بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا تمیز کننده های شیمیایی مضر هستند؟

آیا تمیز کننده های شیمیایی مضر هستند؟

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مواد شیمیایی تمیز کننده که در خانه از آنها استفاده می کنیم می تواند به سلامتی ما آسیب برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع مهم در ادامه بخوانید.


احتمالاً شنیده اید که مواد پاک کننده شیمیایی برای سلامتی ما مضر هستند. برخی از عناصر مانند کلروفرم ، فرمالدئید یا فتالات می تواند باعث ایجاد بیماری های جدی در کودکان ، بزرگسالان و حتی حیوانات خانگی شود. در زیر لیستی از مضر ترین مواد و آنچه می توانید به جای آن استفاده کنید را به اشتراک می گذاریم.


داده های علمی واضح است: بیش از نیمی از کالاهایی که در سوپر مارکت ها و فروشگاه ها فروخته می شوند دارای اجزای مضر هستند. بنابراین ، پیامدهای آن آلرژی و مشکلات تنفسی است.


مواد شیمیایی تمیز کننده مضر


پاک کننده های شیمیایی به دلیل داشتن اجزای سمی بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارند.


در بسیاری از موارد ، محصولات تمیز کننده حاوی مواد سمی برای پوست و سیستم تنفسی هستند.


در سال 2012 ، کارگروه محیط زیست (EWG) رایج ترین مایعات و مواد تمیز کننده در خانه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. نتایج نگران کننده بود آنها حدود 65 ماده سمی را که غالباً با ناباروری ، اختلالات غدد درون ریز ، ضعف عمومی یا بیماریهای عصبی مرتبط هستند ، دریافتند.


در نروژ ، دپارتمان علوم بالینی دانشگاه برگن تحقیقاتی را بر اساس ردیابی 6000 نفر که در تمیز کردن روزانه از مواد شیمیایی استفاده می کنند ، انجام داد. این مطالعه بر آسیب دیدگی دستگاه تنفسی افراد در معرض این مواد سمی تأکید دارد.


علاوه بر این ، مطالعه تغییرات اقلیمی طبیعت پذیرفته شده در دانشگاه هاروارد بر آسیب های زیست محیطی این مواد به طور کلی متمرکز شده است. علائمی مانند کم خونی یا فقر آهن در اثر آلودگی مواد شیمیایی پاک کننده ایجاد می شود.


همچنین ، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA )اعلام کرده است که مردم در کنار مواد مصنوعی مضر زندگی می کنند که روزانه به 150 هزار نفر می رسد.


محتوای سمی در مواد تمیز کننده شیمیایی


مواد شیمیایی بیشماری در مواد تمیز کننده یافت می شوند. با این حال ، ما به برخی از بدترین و رایج ترین مواد سمی خواهیم پرداخت:


فتالات


این مواد تمیز کننده عطر مصنوعی را تشکیل می دهند. به طور کلی ، خطر اصلی آنها این است که باعث ناراحتی غدد درون ریز می شوند. مایع ظرفشویی ، پاک کننده های کف یا مبلمان ، دستمال توالت و حتی وسایل بهداشت شخصی می تواند شامل این موارد باشد.


پرکلرین


 به طور کلی ، این ماده یک ماده سمی محسوب می شود ، بنابراین می تواند هرگونه واکنشی از سرگیجه در مشکلات تنفسی و سوزش چشم ایجاد کند. پاک کننده های فرش و پاک کننده های لکه نیز از جمله این مواد شیمیایی هستند.


تریکوزان


مایع ظرفشویی حاوی این ماده شیمیایی است در واقع حتی در ایالات متحده ممنوع است زیرا باعث ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک می شود. از طرف دیگر ، برای اکوسیستم های طبیعی بسیار مضر است.


به همین ترتیب ، آنها حاوی ترکیبات آمونیوم کواترنر (QAC )هستند. مانند تریکوسان ، برچسب ها به عنوان "ضد باکتری" ذکر شده اند. واقعیت این است که استفاده طولانی مدت می تواند شرایطی مانند درماتیت و آلرژی تنفسی ایجاد کند. می توانید این ماده را در نرم کننده های پارچه ای و ضد عفونی کننده های مختلف پیدا کنید.


بوتوکسی اتانول


 متعلق به خانواده حلال ها است و به عنوان یک پاک کننده همه کاره موثر ارائه می شود. استفاده روزانه آن بر ریه ها تا کبد و کلیه ها تأثیر می گذارد.


گزینه های تمیز کردن بدون ریسک


اول از همه ، یادآوری چند نکته اساسی بسیار حائز اهمیت است:


استفاده از هر نوع اسپری پاک کننده ای را که استفاده می کنید متوقف کنید و مدت طولانی پس از تمیز کردن منزل خود را تهویه کنید.


همچنین برای جلوگیری از مسمومیت باید از دستکش استفاده کنید.


به همین ترتیب ، هنگام تمیز کردن با این مواد ، ماسک محافظ بپوشید.


تمام اقدامات برای جلوگیری از ورود هوای آلوده به ریه ها و یا تماس با پوست انجام می شود. همچنین توجه داشته باشید که اقدامات مؤثر بسیاری وجود دارد که می تواند در نظافت منازل به کار رود.


بدون تأثیر منفی بر بهداشت خانه خود می توانید مواد تمیز کننده را تغییر دهید. در حقیقت بهترین گزینه جایگزین های اکولوژیکی هستند که خانگی و عاری از مواد سمی هستند مثلا میتوانید از مخلوط آب و جوش شیروین و چند قطره لیمو برای پاک کنندگی سطوح استفاده کنید. با این وجود ، اگر می خواهید محصولات تمیز کننده بدون مواد شیمیایی بخرید ، شاید مجبور شوید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید.


از طرف دیگر ، بیشتر تمیز کردن را می توانید با یک دستمال تمیز ، آب و مقداری صابون انجام دهید. این را باید در نظر داشته باشید که اگر نمی توانید از تمیز کردن با مواد شیمیایی جلوگیری کنید ، نباید از آنها برای افراد خاص استفاده کنید. به عنوان مثال ، افراد آسیب پذیر مانند کودکان ، افراد مسن یا زنان باردار ممکن است به ویژه آسیب پذیر باشند.


در نتیجه ، مواد شیمیایی پاک کننده به طور عمده از طریق دستگاه تنفسی ، پوست و چشم وارد بدن می شوند. بنابراین ، شما باید از این مواد با مسئولیت پذیری استفاده کنید و همیشه از اجزای آنها آگاه باشید. در آخر ، فراموش نکنید که همیشه برچسب ها را بخوانید و سلامتی خود را در نظر بگیرید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده