خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه تلفن همراه خود را تمیز کنید

چگونه تلفن همراه خود را تمیز کنید


تلفن های همراه ما یکی از اشیایی است که برای جلوگیری از شیوع COVID-19 باید آن ها را به درستی ضد عفونی کنیم. بنابراین چه پیشنهادی در این زمینه دارید؟ می توانید همه آنها را در این مقاله پیدا کنید.


وضعیت هشدار دهنده ناشی از گسترش COVID-19 به جهان ، کشورها را وادار به اقدامات پیشگیرانه شدید کرده است. به دلیل وجود کرونا ویروس ، بسیاری از افراد به جز مشاغل اساسی اجازه ترک خانه خود را ندارند. با این حال ، اقدامات ساده ای مانند شستن دست ها و ضد عفونی خانه شما برای همه ما امکان پذیر است. با این حال ، سؤال مهمی در مورد تلفن های همراه بوجود آمده است.


در این مقاله نحوه تمیز کردن تلفن همراه را به شما نشان خواهیم داد.


چرا باید تلفن همراه خود را تمیز کنم؟


این سؤال با یک دلیل بسیار واضح مطرح می شود: بیشتر ما در تماس مکرر با سطح تلفن همراه خود هستیم. علاوه بر این ، ما تلفن های خود را به چهره های خود نزدیک می کنیم تا به تماس ها پاسخ دهیم و به دهان ما برای ارسال ضبط صدا ، حتی اجازه می دهیم افراد دیگر هر از گاهی از تلفن های ما استفاده کنند.


دانشمندان بر این باورند که COVID-19 مانند سایر ویروس های مشابه ، ممکن است بتواند برای مدت زمان مشخصی روی صفحه های تلفن همراه زنده بماند ، حتی اگر هنوز گزارشی از ویروس رخ داده از طریق این نوع دستگاه ها منتشر نشده است. بنابراین خوب است که تلفن هایمان را تمیز نگه داریم.


نحوه تمیز کردن و ضد عفونی کردن تلفن همراه شما



مهم است که تمایز بین تمیز کردن و ضد عفونی کردن مطابق با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انجام شود. در طی مراحل تمیز کردن ، ما از شر بعضی از میکروب ها خلاص می شویم اما این میکروب ها را نمی کشیم. با این حال ، در فرآیند ضد عفونی از مواد شیمیایی استفاده می شود که به از بین بردن میکروب های موجود در سطوح مختلف کمک می کند.


وقتی در مورد آن فکر می کنیم ، باید سعی کنیم علاوه بر از بین بردن آلودگی ظاهری گوشی های خود ، از ضد عفونی کردن آنها برای کاهش خطر انتشار کرونا ویروس نیز جلوگیری کنیم. بیاد بیاوریم که تلفنهای ما یکی از مواردی هستند که در طول روز بیشتر از همه از آنها استفاده می کنیم و آنها یکی از مواردی هستند که هرگز برای تمیز کردن آنها فکر نکرده ایم.


بنابراین چگونه می توانید تلفن همراه خود را به طور موثر تمیز کنید؟


هنگام تمیز کردن تلفن همراه خود از استفاده از مواد شیمیایی تهاجمی خودداری کنید

تلفن های همراه ما یکی از اشیایی هستند که در طول روز بیشتر از آنها استفاده می کنیم. بنابراین ، این ایده خوبی خواهد بود که عادت به تمیز کردن تلفن های خود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر COVID-19 ایجاد کنیم.


برای تمیز کردن تلفن همراه خود از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید


اول از همه ، باید این نکته را در نظر بگیریم که تلفن های همراه ویژگی های خاصی دارند که نیاز به توجه ویژه دارند. بیشتر تلفن های دارای حسگر اثر انگشت هستند که با برخورد مواد شیمیایی ممکن است آسیب ببینند. با دانستن این موضوع ، باید هنگام تمیز کردن تلفن های خود از مواد تمیز کننده معمولی استفاده کنیم.


برای تمیز کردن تلفن همراه خود از پارچه های نرم استفاده کنید


پارچه ای که برای تمیز کردن تلفن های همراه خود استفاده می کنیم باید از پارچه های نرم و بدون طرح باشد ، مانند پارچه هایی که در هنگام خرید عینک جدید توسط اپتیک ها داده می شود. استفاده از اسفنج و پارچه های ساینده می تواند باعث آسیب و نقص دستگاه شما شود.


شرکت هایی مانند Apple و Google توصیه می کنند قبل از شروع هرگونه تمیز کردن تلفن خود را خاموش کنید. آنها همچنین توصیه می کنند که پارچه را با کمی آب خیس کنید و برای پاک کردن کامل گوشی از مقداری صابون استفاده کنید. با این وجود ، باید از ورود رطوبت روی گوشی جلوگیری کنید.


برای تمیز کردن تلفن همراه خود از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید


دستمال مرطوب ضد عفونی کننده گزینه مناسبی برای تمیز کردن صفحه های دستگاه های تلفن همراه شما است.


با توجه به شیوع کرونا ویروس که در آن قرار داریم ، اپل وب سایت خود را با اطلاعاتی در مورد چگونگی ضد عفونی کردن تلفن های همراه خود به روز کرده است. در همین رابطه به ما گفته شده است که می توان آیفون و سایر محصولات اپل را با دستمال مرطوب ضد عفونی کننده تمیز کرد.


توصیه اپل این است که با استفاده از 70٪ الکل ایزوپروپیل الکل یا دستمال های ضد عفونی کننده مارک Clorox سطوح بیرونی آیفون خود را با دقت پاک کنید. از سفید کننده استفاده نکنید. از ایجاد رطوبت در دهانه تلفن خود خودداری کنید و آیفون خود را در هیچ ماده نظافتی فرو نکنید.


الکل و محلول آب


در انتشار مجله Health ، میکروبیولوژیست چارلز گربا در مورد چگونگی تمیز کردن تلفن شما این روزها مشاوره می دهد. به گفته این متخصص ، می توانید تلفن خود را با اضافه کردن 40٪ الکل به 60٪ آب و مرطوب کردن یک پارچه میکروفیبر با این مایع برای تمیز کردن تلفن همراه خود را تمیز کنید.


ما نیز باید با این راه حل مراقب باشیم ، این مخلوط نباید مستقیماً در تلفن هوشمند ما اعمال شود زیرا باعث آسیب دیدن گوشی می شود. ایده آل استفاده از گوشه ای از پارچه و آغشته کردن آن به محلول و سپس استفاده از آن است.


دستان خود را اغلب بشویید


سرانجام ، ما باید بر اهمیت شستن دست های خود در روز چند بار تأکید کنیم. سازمان هایی مانند سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده اند که تمیز کردن دستان به طور مرتب با آب و صابون یا یک ماده ضد عفونی کننده مبتنی بر الکل به غیرفعال کردن ویروس در صورت داشتن ویروس کمک می کند.


البته این امر تمیز کردن و ضد عفونی کردن تلفن های همراه ما را که اغلب با دستان ما در تماس است ، تکمیل می کند. با این حال ، واقعیت این است که این چیزی است که ما باید حتی وقتی از بحران سلامت کرونا ویروس که اکنون در حال تجربه آن هستیم ، ادامه دهیم.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده