خرید از سراسر دنیا


» تعداد وعده های غذایی

تعداد وعده های غذایی

آیا باید پنج وعده غذایی در روز بخورید؟


در این مقاله جالب ، کشف کنید که آیا می خواهید پنج وعده غذایی در روز بخورید. در این حالت ، کیفیت به اندازه کمیت اهمیت دارد!

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


شنیده اید که باید پنج وعده غذایی در روز بخورید زیرا احتمالاً باید هر سه ساعت یک بار بخورید تا به شما در کاهش وزن ، سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن یا احساس گرسنگی کمک کند.


اما آیا این واقعیت دارد؟ روزانه چند وعده غذا بخورید؟


کاملاً درست نیست که شما باید پنج وعده غذایی در روز بخورید ، زیرا این امر ، از بین عوامل دیگر ، به شخص و اشتهای وی ، روال کاری ، کار ، برنامه و سطح فعالیت بدنی بستگی دارد.


اگر خود را وادار به خوردن میان وعده در وسط صبح و بعد از ظهر کنید ، این می تواند به غذاهایی تبدیل شود که نباید مصرف کنید ، مانند شیرینی ، آب میوه ، نوشابه ، چیپس ، سوسیس ، لبنیات و قند. غالباً مردم به جای انتخاب های سالم تر ، این غذاهای میان وعده را انتخاب می کنند. بنابراین ، کیفیت مواد غذایی از کمیت اهمیت بیشتری دارد. خوردن سه وعده غذایی سالم در روز بهتر از پنج غذای نا سالم است.


بنابراین مهمترین وعده غذایی چیست؟ آیا پرش از صبحانه بد است؟ هیچ غذایی از سایرین مهم تر نیست.


پنج وعده غذایی در روز برای زندگی سالم


آیا پنج وعده غذایی در روز سرعت سوخت و ساز بدن را تسریع می کند؟

این ایده زمانی بوجود می آید که شما انرژی لازم را برای هضم و تجزیه مواد غذایی با تمام مواد تشکیل دهنده آن ایجاد می کنید. به این اثر حرارتی غذا گفته می شود.


با این حال ، معلوم می شود کالری که شما برای هضم غذا استفاده می کنید کم و بیش با حجم غذایی که می خورید و نوع مواد مغذی متناسب است. اگر این روز یک رژیم غذایی با کالری 2000 را دنبال کنید ، مهم نیست که سه یا پنج وعده غذایی بخورید زیرا اثر حرارتی یکسان خواهد بود.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

طبق مطالعات هیچ شواهد علمی محکمی وجود ندارد که می گوید فرکانس فزاینده غذا می تواند به کاهش وزن کمک کند.


روزه گرفتن


هنگام گرسنگی خوردن غذا مهم است. این بدان دلیل است که شما یک مکانیسم گرسنگی و احساس سیری دارید که توسط هورمون های گرلین و لپتین کنترل می شود. مهم است که اطمینان حاصل کنید که کودکان به اندازه غذا می خورند.


در صورت عدم وجود شرایط خاص ، مانند ورزشکار بودن یا بارداری ، بزرگسالان سالم می توانند ساعت ها یا حتی یک روز کامل از خوردن غذا خودداری کنند. اگر چند ساعت غذا نخورید و گلوکز موجود در خون مصرف شود ، بدن از گلیکوژن کبد و ماهیچه استفاده می کند. هنگامی که این ذخایر خسته شوند ، بدن گلوکونوژنز را فعال می کند: پروتئولیز و لیپولیز (از بین بردن ماهیچه و بافت چربی) ، که بدن کتون را در ادرار دفع می کند و گلوکز تولید می کند.


در حقیقت ، روزه متناوب می تواند منبع خوبی برای کاهش وزن برای برخی از افراد باشد. این روزه شامل 16 ساعت انتظار بدون غذا خوردن و خوردن هرچیز دیگری است .



چه موقع خوردن پنج وعده غذایی در روز مناسب است؟


برای کنترل اضطراب و گرسنگی. اگر روزانه پنج وعده غذایی میل می کنید ، احتمالاً گرسنگی کمتری دارید با این حال ، اگر یک وعده غذایی را رد می کنید ، می توانید احساس گرسنگی و پرخوری کنید ، به این معنی که بیشتر از حد لازم غذا خواهید خورد.


اگر از برخی بیماری ها مانند دیابت رنج می برید ، برای جلوگیری از هیپوگلیسمی و ثابت نگه داشتن سطح قند خون.


اگر یک ورزشکار هستید که مجبور است مقدار زیادی غذا بخورد. انجام این کار در پنج وعده غذایی آسانتر از سه وعده غذایی است ، بنابراین بررسی زمان مناسب مصرف مواد غذایی مهم است.


نتیجه



بهتر است روال زمان وعده غذایی ایجاد شود. اگر عادت دارید پنج بار در روز غذا بخورید ، داشتن سه وعده غذایی دشوار خواهد بود. بنابراین ، هر مورد متفاوت است.


مهمترین چیز این است که غذاهای سالم و رضایت بخش بخورید. اگر غذای سالم مصرف می کنید ، تعداد وعده های غذایی که در طول روز می خورید چندان مهم نخواهد بود.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده