خرید از سراسر دنیا


» انواع ماسک برای محافظت در برابر کرونا ویروس

انواع ماسک برای محافظت در برابر  کرونا ویروس

در مواجهه با گسترش کرونا ویروس به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی ، شک و تردیدهایی در مورد انواع ماسک هایی وجود دارد که می توانیم برای محافظت از خود در برابر COVID-19 استفاده کنیم. ما می خواهیم پیشنهادات سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده از ماسک ها را به اشتراک بگذاریم ، زیرا اطلاعات غلط زیادی در اینترنت وجود دارد.


گونه COVID-19 coronavirus همچنان در سراسر جهان رواج دارد و سازمان بهداشت جهانی این گونه coronavirus را به عنوان اپیدمی طبقه بندی کرده است. این امر تأثیر بر انواع ماسک های موجود در بازار داشت و مردم شروع به استفاده از ماسک های مختلف تا حد زیادی کردند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


آنچه مسلم است این است که بسیاری از اطلاعات غلط در مورد این دستگاه ها در اینترنت پخش می شود. متأسفانه ، وحشت عمومی مردم باعث شده است که انواع مختلفی از ماسک ها در همه جا به فروش برسند. به همین ترتیب ، ما می بینیم که افراد در خیابان ماسک می پوشند ، اما اغلب از آنها سوءاستفاده می کنند.


از همان ابتدا ، همیشه پیشنهاداتی در مورد نوع ماسک هایی که افراد باید استفاده کنند وجود داشت. همان اطلاعات مربوط به اینکه چه کسی باید از این ماسک ها استفاده کند و چه موقع است. به همین ترتیب ، احساس فوریت عمومی مانع از انتشار اطلاعات علمی شد و در بعضی از کشورها اجرای بسیار خوبی برای اجرای پروتکل ها مدت زمان طولانی طول کشید.


در این مقاله انواع مختلفی از ماسک های موجود را برای شما بیان خواهیم کرد. علاوه بر این ، ما با توضیح اینکه چه کسی باید از آنها استفاده کند ، پیشنهادات خود را ارائه خواهیم داد.


انواع ماسک های مورد استفاده برای کرونا ویروس


ما می دانیم که ویروس COVID-19 از طریق قطرات موجود در هوا پخش می شود که افراد آلوده از دهان و بینی خود پراکنده میکنند. این به تحویل آئروسل معروف است و منطقی است که فکر کنید پوشیدن ماسک کارایی دارد.


با این حال ، از نظر سایر آسیب شناسی های مشابه منتقل شده مانند coronavirus و آنفولانزا ، اثر هر ماسک یکسان نیست. اندازه میکروسکوپی ویروس و ذرات حامل آن در اینجا نقش مهمی ایفا می کند.


اصولاً دو نوع ماسک عمومی وجود دارد: ماسک های جراحی و ماسک های فیلتردار . این نوع دوم با توجه به اندازه فیلترهای خود دارای سه مدل مختلف است.


بیایید نگاهی به آنها بیاندازیم.


ماسک های جراحی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

این نوع کلاسیک ترین نوع ماسک است و نام آن را مدیون استفاده از آن در سالن های عمل است. به همین دلیل ، هدف آن جلوگیری از شیوع ویروس ها بلکه محافظت از پوشنده مایعات در برابر پاشیدن مایعات است. به عنوان مثال ، جراحان و کادر پزشکی برای جلوگیری از ورود خون بیماران در غشاهای مخاطی ، این ماسک ها را می پوشند.


WHO همواره اظهار داشته است که این ماسک ها هیچ تاثیری در جلوگیری از آلودگی ندارند..


ماسک های فیلتر

این ماسک ها پیچیده تر از ماسک های جراحی هستند. در قسمت جلوی آنها ، حاوی فیلتر است که اجازه نمی دهد ذرات خاصی از خارج به داخل منتقل شوند. یک سیستم درجه بندی میزان انتقال ، درجه یا فیلتر فردی را مشخص می کند:


درجه 1: از لحاظ فنی به عنوان FFP1 یا P1 شناخته می شود ، این نوع ماسک در صورت محافظت در برابر آئروسلهای عفونی ، کمترین ماسک فیلتر دار مؤثر است. کاربرد مورد نظر آنها عمدتاً برای فیلتر کردن ذرات سنگین مانند گرد و غبار آجری است که در ساخت و ساز قرار دارند.


درجه 2: ماسک های FFP2 یا P2 نوعی محافظت است که با فیلتر کردن تقریبا 92٪ از ذرات موجود در هوا می تواند حداکثر 8٪ عبور کند. WHO توصیه می کند از ماسک هایی با فیلتر استفاده کنید که حداقل 95٪ محافظت در برابر coronavirus داشته باشد. بنابراین ، این ماسک ها در حد ارزش پیشنهادی این سازمان هستند.


درجه 3: سرانجام ، ماسک های فیلتر FFP3 فقط 2٪ از ذرات موجود در هوا را قادر به عبور از قسمت داخلی ماسک می کنند.


ماسک های جراحی که به دلیل فیلتر نشدن در برابر coronavirus کار نمی کنند.

ماسک های جراحی مانع از انتشار کروناویروس نمی شوند.


چه کسی باید در حین شیوع کرونا ویروس ماسک بپوشد؟


کافی استبدانید کدام ماسک در جلوگیری از شیوع COVID-19 مؤثر است و کدام یک از آنها نیست. همچنین باید بدانید چه ماسک هایی برای استفاده مناسب است. بدیهی است ، اگر همه همیشه با ماسک های جراحی بیرون بروند ، این برای همه بی اثر خواهد بود. بنابراین ، توجه کنید که چه کسی باید ماسک بپوشد:


کسانی از منطقه ای که ویروس به آلوده است آمده اند. این مسئله حتی برای افرادی که تب ، سرفه خشک ، خستگی و علائم مشابه کرونا ویروس دارند نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است. این افراد باید حداقل 14 روز با حداقل دوره محاسبه شده از ماسک استفاده کنند.


در مراکز درمانی و همچنین متخصصان پزشکی که در موارد مشکوک مداخله می کنند ، بیمارانی که هنوز در قرنطینه هستند ، گرچه علائم بیماری کرونا ویروس را نشان نمی دهند ، اما باید ماسک نیز بپوشند. علاوه بر این ، بیمارانی که در اتاقهای انتظار در ردیف ها منتظر هستند ، باید ماسک بپوشند.


همانطور که قبلاً توضیح دادیم ، این افراد باید از ماسک هایی استفاده کنند که در مقابل کرونا ویروس مؤثر باشد ، نه هر ماسکی. به عبارت دیگر ، در صورت عدم دسترسی به این نوع ، باید از ماسک های FPP3 یا حداقل ماسک های FFP2 استفاده کنند.


علاوه بر استفاده از ماسک ، افراد باید از سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده نیز پیروی کنند. اینها عبارتند از:


شستشوی مکرر دست با صابون و آب.

در صورت لزوم ، انزوا یا قرنطینه

رعایت بهداشت عمومی ظروف و سطوح.

توجه داشته باشید که استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست.


کسانی که به مناطقی سفر کرده اند که COVID-19 بسیار آلوده است باید 14 روز ماسک بپوشند.


سایر توصیه ها برای استفاده از ماسک ها برای جلوگیری از شیوع coronavirus


همانطور که در بالا توضیح دادیم ، WHO اظهار داشت که اگر در شرایطی هستید که به ماسک احتیاج دارید ، باید ماسک هایی با استانداردهای FFP2 یا یک فیلتر بالاتر انتخاب کنید. به یاد داشته باشید ، همه افراد نیازی به پوشیدن ماسک ندارند. کسانی که به مناطق آلوده زیاد سفر می کنند و مشکوک به احتمال آلوده شدن آنها هستند باید آنها را بپوشند. البته متخصصان بهداشت و درمان نیز باید از این ماسک ها استفاده کنند.


ماسک شما باید بینی و دهان را به درستی بپوشاند.. اگر جلوی ماسک را نگه دارید ، هر کاری که برای محافظت از خود انجام دهید بیهوده خواهد بود. به همین ترتیب ، شما هنگام پوشیدن ماسک نباید آن را لمس کنید.


اگر هنگام استفاده ، ماسک شما خیس شود ، توانایی فیلتر شدن آن از دست می رود. پس از اتمام استفاده از ماسک ، باید آن را دور ریخت. شما هرگز نباید از ماسک فیلتر استفاده مجدد کنید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده