دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» افسانه های رایج درباره کرونا ویروس

افسانه های رایج درباره کرونا ویروس

افسانه های زیادی در مورد coronavirus وجود دارد که در حال گسترش است ، و آنها به ویژه از طریق شبکه های اجتماعی پخش می شوند. جهان با یک وضعیت بسیار جدی روبرو است و این زمان مناسبی برای توجه یا اعتقاد به اطلاعاتی نیست که از منابع معتبر حاصل نشود.


در کنار COVID-19 ، بسیاری از افسانه ها نیز ظاهر شدند. به خصوص شبکه های اجتماعی ، به ویژه درمان های احتمالی برای این بیماری یا اخبار جعلی درباره میزان و خطرات این بیماری همه گیر. تمام این افسانه ها در مورد coronavirus مضر هستند زیرا باعث ایجاد سردرگمی می شوند و در نهایت افراد را به سمت انجام کارهایی ریسک پذیر یا بی فایده سوق می دهند. بنابراین ، اولین پیشنهاد ما برای جلوگیری از سوء تفاهم ، فقط از منابع مجاز و معتبر استفاده شود.


آنچه که در اپیدمی اتفاق می افتد ، تا حد زیادی به عملکرد هوشمندانه شما از این موارد بستگی دارد. بهترین راه برای این کار ، کسب اطلاعات با کیفیت و پیروی از توصیه های مقامات بهداشتی است. در اینجا چند افسانه در مورد coronavirus آورده شده است که باید آنها را رد کنیم.


افسانه های رایج درباره Coronavirus


افسانه ی کشنده ترین ویروس جهان بودن


از آنجا که این بیماری دارای پوشش گسترده رسانه ای است ، مردم شروع به این اعتقاد کردند که این بدترین بیماری همه گیر در تاریخ جهان است ، اما این واقعیت ندارد. آنچه coronavirus را بسیار خطرناک می کند ، کشنده بودن نیست ، بلکه بسیار مسری بودن آن است.


یکی دیگر از عواملی که زنگ ها را به صدا درآورد این است که این ویروس جدید و در نتیجه ناشناخته است. نمی توان پیش بینی کرد که ویروس چگونه عمل خواهد کرد ، زیرا متخصصان اطلاعات زیادی در مورد کرونا ویروس ندارند. با این حال ، با گذشت زمان ، کارشناسان می توانند به داده هایی که هنوز مشخص نیست دسترسی پیدا کنند.


در حال حاضر ، براساس آمار WHO ، میزان مرگ و میر این بیماری در حدود 3.4 درصد است. این بدان معنی است که از هر صد نفر مبتلا به عفونت سه نفر در حال مرگ هستند. هر بیماری مرگ آور باید دلیلی برای نگرانی باشد ، اما در این حالت پیامدهای کشنده فقط یک اقلیت را در بر می گیرد.


افسانه های زیادی در مورد coronavirus وجود دارد که کنترل شیوع آن را دشوار می کند.


افسانه ی این فقط از جمله آنفولانزای شایع است


در انتهای دیگر طیف ، افرادی هستند که خطرات این بیماری همه گیر را دست کم می گیرند. درست است که این بیماری در 80٪ موارد فقط علائم خفیف ایجاد می کند. با این وجود درست است که این بیماری است که روی اندام های حیاتی ، ریه ها تأثیر می گذارد.


به همین ترتیب ، چگونگی عملکرد ویروس هنوز مشخص نیست. کارشناسان مطمئن نیستند که آیا این می تواند تغییر کند. خلاصه اینکه ، ما با تهدیدی روبرو هستیم که هنوز نمی دانیم. بنابراین ، تنها کاری هوشمندانه که می توان در چنین شرایطی انجام داد این است که بسیار مراقب باشید و از دست کم گرفتن خطرات جلوگیری کنید.


علاوه بر این ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، این ویروس خاص بسیار مسری است. اگر تعداد عفونت ها افزایش یابد ، تعداد مرگ و میرها نیز افزایش می یابد زیرا ویروس خطر ابتلا به آسیب پذیرترین افراد - از جمله کودکان بسیار خردسال ، بزرگترها و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند - افزایش یافته است.


افسانه های درمان و دارو های خانگی درباره Coronavirus


بسیاری از افسانه های مربوط به کرونا ویروس در مورد برخی از داروهای خانگی است که می توانند بیماری را متوقف یا درمان کنند. در این رابطه ، باید توجه داشته باشیم که در این مورد ، هیچ مدرک علمی برای اثربخشی چنین داروهایی که در خانه ساخته می شوند ، وجود ندارد.


به عنوان مثال گفته شده است که سیر می تواند عفونت را متوقف کند. اگرچه سازمان بهداشت جهانی اظهار داشته است که این گیاه برخی از خواص ضد میکروبی را دارد ، حقیقت این است که هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن سیر در برابر کرونا ویروس وجود ندارد.


بیایید امروز داروهای خانگی را برای درمان کرونا ویروس کنار بگذاریم ، هیچ دارویی وجود ندارد. حتی لازم است به شما بگوییم که از مصرف داروها توسط خودتان خودداری کنید ، زیرا این ممکن است علائم COVID-19 را پوشانده و منجر به افزایش خطرات سلامتی شود.


این فقط یک افسانه است که سیر می تواند با coronavirus مبارزه کند. هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا در دست نیست.


بهداشت یک افسانه در مورد coronavirus نیست


سرانجام ، شستشوی مکرر دستان و استفاده از ژل ضد باکتری به اثبات رسیده است که خطر عفونت را کاهش می دهد. تخمین زده می شود که شستن دستان تا 50٪ خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. با این حال ، اگر گمان می کنید در معرض ویروس قرار گرفته اید ، موثرترین اقدام برای به حداقل رساندن تعامل خود با افراد و قرنطینه کردن خود است.


با این حال ، این درست نیست که شما برای جلوگیری از ابتلا به عفونت باید از مواد ضد عفونی کننده برای خانه ها استفاده کنید. همچنین صحیح نیست که ماسک های صورت مانع ورود ویروس شوند. COVID-19 تنها در چند ساعت در اشیاء زنده مانده است ، بنابراین آلوده شدن به این روش دشوار است.


با این وجود ، همیشه توصیه می شود پس از دست زدن به اشیایی که افراد زیادی لمس می کنند ، دستان خود را بشویید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده