دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بزرگ ترین دشمن کرونا ویروس

بزرگ ترین دشمن کرونا ویروس


اخیراً پزشکان و دانشمندان توضیح داده اند که چرا شستن دست ها یکی از مهمترین راه هایی است که می توانید ضمن جلوگیری از گسترش کرونا ویروس از آن استفاده کنید.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

در کنار کرونا ویروس جدی، اخبار ترسناک و دروغین طی چند هفته گذشته در سراسر جهان گسترش یافته است. در نتیجه ، پزشکان ، دانشمندان و مؤسسات بهداشتی بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه تأکید می کنند.


با تشکر از توییتر ، فیزیکدان نظری آلبرتو سیسیلیا و پالی توردارسون ، استاد شیمی در دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا ، توضیح داده اند که چرا صابون یکی از بهترین گزینه ها برای مبارزه با این ویروس است که کل سیاره را در معرض خطر قرار داده است.


چرا باید دستان خود را بشویید؟


اجزای موجود در صابون می توانند لیپیدهای موجود در غشاهای خارجی ویروس ها را حل کنند.

متخصصانی که در بالا به آنها اشاره کردیم اساساً توضیح می دهند که همه ویروس ها "موجودات میکروسکوپی" هستند که باید خود را به سلول های انسانی معرفی کنند. این تنها راهی است که آنها می توانند تولید مثل کنند ، زیرا آنها در هنگام ایستادن تنها توانایی تولید مثل را ندارند.


ترکیب صابون همچنین حاوی موادی است که مانند نمکهای روغنی شناخته شده به عنوان آمفیفیل ها هستند. آنها ساختارهایی شبیه به لیپیدها در غشای ویروس دارند.


بنابراین ، این مولکولها با غشای ویروس رقابت می کنند. این امر به حل این غشای برای خنثی کردن این میکروارگانیسم ها کمک می کند. در واقعیت ، ویروس موجودی زنده نیست ، اما می تواند ساعتها و حتی روزها در خارج از بدن فعال شود.


به همین دلیل است که می توان هنگام محافظت از خود در برابر coronavirus ، دستان خود را با صابون بشویید. بنابراین ، متخصصان چنان مصمم هستند که برای جلوگیری از شیوع این بیماری عفونی ، که باعث ترس زیادی می شود ، دست های خود را به عنوان یک روش پیشگیری شستشو دهند.


آیا شستن دست های شما با صابون می تواند Coronavirus را بکشد؟


صابون به حل لایه خارجی روغنی که از ویروس ها محافظت می کند کمک می کند. با این حال ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، ویروس ها واقعاً موجودات زنده ای نیستند و به همین دلیل واقعاً نمی میرند. در عوض ، آنها به لطف صابون و شستن مناسب دستان شما بی اثر می شوند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


دکتر اطفال در بیمارستان هلن دیووس در گراند رپیدز میشیگان. وی در مصاحبه ای با دن مک گی ، در مورد شستن دستان شما صحبت کرد. به گفته مک گی ، "شستن دست ها ، دومین روش برای جلوگیری از عفونت است. بهترین راه این است که در صورت امکان واکسینه شود. "


خوب ، آیا شستن دستان کافی است؟ شاید نه کاملاً. با این حال ، تحقیقات علمی نقش شستن دست ها را در پیشگیری از بیماری های عفونی ثابت کرده است. براساس بررسی منتشر شده در پایگاه داده های تجدید نظر در سیستم كوكران ، شستن دست ها به كند شدن شیوع بیماری كمك می كند.


علاوه بر این ، طبق همین منبع ، این عادت می تواند خطر ابتلا به بیماری تنفسی را تا 54 درصد کاهش دهد. و این بیشتر از تأثیرات گزینه های دیگر است. مطالعات اخیر ، از جمله مطالعه موسسه فناوری ماساچوست ، این حقایق را تأیید می کند.


در این تحقیق محققان دریافتند که افزایش میزان شستشوی دست مسافرانی که از 10 فرودگاه اصلی دنیا بازدید می کنند ، عاملی تعیین کننده در کاهش شیوع بسیاری از بیماری های عفونی است.


صابون یا ضد عفونی کننده؟ کدام بهتر است؟


بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از ضدعفونی کننده دست بهترین گزینه است. اما حقیقت این است که هنگام تمیز کردن و ضد عفونی کردن دستان ، این گزینه بهتر از شستن دست ها نیست. و برای این کار می توانید از هر نوع صابونی نیز استفاده کنید.


شستن دست ها به طور دقیق از مهمترین اقدامات در مورد جلوگیری از عفونت ها و جلوگیری از عوامل بیماری زا مانند کرونا ویروس است. با این حال ، به دلیل ترس که در سراسر جهان به دلیل این بیماری گسترش یافته است ، بسیاری از افراد ضد عفونی کننده دارند.


شستن دست ها به طور دقیق از مهمترین اقدامات در مورد جلوگیری از عفونت ها و جلوگیری از عوامل بیماری زا مانند کروناویروس است. با این حال ، بسیاری از مردم تصور می کنند که ضد عفونی کننده دستی به دلیل ترس از گسترش در سراسر جهان ، محافظت بهتری در برابر ویروس دارند.


سهم واقعیت در این ادعا چیست؟ متخصصان و سازمانهای بهداشتی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری استفاده از صابون را در اولویت قرار می دهند. تا به امروز ، هیچ مدرکی پیدا نشده است که صابون های ضد باکتریایی هنگام جلوگیری از بیماری ها از صابون های طبیعی برتری دارند.


اما اگر آب و صابون ندارید ، استفاده از ضد عفونی کننده های دستی با میزان الکل حداقل 60 درصد می تواند به شما کمک کند. علاوه بر این ، شاید ایده خوبی باشد که در جاهایی مانند محل کار خود ، از  ضد عفونی کننده استفاده کنید. مشکل اصلی این است که مردم استفاده از صابون را دست کم می گیرند. در عین حال ، میزان استفاده از مواد ضد عفونی کننده به اندازه کافی پوچ می شود تا به جایی برسد که باعث افزایش قیمت مواد ضد عفونی کننده شود.


استفاده از صابون را انتخاب کنید


با توجه به همه موارد ذکر شده ، درک این نکته ضروری است که شستن دستان خود با صابون بهترین گزینه است و یافتن آن بسیار آسان تر است. حتی می توانید از هر نوع صابون استفاده کنید: مایع ، جامد ، معطر ، صابون ظرف ، صابون برای مردان ، صابون مخصوص خانم ها ... به عبارت دیگر ، هر نوع صابون.


مهمترین چیز این است که به خاطر داشته باشید که حداقل 20 ثانیه از آب و صابون استفاده کنید. علاوه بر این ، شما باید حداقل 5 بار در روز دستان خود را بشویید. هنگام شستن دست ها ، حتماً هر دو دست را به هم مالیده وتا  مچ خود را بشویید.


چهار تا از بزرگترین فدراسیون های دارویی در جهان گزارش دادند که آنها 30 داروی ضد ویروسی را برای پیشگیری و درمان بیماری COVID-19 آزمایش کرده اند.


به امید پیدا شدن درمانی برای این ویروس جهانی!


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده