خرید از سراسر دنیا


» فواید باورنکردنی پیاز

فواید باورنکردنی پیاز

آیا می دانید که پیاز به از بین بردن سموم که باعث بیمار شدن شما می شوند کمک می کند؟ بدانید که چرا باید پیاز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


پیاز احتمالاً بهترین رژیم غذایی شما نیست. از این گذشته ، در بسیاری از دستور العمل ها می توان پیاز را پیدا کرد. اما آیا تاکنون به فواید پیاز فکر کرده اید؟

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


پیاز بیش از 7000 سال بخشی از تغذیه مردم بوده است. مدتهاست که شناخته شده است و طعم خوبی به غذا می بخشد اما آیا می دانید که برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است؟


ابتدا باید بگوییم پیاز سرشار از ویتامین مانند C ، B6 ، B1 ، K و H است. همچنین حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک ، فیبر ، گوگرد ، فلاوانوئید و مواد معدنی مهم مانند کروم ، منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم و فسفر است.


مزایای پیاز



کلسترول را متعادل می کند.

ضد التهاب است.

آنتی اکسیدان.

در برابر آلرژی مقاومت می کند.

قلب را تقویت می کند.

به محافظت از دستگاه گوارش کمک می کند.


 از لخته شدن خون جلوگیری می کند


هنگامی که خون شروع به استحکام می کند ، مانع از لخته شدن سلول های در خون می شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

کلسترول بد را کاهش می دهد ، کلسترول خوب را افزایش می دهد.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، کوئرستین نه تنها از لخته شدن خون جلوگیری می کند همچنین کلسترول را متعادل می کند. ثابت شده است که کلسترول بد را در ضمن بالا بردن کلسترول خوب کاهش می دهد. علاوه بر این ، از داشتن آنتی اکسیدان از نظر مراقبت خوب از قلب شما ، فواید زیادی دارد.


می تواند رشد تومورها را متوقف کند


فواید پیاز شامل مبارزه با تومورهاست. بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه فوق العاده می توانند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کنند. همچنین با مطالعات انجام شده ثابت شده است که خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان مانند روده بزرگ ، معده ، پروستات را کاهش می دهد.


 می تواند روحیه و خواب شما را بهبود بخشد


پیاز سرشار از اسیدفولیک است که باعث تسریع جریان خون به مغز می شود و بنابراین اکسیژن و مواد مغذی مهم بیشتری را برای مغز فراهم می کند.


همچنین به آزاد شدن بیشتر سروتونین و دوپامین در مغز کمک می کند. این هورمونهای "احساس خوب" هستند. به این ترتیب ، باعث بهبود روحیه شما ، افزایش کیفیت خواب و اشتها شما می شود.

به شما در داشتن پوست مناسب و موهای سالم کمک می کند.


ویتامین C موجود در پیاز به تولید کلاژن بیشتر کمک می کند. این یک مؤلفه مهم است که آن را قدرتمند می کند. کلاژن همچنین در بازسازی سلول نقش دارد.


پوست شما را صاف و براق می کند ، خاصیت ارتجاعی آن را افزایش داده و مرطوب می کند. گویی این همه کافی نیست ، کلاژن برای موهای شما نیز مناسب است. موها را تقویت می کند ، ضخیم تر و درخشان می کند.


به دفع سموم کمک می کند


اسید آمینه موجود در پیاز به شما کمک می کند تا بدن خود را از سموم پاکسازی کنید.


هنگامی که برخی مواد اضافی در کلیه های شما جمع می شوند ، می توانید با رژیم غذایی از غذاهای حاوی سم زدایی بیماری هایی را از بین ببرید. یکی از مهمترین این غذاها پیاز است.


 از سلامت روده شما محافظت می کند


در کنار جلوگیری از سرطان روده بزرگ ، به طور کلی برای روده شما مفید است. الیاف موجود در پیاز باعث تشکیل باکتری های خوب در روده شده و از اسهال جلوگیری می کنند. یکی دیگر از فواید پیاز این است که به جلوگیری از ایجاد زخم در روده شما کمک می کند.


به کاهش قند خون کمک می کند


اگر مبتلا به دیابت هستید یا کسی را مبتلا به دیابت می دانید ، این خبر خوبی خواهد بود. کروم ، ماده معدنی دیگری که در پیاز یافت می شود ، مسئولیت تعادل قند یا قند خون شماست.


گوگرد همچنین تشکیل انسولین را افزایش می دهد. بنابراین ، پیاز برای افراد مبتلا و بدون دیابت بسیار مفید است. پیاز تقریباً فواید بی پایان دارد.


با این وجود ، برای اینکه از این مزایا راحت تر استفاده کنید ، باید پیاز را به صورت خام میل کنید. زیرا ، درست مانند سایر سبزیجات ، هنگامی که پیاز را می پزید ، ممکن است فواید آن کاسته شود. سرانجام ، كسانی كه معده حساس دارند نباید بیش از حد پیاز بخورند زیرا این امر می تواند باعث سوزش سر دل یا نفخ شود.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده