خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارزش غذایی تخم مرغ

ارزش غذایی تخم مرغ


تخم مرغ دارای خواص تغذیه ای فوق العاده ای است. با این وجود علاوه بر جزئیات دیگر ، باید در مصرف مقدار مناسب نیز احتیاط کنید.


کارشناسان میگویند که پروتئین یک ماده اساسی برای رشد انسان است. به همین دلیل ، تخم مرغ و گوشت به لطف ارزشهای غذایی خود ، در بین عناصر ضروری همه مواد غذایی ، خود را پیدا کردند.


چند بار لازم است که تخم مرغ ها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید

علاوه بر عوامل تغذیه ای موجود در آن ، تخم مرغ به دلیل تهیه آسان و طعم طبیعی آن همیشه به محصولی روی میز شما تبدیل شده است. از آنجا که از نظر قیمت بسیار منطقی است ، همه اینها باعث میشود یک انتخای ایده آل از هر نظر باشد.


تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی اسیدهای آمینه ضروری ، اسیدهای چرب ، مواد معدنی و ویتامین ها است که بدن به آن نیاز دارد. با این وجود ، می توانید همه این موارد را در سفیده تخم مرغ و زرده مشاهده کنید..


از آنجا که سفیده تخم مرغ از 88٪ آب تشکیل شده است ، قسمت باقیمانده پروتئین است. در بین این پروتئین ها ، بلوم مهمترین است. به همین دلیل توصیه می شود که فقط سفیده خورده شود


چرا خوردن تخم مرغ مفید است؟


با استناد به مطالب فوق ، مشخص است که تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است. علاوه بر این ، به لطف اسیدهای آمینه آن هضم آسان است. بعلاوه ، یک تخم مرغ در کل خود 11٪ چربی دارد (فقط زرده). با این حال ، این روغن از چربی اشباع شده مفیدتر است.


همچنین تخم مرغ حاوی ، اولئیک ، لینولئیک و اسید آلفا لینولنیک هستند. این مواد معدنی برای شما ضروری است زیرا بدن شما به طور مستقیم نمی تواند آنها را تولید کند و شما باید آنها را از طریق غذاهای خاصی مصرف کنید.


علاوه بر این ، آهن و روی را فراهم می کنند که به شما امکان می دهد مصرف گوشت قرمز خود را متعادل کنید. این مانع از ابتلا به کم خونی می شود. ویتامین های موجود در تخم مرغ شامل دی . کا. بی . ای . آ است.


آیا در تخم مرغ کلسترول وجود دارد؟


شایان ذکر است که قبل از چسباندن صفت های منفی به کلسترول ، برای بدن شما مهم است و بخشی از سلول های موجود در صفرا را تشکیل میدهد بنابر این علاوه بر تولید هورمون ها و ویتامین دی ،در حمل و نقل چربی نیز نقش دارد.


با این حال ، تولید روزانه بدن شما بین 800-1500 میلی گرم است و در تمام محصولات حیوانی یافت می شود. بدن شما فقط می تواند 50٪ از کلسترول را در وعده های غذایی استفاده کند.


در این حالت ، کلسترول فقط در زرده تخم مرغ یافت می شود. یک تخم مرغ متوسط ​​تقریباً 186 میلی گرم دارد ، یعنی 62٪ از مقدار مورد نیاز شما را روزانه مصرف کنید.


با این حال ، رابطه بین کلسترول و بیماری های قلبی عروقی تا حدودی پیچیده است. به عبارت دیگر ، اگرچه تخم مرغ حاوی کلسترول است ، اما چربی اشباع نشده ای نیز وجود دارد که مانع از بیماری های قلبی عروقی می شود.


چند تخم مرغ باید بخورید؟


به طور خلاصه ، مسئله مقدار شرط نیست بلکه کیفیت مواد غذایی شرط است. مشخص است که هر ارگانیسم متابولیسم متفاوتی دارد ، اما وجود چربی و کلسترول در تخم مرغ به معنای ناسالم بودن آن نیست.


متخصصانی هستند که در هفته پنج وعده غذایی تخم مرغ توصیه می کنند. با این حال ، هیچ داده علمی وجود ندارد که با آن مطابقت داشته باشد.


آنچه شما می توانید انجام دهید گوش دادن به پزشکان و توصیه های سازمان بهداشت جهانی در مورد این موارد است. برخی از این پیشنهادات عبارتند از :


میزان مصرف نوشیدنی های انرژی زا با چربی اشباع و قند زیاد را کاهش دهید

میزان نمک را در وعده های غذایی کاهش دهید

میزان میوه های سبزیجات برگ تازه سبز را افزایش دهید

و در آخر اینکه حداقل یک ساعت از روز از نظر جسمی فعال باشید

اگر نمی توانید پیشنهادات فوق را دنبال کنید ، باید مصرف تخم مرغ خود را کاهش دهید زیرا هیچ راهی برای جلوگیری از کلسترول بد وجود ندارد.


بهترین گزینه خوردن تخم مرغ هر سه روز یکبار است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز سالم بخورید و کمی ورزش کنید. 


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده