دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» کاهش وزن خیلی سریع

کاهش وزن خیلی سریع

آیا کاهش وزن خیلی سریع خطرناک است؟


آیا به دنبال رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید؟ با پزشک خود صحبت کنید تا آنها به شما در انتخاب بهترین رژیم غذایی برای نیازهایتان کمک کنند. کاهش سریع وزن با "رژیم معجزه آسا" می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


به طور کلی ، هنگامی که تصمیم دارید رژیم خود را برای کاهش وزن شروع کنید ، می خواهید نتایج را در اسرع وقت مشاهده کنید. با این حال ، آیا می دانید کاهش وزن خیلی سریع می تواند خطرناک باشد؟


از دست دادن آن پوند اضافی می تواند به زمان و تلاش نیاز داشته باشد ، و این کاملاً طبیعی است! روش سالم رسیدن به وزن ایده آل شما انجام این کار به آرامی است ، زیرا اگر این کار را نکنید ، می توانید به بدن خود آسیب بزنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.


آیا از دست دادن وزن بسیار خطرناک است؟


کاهش سریع وزن می تواند برای سلامتی شما بد باشد.

شروع یک رژیم محدودکننده برای کاهش وزن معمولاً پیچیده است ، به خصوص اگر از خوردن غذا لذت ببرید. رسیدن به مقیاس و دیدن سوزن ترازو روی همان عدد مانند روز قبل می تواند ناامید کننده باشد. با این حال ، شما باید صبور باشید و توصیه های پزشک خود را رعایت کنید.


رژیم های معجزه آسا که چند پوند در هفته از دست می دهید می توانند برای بدن شما واقعا خطرناک باشند. به همین دلیل ، آنها توسط متخصصان بهداشت توصیه نمی شوند.


شما احتمالاً از خود می پرسید که سرعت خیلی سریع یعنی چقدر؟ به طور کلی ، متخصصان مراقبت های بهداشتی از دست دادن نیمی از یک پوند در هفته را سالم می دانند ، و از دست دادن بیش از 1 پوند "بسیار سریع" تلقی می شود.


تأثیرات بر روی بدن


بدن برای انجام کارکردهای مختلف روزانه به مقدار مشخصی کالری نیاز دارد. اضافه وزن هنگامی اتفاق می افتد که میزان کالری بیش از این نیازها باشد و برای کاهش وزن به روش سالم ، شما باید ضمن افزایش فعالیت بدنی ، کم کم کالری مصرفی خود را کاهش دهید.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

کالری مورد نیاز بسته به جنس ، سن و میزان فعالیت بدنی در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین توصیه می کنیم به جای شروع یک رژیم معجزه آسا به متخصص تغذیه خود بروید تا آنها بتوانند سلامتی شما را ارزیابی کرده و یک رژیم غذایی شخصی را بر اساس وضعیت جسمی شما طراحی کنند.


بنابراین اگر تصمیم بگیرید که غذای خود را با یک رژیم غذایی بیش از حد محدود کننده کاهش دهید ، چه اتفاقی می افتد؟ کاهش وزن خیلی سریع انواع خطرات زیر را به همراه دارد:


1. از دست دادن عضلات


هنگامی که شما یک رژیم غذایی بسیار محدود را دنبال می کنید ، بدن ذخایر گلوکز خود را از دست می دهد و مصرف بافت ماهیچه ای شما را شروع می کند.


یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم با استفاده از رژیم های معجزه آسا مرتکب می شوند این است که آنها می خواهند بدون اینکه متوجه شوند وزن خود و چربی خود را کاهش دهند. بنابراین ، کاهش وزن با از دست دادن چربی یکسان نیست.


هنگامی که بدن به انرژی نیاز دارد اما غذا نمی گیرد ، بافت ماهیچه شروع به تغذیه از بافت های خود از جمله عضله می کند ، به این حالت کاتابولیسم ماهیچه گفته می شود.


در سال 2016 ، یک مطالعه گروهی از افراد را با رژیم بسیار کم کالری به مدت 5 هفته و یک گروه کنترل در رژیم غذایی کم کالری به مدت 12 هفته (500 کالری در مقابل 1500 کالری روزانه) ارزیابی کرد. سرانجام ، مقدار وزن از دست رفته مشابه بود ، اما گروه اول شش برابر بیشتر از عضلات خود را از دست دادند.


2. متابولیسم شما را کند می کند


برخی تحقیقات نشان داده اند که کاهش وزن خیلی سریع می تواند باعث کند شدن متابولیسم شما شود ، به این معنی که می توانید کالری کمتری بسوزانید. در واقع ثابت شده است که مقدار کالری که می سوزانید می تواند در مقایسه با حالت عادی 23٪ کاهش یابد.


3. کمبودهای تغذیه ای ایجاد می کند


اگر تمام مواد معدنی و ویتامین هایی را که بدن شما برای کارکرد صحیح به آنها احتیاج دارد فراهم نسازید ، می تواند باعث کمبودهای غذایی شود. کمبودهای تغذیه ای می توانند باعث شوند:


ریزش مو

خستگی بدنی بیش از حد

استخوان های شکننده

سیستم ایمنی ضعیف

شوند.


4.باعث بروز سنگ صفرا می شود


هر بار که غذا می خورید ، کیسه صفرا مایعات معده شما را آزاد می کند ، که به تجزیه مواد غذایی کمک می کند تا هضم شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که وقتی مقدار کمتری غذا می خورید ، برخی از صفرا که نمی توانند آزاد شوند می توانند سنگهای صفراوی تشکیل دهند.


5. سایر مشکلات


ما قبلاً برخی از خطرات مرتبط با کاهش وزن خیلی سریع را ذکر کردیم. فراتر از این خطرات جدی برای سلامتی ، ممکن است با انواع دیگری از مشکلات مانند:


سرگیجه

لرز

تحریک پذیری

گرفتگی عضلات

یبوست

اسهال

نیز رو به رو شوید.


اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید از انجام این کار به صورت خیلی سریع خودداری کنید. رژیم خود را برای کاهش وزن بدون نظارت پزشکی شروع نکنید. به یاد داشته باشید که قبل از تغییر عادات غذایی خود ، همیشه دیدن یک متخصص تغذیه عاقلانه است.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده