خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه میتوان فشار خون پایین را بالا برد

چگونه میتوان فشار خون پایین را بالا برد

افت فشار خون/ چگونه می توان فشار خون کم را به روشی سالم بالا برد؟


افت فشار خون می تواند یک سیگنال هشدار برای بدن شما باشد. علائم ممکن است متفاوت باشد ، و علل اصلی ممکن است کمبود آب و قرار گرفتن در معرض دمای زیاد باشد. در این مقاله اطلاعات لازم را برای بالا بردن فشار خون به روش سالم در اختیار شما قرار می دهیم.


سطح فشار خون معمولی در حدود 120-80 میلی متر جیوه (سیستولیک / دیاستولیک) است. فشار خون به عنوان فشار خون با فشار سیستولیک زیر 90 میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک کمتر از 60 میلی متر جیوه تعریف می شود. در افراد سالم مانند ورزشکاران ، فشار خون پایین نشانگر سلامتی قلبی عروقی است.


با این حال ، به ویژه در بیماران فشار خون ، فشار خون پایین نیز مانند زنگ خطر هشدار می دهد. فشار خون پایین نشانگر این است که جریان خون کمتر به اندام های حیاتی مانند قلب و مغز وجود دارد. با توجه به این مسئله ، فشار خون باید به طور مرتب توسط یک متخصص پزشکی کنترل و بررسی شود. اگر افت فشار خون دارید ، روشهای سالم وجود دارد که می توانید برای افزایش فشار خون خود دنبال کنید.


علائم فشار خون پایین


علائم افت فشار خون متنوع است. این موارد عبارتند از: ضعف ، خستگی ، خواب آلودگی ، سرگیجه و از دست دادن هوشیاری.


اگر افت فشار خون باعث ضعف و آگاهی فرد شود ، باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کند. اگر فرد نفس نمی کشد یا نبض وجود دارد ، احیای قلبی ریوی  CPR باید انجام شود.


اگر علائم بالینی زیر وجود داشته باشد ، فرد باید فوراً به مراکز درمانی برود: مدفوع قرمز تیره ، درد قفسه سینه ، سرگیجه و تب بالاتر از 5/38 درجه سانتیگراد.


دلایل افت فشار خون


از جمله دلایل افت فشار خون: دیابت ، بارداری ، قرار گرفتن در معرض دمای زیاد ، کم آبی ، الکل و برخی از داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. علاوه بر این ، دلایل دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد: تغییر در عملکرد کبد ، خونریزی ، استفراغ و اسهال ، آنافیلاکسی ، آریتمی قلبی ، عفونت های خونی .


با این حال ، به تمام این دلایل ، کم آبی و قرار گرفتن در معرض دمای زیاد (گرما) از دلایل اصلی افت فشار خون است.


حال اجازه دهید نگاهی به برخی از راه ها و داروهای طبیعی که می تواند به افزایش فشار خون کمک کند ، نگاهی بیندازیم:


آب: به اندازه کافی آب بنوشید زیرا فشار خون غالباً با کم آبی بدن مرتبط است.


نوشیدنی هایپرتونیک: این نوشیدنی ها حاوی الکترولیت (مواد معدنی مانند سدیم ، پتاسیم ، منیزیم) هستند. این یک راه حل عالی برای افزایش فشار خون است.


نمک: مقدار کمی نمک به غذای خود اضافه کنید ، کمی بیشتر از چیزی که معمولاً استفاده می کنید. شما باید با غذاهایی که سرشار از ویتامین B هستند ، میل کنید. کمبود ویتامین همچنین می تواند باعث فشار خون شود.

میوه ها و سبزیجات: مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین ها و مواد معدنی باعث بهبود گردش خون می شود. همچنین به حفظ تعادل حجم خون کمک می کند.


آب میوه های طبیعی: هدف آن نوشیدن آب میوه های طبیعی و سبزیجات مانند پرتقال ، کیوی ، گوجه فرنگی یا آب چغندر است. به دلیل داشتن مقدار بالای ویتامین C ، برای اصلاح افت فشار خون گزینه بسیار خوبی است.


آب نمک: نوشیدن یک لیوان آب نمک (حدود یک قاشق چای خوری) می تواند فشار خون را تقریباً فوراً افزایش دهد.


شکلات تیره: این نوع شکلات به دلیل دارا بودن کافئین و تئوبرومین برای فشار خون توصیه می شود. هر دو ماده طبیعی فشار خون را کمی افزایش می دهند.


چای یا قهوه: مصرف متناسب این نوشیدنی ها فشار خون را (به ویژه قهوه )کمی افزایش می دهد.


گوشت سرد و کالباس خشک: در موارد شدید فشار خون ، این مواد غذایی اغلب کار می کنند. به دلیل داشتن کلسترول بالا و چربی اشباع نشده ، نباید آنها را به مقدار زیاد بخورید.


زنجبیل: زنجبیل نوعی مخلوط است که از بی کربنات سدیم و فلفل استفاده می کند. این یک راه حل طبیعی و مؤثر است. برای بالا بردن فشار خون پایین به طور طبیعی عالی است.


بالا بردن پاهای شما: با این کار خون بیشتری می تواند به قلب شما بازگردد.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : hsgm.saglik.gov.tr


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده