بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گونه های مختلف کرونا ویروس

گونه های مختلف کرونا ویروس

یک مطالعه جدید نشان دهنده دو گونه مختلف کروناویروس است


یک مطالعه جدید در دانشگاه پکن نشان می دهد که دو گونه کروناویروس متفاوت وجود دارد و یکی از آنها پرخاشگرتر از دیگری است. با این حال ، دانشمندان اروپایی در مورد این پدیده ها شک دارند و حتی از محققان چینی خواسته اند اظهارات خود را پس بگیرند.


یک مطالعه جدید در دانشگاه پکن ، وجود دو سویه مختلف کرونا ویروس را تشخیص داده است. این مطالعه ، که در مجله National Science Review به چاپ رسیده است ، توسط جیان لو ، یک محقق بیوانفورماتیک در دانشگاه مورد نظر انجام شده است. طبق تحقیقات انجام شده ، یکی از این سویه ها نسبت به دیگری پرخاشگرتر و قوی تر است.


با این حال ، دانشمندان اروپایی در مورد نتایج تردید دارند و سازمان بهداشت جهانی خواستار رسیدگی به این یافته ها با دقت بیشتری شد.


براساس این انتشار ، در این مطالعه گذشته 103 نمونه ژنتیکی وجود داشته است. نتایج نشان داد که وجود دو سویه به عنوان S و L نشان داده شده است. 30٪ نمونه ها با نوع S و 70٪ با نوع L مطابقت داشتند.


دانشمندان چینی انجام این مطالعه جدید ، نوع L را به عنوان تهاجمی ترین سویه که بسیار سریعتر گسترش می یابد ، فهرست کردند. همچنین یک گونه قدیمی تر است که سالها در افراد نوع S وجود داشته است. با این حال ، سویه با توجه به خفیف بودن علائم آن ، هرگز قابل توجه نبود.


کار جدید در چین


این مطالعه جدید در دانشگاه پکن و انستیتوی شانگهای پاستور انجام شده است. این واقعیت تأکید دارد که coronavirus از نوع S ویروس اصلی است. در نتیجه جهش ، انتخاب طبیعی و نوترکیبی ، نوع L ظاهر شد. این نوع  L در مراحل اولیه بیماری همه گیر در چین شایع تر بود.


محققان توضیح می دهند که حداقل در چین فرکانس نوع L کاهش می یابد. با این حال ، براساس داده های ارائه شده ، 27 از 103 نمونه از مواردی که در ووهان (چین) اتفاق افتاد گرفته شده است. در حالی که 96٪ از آنها نتایج مثبتی برای نوع L داشتند ، تنها 4٪ برای نوع S نتایج مثبت داشتند.


در همین زمان ، 73 نمونه دیگر از این مطالعه از مواردی که در خارج از چین اتفاق می افتد گرفته شده است. شیوع ارائه شده توسط نتایج در این مثالها متفاوت بود. 61.1٪ آنها با نوع L مطابقت داشتند و 4/38٪ از آنها با نوع S مطابقت داشتند.


این نشان می دهد که فشار نوع L ، یک سویه تهاجمی ، کمتر در خارج از چین گسترش می یابد. به گفته محققان ، این ممکن است به دلیل اقدامات دقیق کنترل و پیشگیری انجام شده در آن کشور باشد. همچنین می تواند در اثر فشار انتخابی ضعیف تری که بر فشار نوع S اعمال می شود ایجاد شود.


نیاز به مطالعات جدید


تاکنون فقط فرضیاتی وجود دارد که مربوط به ماهیت و پیشرفت دو نوع کرونا ویروس است. بنابراین ، این مطالعه جدید با بیان اینکه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است نتیجه گیری می کند. محققان خاطرنشان كردند كه تنها تركيب داده هاي ژنوم با اطلاعات اپيدميولوژيك و سوابق پزشكي COVID-19 مي تواند پاسخ هاي قابل اعتمادي ارائه دهد.


طبیعی است که حداقل ویروس های بیماری زا شایع تر شوند. دلیل این امر این است که این ویروس ها می توانند خود را در جامعه پیکربندی کنند. در عین حال ، توانایی انتشار این ویروس ها به طور کلی بیشتر است ، اما کمتر کشنده هستند.


برای به دست آوردن نتایج خاص تر ، باید کار سویه های کرونا ویروس ادامه یابد.


بحث علمی در مورد سویه های کرونا ویروس


برخی دانشمندان از نحوه تفسیر نتایج این تحقیق جدید انتقاد می کنند. دکتر ایزابل سولا خاطرنشان می کند که این مطالعه اطلاعات کافی برای نتیجه گیری نداشت که یکی از ژانرها نسبت به دیگری پرخاشگر بود.


دکتر مک لین اظهار داشت که تاکنون 111 جهش از این ویروس ها ظاهر شده است. با این حال ، هیچ یک از آنها اثرات اپیدمی قابل توجهی نشان ندادند. دکتر مک لین می افزاید: این مطالعه جدید که نشان می دهد دو سویه متفاوت وجود دارد ، از محدودیت های روش شناختی رنج می برد. وی اظهار داشت: تعداد کم نمونه ها عیب اصلی مطالعه بوده است.


مک لین و تیمش حتی فراتر رفتند. نتایج دانشمندان چینی را پس بگیرید ، زیرا تنها کاری که این تحقیق انجام خواهد داد باعث سردرگمی بیشتر است.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده