کار ، آنها به یک میزبان ، یعنی یک ارگانیسم زنده احتیاج دارند. ویروس ها می توانند خود را در این ارگانیسم تکثیر کنند. وقتی در بیرون بمانند ، احتمالاً ناپدید می شوند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


ویروس ها دو چرخه تولید مثل مختلف دارند:


لیتیک

لیزوژنیک


چرخه تولید مثل لیتیک وقتی ویروس وارد سلول می شود و بلافاصله مواد ژنتیکی آن را روی آن می نویسد. بنابراین مستقیماً به سلولها حمله می کند.


اما ویروس ها در چرخه لیزوژنیک خود را به DNA سلول های میزبان متصل می کنند. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند ، تشخیص آنها بسیار دشوار است و آنها می توانند بدون توجه چند برابر شوند. به عبارت دیگر ، خود را درون ساختاری که آلوده می کنند استتار می کنند.


چرخه تولید مثل ویروس ها گام به گام

به یاد داشته باشید که ویروس ها ساختارهایی هستند که فقط از اسیدهای نوکلئیک و پروتئین های خاص تشکیل شده اند. بنابراین ، آنها بسیار کوچک هستند. دانشمندان آنها را به عنوان موجودات زنده یا مرده طبقه بندی نمی کنند. اما آنها دو کار را انجام می دهند که مشخصه موجودات زنده است: تعامل و تولید مثل.


ویروس ها تقریباً همیشه حاوی یک مولکول ژنتیکی هستند که توسط یک پروتئین یا پوشش چربی احاطه شده است. وقتی به سلول میزبان می رسند ، وارد هسته می شوند بنابراین آنها آن را به نفع خودشان به کار می گیرند. پس از آن ، آنها شروع به تکثیر می کنند.


ویروس ها ذراتی هستند که از ابزارهای متابولیک سلول برای تولید مثل استفاده می کنند.


مرحله نگهداري و نفوذ

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


مرحله اول چرخه تولید مثل ویروس ها اتصال یا پیوست است. این لحظه ای است که ویروس با ارگانیسم هایی که به آن مبتلا می شوند در تماس خواهند بود. این معمولاً به طور تصادفی اتفاق می افتد: مانند یک شخص وقتی در نزدیکی کسی عطسه می کند.


پس از آن ، ویروس گیرنده های سلول موجود در آن را تشخیص می دهد و هنگامی که آن را تشخیص داد ، به غشای سلول می چسبد. سپس مرحله دوم چرخه تولید مثل ویروس ها آغاز می شود. این مرحله ، مرحله جمعیت نامیده می شود. این مرحله ای است که ویروس مواد ژنتیکی خود را به سلول مورد نظر خود تزریق می کند.


این فرآیند مشابه فرایندی است که با یک سرنگ انجام می شود ، اما در اینجا ویروس اطلاعات ژنتیکی را تزریق می کند. برای انجام این کار ، او باید غشای سلولی را بشکند. این کار را با ترشح یک آنزیم انجام می دهد.


مرحله تولید مثل و تجمع


پس از ورود ویروس به سلول میزبان و از دست رفتن آن ، مرحله بعدی تولید مثل می تواند شروع شود: در این مرحله ، ویروس یک نسخه از مواد ژنتیکی خود را تهیه می کند. ویروس می خواهد اجزای مورد نیاز خود را برای ایجاد ذرات جدید ویروسی ایجاد کند.


انواع مختلفی از ویروس ها وجود دارد. بنابراین ، آنها برای تکمیل این فرآیند از روشهای مختلفی استفاده می کنند. وقتی فرآیند تولید مثل پایان می یابد ، آنها شروع به جمع شدن می کنند. در این مرحله ، قسمت های مختلفی در یک ساختار جمع می شوند تا ویروس های جدید یا یک جامعه ویروس جدید ایجاد شود.


اطلاعات ژنتیکی منجر به تولید مثل ناشی از ویروس در سلول ها می شود.


مرحله انتشار


مرحله آخر شامل آزادسازی جوامع جدید ویروس یا ویروس های خارج از سلول است. آنها گسترش می یابند تا سلول میزبان جدید را پیدا کنند و سپس کل چرخه تولید مثل را تکرار کنند.


برخی از انواع ویروس ها برای آزاد سازی ویروس ها فشار می آورند. بنابراین آنها با شکستن غشای سلولی که در آن ایجاد شده است شکسته می شوند. اگر ویروس دارای یک پاکت لیپیدی باشد ، آنها فرایندی را به نام جوانه زدن انجام می دهند. در این حالت ، آنها بخشی از غشای سلول میزبان را گرفته و خود را با آن می پوشانند.


همانطور که مشاهده می کنید ، در این مرحله آخر ، ویروس ها غشاهای سلولی را می شکنند ، که منجر به مرگ سلول می شود. این فرآیند به طور مداوم تکرار می شود: ویروس ها با کشتن سلول ها در سراسر بدن پیشرفت می کنند.


بدن سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با آنها و جلوگیری از ادامه آسیب آنها فعال می کند. اگر سیستم ایمنی بدن قادر به اداره آن نیست ، برای پیروزی در جنگ باید از داروها استفاده کنید. اگر دارو نتواند ، بیماریهای جدی و حتی مرگ رخ می دهد.


چرا درک چرخه تولید مثل ویروس ها مهم است؟

درک چرخه زندگی ویروس ها به شما امکان می دهد تا به بهترین روش برای محافظت از خود در برابر آنها فکر کنید. جلوگیری از شیوع این ذرات بسیار مهم است ، زیرا تعداد داروهای ضد ویروسی موثر زیاد نیست.


بیماریهای ناشی از ویروس می توانند مانند سرماخوردگی خفیف باشند ، اما مانند ایدز یا COVID-19 نیز می توانند بسیار جدی باشند.


هرچه روند تولید مثل را بهتر درک کنید ، می توانید با آنها مبارزه کنید. واکسن ها و داروها به لطف اطلاعات مربوط به روند تولید مثل تولید می شوند. به همین دلیل بسیار مهم است.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده