خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اکسیژن درمانی چیست؟

اکسیژن درمانی چیست؟

اکسیژن درمانی چیست و هدف آن چیست؟


اکسیژن درمانی برای درمان نارسایی مزمن تنفسی شناخته شده است. با این حال ، در سال های اخیر ، مردم با موفقیت از اکسیژن درمانی در دنیای زیبایی استفاده کرده اند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


درمان با اکسیژن درمانی است که از تجویز اکسیژن زیاد برخوردار است. به این معنا ، هدف آن درمان هیپوکسی یا کمبود اکسیژن در خون و بافت است. همچنین ، متخصصان اظهار دارند که این بیماری عمدتاً نارسایی مزمن تنفسی را درمان می کند. با این حال ، در سالهای اخیر ، مردم با موفقیت در دنیای آرایشی مورد استفاده قرار گرفته اند.


اکسیژن درمانی چیست؟


اکسیژن درمانی یک نسخه درمانی است.

درمان با اکسیژن به افزایش اکسیژن به بافت ها کمک می کند. برای این منظور ، ظرفیت حمل هموگلوبین را به حداکثر می رساند. همچنین برخی از بیماری ها مانند برونشیت مزمن را کاهش می دهد. علاوه بر این ، این یک راه حل مناسب برای هایپر هوای ناشی از چاقی و آسم شدید است.

امروزه از این نوع درمانی برای درمان های زیبایی شناسی به خصوص پوستهای خشک ، روغنی ، خسته یا چروکیده استفاده می شود. همچنین در کاهش کبودی های زیر چشم و لکه های پوستی نتایج خوبی می دهد. از طرف دیگر ، در دنیای آرایشی ، اکسیژن مرطوب کننده مورد نیاز پوست را تأمین می کند. همچنین تولید کلاژن را تحریک کرده و به جوانتر شدن پوست کمک می کند. با این وجود ، برای درک چگونگی عملکرد این روش درمانی ، مهم است که ابتدا کمی بیشتر درباره اکسیژن درمانی بدانید.


انواع


استفاده از اکسیژن درمانی در درمان نارسایی تنفسی ، جایی که متخصصان پزشکی تجویز اکسیژن را تعیین می کنند ، مهم است. متداول ترین انواع این نوع درمان عبارتند از:


درمان با اکسیژن نرمال


درمان با اکسیژن نرمال اکسیژن در غلظت های مختلف اعمال می شود. به طور معمول این کار را با غلظت بین 21٪ و 100٪ انجام می دهد. یکی از رایج ترین گزینه های کاربردی ، لوله بینی یا دستگاه تنفس است.


درمان با اکسیژن هایپربار

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


این نوع اکسیژن درمانی شامل دادن 100٪ اکسیژن است. در درمان اکسیژن هایپر بریک ، بیمار در یک محفظه فشار قرار دارد. کلاه ایمنی یا ماسک برای کاربرد استفاده می شود.


هدف از این درمان افزایش میزان اکسیژن به بافت ها از طریق هموگلوبین است. با ورود اکسیژن زیاد به بدن ، فشار بیشتری در آلوئول وجود دارد و این باعث اشباع هموگلوبین می شود. بنابراین ، فشار اکسیژن آلوئولار افزایش می یابد ، سیستم تنفسی و ضربان قلب کند می شود. در نتیجه بدن می تواند فشار اکسیژن ثابت را حفظ کند.


عوارض احتمالی


مانند هر درمان ، اکسیژن درمانی ممکن است عوارضی داشته باشد. اینها معمولاً به دلیل غلظت کافی اکسیژن ایجاد نمی شوند. با این حال ، همچنین می تواند ناشی از زمان درمان بیش از حد باشد.


علائمی که ممکن است رخ دهد شامل موارد زیر است:


تراشه و برونشیت

آسیب حاد ریه

دیسپلازی برونکوپه ریوی


علاوه بر این ، در نتیجه استنشاق مخلوط گاز سرد و خشک ، بیمار ممکن است از خشکی مخاط و اشک رنج ببرد. همچنین ممکن است بیمار دچار نقص حمل و نقل مخاطی ، احتباس خلط و افزایش تراکم خلط شود.


راه های کاربردی


پزشکان روش های مختلفی از اکسیژن درمانی را برای موقعیت های مختلف تجویز می کنند.


اگر بیماران بتوانند نفس بکشند ، درمان با شیلنگهای اکسیژن و ماسک صورت انجام می شود. برخی از ماسک ها عبارتند از:

ماسک ونتوری. یک ماسک ونتوری غلظت کامل اکسیژن را کنترل می کند. در حین برنامه ، بیمار نمی تواند غذا بخورد یا صحبت کند. علاوه بر این ، بیمار ممکن است احساس گرما را تجربه کرده و در معرض سوزش پوستی باشد.

ماسک صورت ساده. یک وسیله پلاستیکی نرم که دهان و بینی را در بر می گیرد. این دهانه های جانبی وجود دارد که باعث می شود هوا از بازدم خارج شود. برای جلوگیری از نشت ، لازم است که آن را به طور صحیح با باند الاستیک قرار دهید.

روش دیگر کاربرد سیستم کم جریان است. این سیستم برای افرادی که به حداقل اکسیژن نیاز دارند مناسب است. علاوه بر این ، می توان از سیستم جریان بالا و دایره هایپر بریک استفاده کرد. با این حال ، بیمارانی که به تنهایی قادر به تنفس نیستند ، باید تحت درمان با یک دستگاه تنفس مکانیکی قرار بگیرند.


نتیجه


یادآوری این نکته حائز اهمیت است که اگرچه این نوع درمان یک درمان تجویز شده است ، بلکه فقط برای حل مشکلات بهداشتی مورد استفاده قرار نمی گیرد. امروزه حتی در برخی از درمان های زیبایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.



ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   اکسیژن درمانی
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده