دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» خطوط روی ناخن

خطوط روی ناخن

خطوط روی ناخن چرا ایجاد می شوند؟


اگرچه معمولاً در اثر آسیب ناخن یا کمبود ویتامین ایجاد می شود ، اما رگه های روی ناخن ممکن است مشکلات جدی تری را نشان دهد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


همه خانم ها می خواهند ناخن های قوی و زیبایی داشته باشند که به راحتی شکسته نشوند. با این حال ، برخی از علائم در ناخن ، مانند خطوط رخ می دهد. خطوط روی این ناخن نه تنها ظاهر ناخن را خراب می کند؛ همچنین این بدان معنی است که عدم تعادل در بدن وجود دارد.


در مقاله امروز ما درباره معنای خطوطی که بر روی ناخن ظاهر می شود صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه می توانید این خطوط را بطور طبیعی از بین ببرید.


1-خطوط افقی روی ناخن


خطوط سفید ، ضخیم و افقی که روی ناخن شکل گرفته می تواند دلایل زیادی داشته باشد. از مهمترین عواملی که باعث ایجاد لکه روی ناخن می شود:


بیماریهای جدی با تب بالا


اگر فرد به بیماری جدی مانند ذات الریه یا تب سرخک مبتلا شده باشد ، لکه بینی ممکن است روی ناخن ایجاد شود. در این حالت ، خطوط سفید به طور همزمان روی چندین ناخن ظاهر می شود.

زیرا بدن به جای رشد ناخن در اولویت رفع بیماری است. در این حالت ، هیچ درمانی لازم نیست. زیرا خطوط سفید با گذشت بیماری از بین می روند.


دیابت


اگر در سابقه خانوادگی خود به دیابت مبتلا هستید و از سایر علائم بارز این بیماری شکایت دارید ، رگه های روی ناخن ممکن است نتیجه دیابت درمان نشده باشد.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اولین قدم برای معاینه پزشک برای انجام آزمایشات مربوطه و تشخیص آن است. بسیاری از موارد دیابت نوع 2 با استفاده از مکمل هایی مانند دارچین به طور طبیعی درمان می شوند.


پسوریازیس


این اختلال پوستی باعث لایه برداری و التهاب پوست می شود و قسمت های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال ، خطوط افقی روی ناخن به همین دلیل است.


اگرچه پسوریازیس به لحاظ تئوری درمانی ندارد ، اما بسیاری از افراد متوجه شده اند که یک رژیم غذایی متعادل و سالم نتیجه مثبتی برای این بیماری دارد. غذاهای تازه و طبیعی را در رژیم خود بگنجانید. توصیه می کنیم میزان مصرف شکر و روغنهای مضر تصفیه شده را کاهش دهید.


اختلالات گردش خون


اگر گردش خون ضعیفی دارید و علائم دیگری مانند واریس ، فشار پا یا وزن بالا دارید ، خطوط روی ناخن شما ممکن است نتیجه این بیماری باشد.


برای بهبود گردش خون ، باید یک شیوه زندگی فعال داشته باشید ، یک عادت غذایی کامل و تازه را اتخاذ کنید.

گوجه فرنگی ، انواع توت های قرمز ، فلفل و غیره توصیه می کنیم غذاهای بیشتری با رنگ قرمز مصرف کنید.

همچنین می توانید با تغییر درجه حرارت (گرم - سرد) دوش بگیرید. می توانید با روغنهای اساسی مانند رزماری ، سرو ، فندق ماساژ دهید.


کمبود روی


روی یک ماده معدنی است که برای بسیاری از کارکردهای بدن لازم است. کمبود روی می تواند باعث ایجاد علائم یا رگه های افقی شود. همه اینها یک هشدار برای افزایش مصرف روی است. این می تواند به شکل مکمل های روی مصرف شود یا غذاهای زیر مصرف شود:


پودر کاکائو

دانه های هندوانه خشک

گوشت

صدف

بادام زمینی

کنجد

کدو تنبل (و دانه)

کره


2-خطوط عمودی روی ناخن


دلایل شکل گیری خطوط عمودی با دلایل خطوط افقی متفاوت است.


سالخوردگی


شناخته شده ترین توضیح در مورد خطوط عمودی شکل گرفته بر روی ناخن روند پیری است که نمی توان از آن جلوگیری کرد. با این وجود ، با داشتن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ، می توانید وخامت ناشی از رادیکال های آزاد در داخل و خارج آن را به تعویق بیاندازید. غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند عبارتند از:


كاكائو

سیر و پیاز

آوکادو

انگور

گوجه فرنگی

لیمو

کلم بروکلی

زردچوبه

چای سبز

آجیل

سیب

فلفل


کمبود ویتامین B


خطوط عمودی روی ناخن ممکن است در بعضی موارد به دلیل کمبود ویتامین B و به عبارتی کم خونی باشد. این ممکن است به دلیل جذب ضعیف ویتامین B یا پیروی از یک رژیم غذایی دقیق گیاهی باشد. غذاهای زیر سرشار از ویتامین B12 هستند:


تخم مرغ

گوشت

صدف

محصولات لبنی

اسپیرولینا


کمبود منیزیم


کمبود منیزیم همچنین می تواند باعث ایجاد رگه هایی در ناخن شود. متأسفانه به دلیل خاک ضعیف ، این ماده معدنی در مواد غذایی کمیاب است.


مصرف مکمل منیزیم بسیار مهم است. رایج ترین مکمل منیزیم کلرید (مناسب برای یبوست) و سیترات است (برای افرادی که از اسید معده رنج می برند مناسب است).


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده