دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دلایل و چگونگی قوی تر شدن ویروس

دلایل و چگونگی قوی تر شدن ویروس

چرا و چگونه ویروس ها قوی تر می شوند؟


هر ساله ویروس ها قوی تر می شوند و به نظر می رسد بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. ممکن است آنفولانزای سال گذشته زودتر از امسال معالجه شود. شاید امسال آنفولانزا کمتر بماند ، اما علائم آن بیشتر بر شما تأثیر می گذارد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


اندامهای انسانی به تدریج تغییر می کنند. همین مورد در مورد میکروارگانیسم ها نیز صادق است. از این گذشته ، همه آنها برای بقا هستند. به عبارت دیگر ، ویروس ها برای حمله به ناقل و زنده ماندن در آنجا باید قوی تر باشند.


ویروس ها و سیستم ایمنی بدن چگونه کار می کنند؟


ویروس یک میکروارگانیسم صد برابر کوچکتر از سلول انسانی است. این رایج ترین موجود بیولوژیکی در سیاره ما است. هدف آن حمله به سلولهای سالم هنگام ورود بدن است.


سیستم ایمنی بدن ویروس را به عنوان مهاجم تشخیص می دهد و برای از بین بردن آن قبل از رسیدن به سلول ها فعال می شود. اگر این اتفاق نیفتد ، فرایندی که با عنوان "عفونت" شناخته می شود ، آغاز می شود ، هنگامی که میکروارگانیسم سلول را اسیر کرد ، می تواند تکثیر شود تا شکل بیشتری بگیرد. این بستگی به سرعت ویروس دارد و سیستم ایمنی بدن چگونه به کندی عمل می کند.


عفونت ها می توانند به سرعت گسترش پیدا کنند و میکروارگانیسم ها می توانند ضمن ترک سلول ها و از بین بردن آنها ، دیگران را آلوده کنند.


سیستم ایمنی بدن ما در کشتن این مهاجمان بسیار مؤثر است. به عنوان مثال ، تب و استفراغ از جمله واکنش های مکانیسم های دفاعی بدن است.


بعلاوه بدن انسان مصونیت دارد که بعداً بدست می آید. بدن ویروس هایی را که قبلاً با آن روبرو بوده است از جمله سرخک ، آبله مرغان یا اوریون را به خاطر می آورد زیرا ایمنی مادام العمر نسبت به آنها ایجاد کرده است.


هنگامی که واکسینه می شوید ، مقدار بسیار کمی از ویروس به بدن داده می شود تا بتواند یاد بگیرد که به طور مؤثر با آن مبارزه کند. به عنوان مثال ، به همین دلیل است که شما بعضی اوقات بعد از گرفتن آنفولانزا دچار آنفولانزا می شوید. بدین ترتیب بدن مقاومت مؤثری در برابر ویروس واقعی ایجاد می کند.



درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

چرا ویروس ها قوی تر می شوند؟


سوء استفاده از آنتی بیوتیک ها ، مهاجرت (معمولاً از طریق گردشگری) و گرم شدن کره زمین به نظر می رسد دلایل اصلی رشد ویروس ها و باکتری ها باشد.


همچنین ، میکروارگانیسم های جدید هر روز سریعتر گسترش می یابند. علاوه بر این ، به دلیل علائم خفیف سیستیت یا واقعیت این است که ما معمولاً پس از تب ، خود داروها مصرف می کنیم ، این گونه ها جهش یافته و از بین می روند.


پزشکان در صورت عدم کفایت سایر درمانها ، آنتی بیوتیک ها را به بیماران تجویز می کنند. ضرر این امر این است که برای کار سریعتر داروها باید در دوزهای بالاتر مصرف شوند.


چرخه عمر ویروس ها به حدی شتاب گرفته است که صنعت داروسازی دیگر نمی تواند از پس آن برآید.


برای هر آنتی بیوتیکی که ایجاد می کنند ، یک باکتری یا ویروس وجود دارد که در برابر آن مقاومت کند. این میکروارگانیسم ها بسیار هوشمند هستند و تمام تلاش خود را برای زنده ماندن انجام می دهند. وقتی پادزهر دریافت می کنند ، از طریق "اجبار" با آن برخورد می کنند. اینها مانند به روزرسانی هایی است که در تلفن یا رایانه خود نصب کرده اید.


ویروس هایی که کشنده تر هستند


سیستم ایمنی بدن شما ویروس ها را به عنوان دشمن تشخیص می دهد و مطابق آن عمل می کند. با این حال ، گاهی اوقات اطلاعات لازم را برای خنثی کردن تأثیر این میهمانان ناخواسته در اختیار ندارد.


به عنوان مثال ، آنفولانزای اسپانیایی (در سال 1918) 2.5٪ از افراد آلوده را کشته است. بعداً ، تب زرد به علت مرگ 20٪ از مبتلایان ، 30٪ از آبله و 90٪ تب خونریزی ابولا شد.


امروزه همه ما سریعتر آلوده می شویم و ویروس ها در زمان کمتری منجر به مرگ بیشتر می شوند.


تقریبا در سراسر جهان 350 بیماری عفونی وجود دارد و هر 18 ماه یک مورد جدید ظاهر می شود. مسئولیت این فرایند مدرنیته است. سفر هوایی فقط برخی از دلایل گرم شدن کره زمین ، جنگ ها ، جمعیت زیاد ، تغییر رژیم ها و قحطی است.


داروهای ضد ویروسی جدید تولید می شوند که قبل از اتصال ویروس به سلول عمل می کنند و مانع از تزریق ماده ژنتیکی میکروارگانیسم های خود در حامل می شوند. با این حال ، این بدان معنی نیست که آنها ویروس مورد نظر را از بین بردند. آنها فقط اثر آن را کاهش می دهند.


ویروس ها و باکتری ها ارگانیسم های بسیار ساده ای هستند ، اما می توانند آسیب بزرگی به بار آورند. ممکن است مردم نتوانند آنها را کاملاً شکست دهند. هدف این است که یک گام دیگر در این فرآیند پیش برویم.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده