دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید و کاربرد آب نمک

فواید و کاربرد آب نمک

محلول نمکی برای چه مواردی استفاده می شود؟


محلول نمک یک ماده ساده اما بسیار کارآمد است. آنها کاربردهای مختلفی دارند .

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


این ماده ساده ای است که می توانید حتی در خانه نیز تهیه کنید. اگرچه متخصصان در حال تردید هستند ، اما سودمندی آن در پزشکی تقریباً غیرقابل انکار است.


محلول نمک از آب و نمک تشکیل شده است. سادگی آن در اینجا نهفته است. به همین دلیل می توان آن را در خانه درست کرد. غلظت این محلول 9/0٪ است. این بدان معنی است که در همان غلظت خون انسان است.


از آنجا که غلظت یکسان است ، این یک مخلوط ایزوتونیک است.. با توجه به این ویژگی استفاده از آن در بدن انسان بی خطر است.


این مخلوط در سال 1896 اختراع شد. دانشمند هلندی هارتوگ جاکوب هامبورگر این مخلوط را برای استفاده در تحقیقات همولیز آماده کرده است. مخترع آن قرار نبود از این مخلوط در حوزه پزشکی استفاده کند. با این حال ، سرانجام در این منطقه مورد استفاده قرار گرفت.


محلول نمکی کاربردهای زیادی دارد. قابل استفاده در خارج است. همچنین می توان از طریق داخلی با تزریق به سیستم گردش خون استفاده کرد. در اینجا رایج ترین موارد استفاده شده است:


شستشوی چشم و لنزهای تماسی. در این زمینه ، متخصصان توصیه می کنند که مایع در حالت استریل قرار داشته باشد. بنابراین ، نه چشم و نه عدسی مورد حمله باکتری قرار نمی گیرند. محلول نمکی تهیه شده برای چشم معمولاً در داروخانه ها در بطری های کوچک فروخته می شود.


پاکسازی زخم ها. یکی از رایج ترین مایعات برای تمیز کردن زخم ها است. همراه با سایر داروهای ضد عفونی کننده ، به جلوگیری از عفونت کمک می کند.


استفاده از بینی. برای بیش از حد مخاط یا بینی پر از خلط در دستگاه تنفسی فوقانی. می توان آن را با سرنگ یا اسپری استفاده کرد. آب نمک ترشحات را از طریق گرانش جذب می کند.


متخصصان همچنین آن را به بیمارانی که به دلیل آلرژی دچار رینیت یا گرفتگی بینی هستند ، توصیه می کنند. این نه تنها ترشحات بلکه آلرژن ها را به خود جلب می کند. سرانجام ، بعد از عمل بینی ، پزشک آن را به عنوان بخشی از ضد عفونی کننده ی زیر توصیه می کند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


 هنگامی که بدن انسان به دلیل از دست دادن مایعات دچار کمبود آب بدن یا فشار خون پایین می شود ، آب نمک می تواند به خوبی جایگزین ریزش شود. به طور کلی ، این موارد به سرعت داخل وریدی تجویز می شوند. بنابراین ، در موارد گاستروانتریت شدید ، خونریزی بیش از حد و سوزش گسترده مفید است.


این مخلوط درون نبولایزر ریخته می شود تا غبار ایجاد شود که وارد مجاری هوایی شود را از بین برد. افراد مبتلا به آنفولانزا ، عفونت سینوسی و برونشیت می توانند از این مزیت بهره مند شوند.



محلول نمکی را می توانید در قالب های مختلف پیدا کنید:


بطری های کوچک ویژه :


اندازه آنها کوچک است و در صورت بسته بودن استریل هستند. شما می توانید آنها را به هر کجا که می خواهید ببرید. بعد از باز شدن ، دیگر استریل نیستند. با این حال ، آنها به قدری كوچك هستند كه در بیشتر مواقع آنها را نمی توان بیش از یك بار استفاده كرد.


قطره:


استفاده ی چشمی. 


اسپری:


به احتمال زیاد هدف اصلی شستشوی بینی است. می توانید آنها را در داروخانه ها پیدا کنید. مانند بطری های کوچک ، می توانید آنها را در هر کجا که می خواهید ببرید.


بطری :


آنها در بطری هایی با ابعاد بزرگتر که برای سایر کاربردهایی که به مایعات بیشتری نیاز دارند ، فروخته می شوند. مثلاً شستن زخم یا سوختگی.


ظروف داخل وریدی:


 اندازه های مختلفی دارند. آنها را در یک بیمارستان مشاهده خواهید کرد. ظرف در انتها به یک لوله وصل می شود که سرنگ آن است. متخصص پزشکی سرنگ را وارد رگ بیمار می کند. این امر به بیمار هیدراته می کند و مدیریت دارو را تسهیل می کند.


ظروف محلول شور:


محلول شور به طرق مختلف فروخته می شود. انتخابی که بین دو گزینه انتخاب می کنید بسته به نوع استفاده شما از آن متفاوت است.


محلول نمک خانگی:


همانطور که در بالا توضیح دادیم ، می توانید محلول نمکی خود را در خانه درست کنید. ممکن است انجام کاری خاص مانند از بین بردن جای زخم که قبلاً ضد عفونی کرده اید ، مفید باشد. با این حال ، به خاطر داشته باشید که راه حلی که شما تهیه خواهید کرد ، استریل نخواهد بود.


برای تهیه محلول خود ، یک قاشق چایخوری نمک را به 250 سانتی متر مکعب آب اضافه کنید. اگر می خواهید مقداررا افزایش دهید ، با نگه داشتن این مقدارها آن را افزایش دهید. سپس می توانید مخلوط خود را درون ظروف های تمیز قرار دهید. این محلول تنها 48 ساعت ماندگاری دارد. بنابراین ، پس از گذشت 48 ساعت باید آن را دور بریزید.


می توانید آن را در دمای اتاق یا یخچال نگهداری کنید. کارشناسان نتوانسته اند به این نتیجه برسند که کدام روش باعث افزایش عمر مفید خواهد بود..


اکنون که خواص شگفت انگیز محلول نکن را کشف کردید ، در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کنید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده