بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید ویتامین B6

فواید ویتامین B6


کمبود ویتامین B6 می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند کم خونی و اختلالات پوستی شود. پس چرا این ویتامین بسیار مهم است؟ مزایای آن چیست؟ در این مقاله همه چیز را برای شما تعریف می کنیم!


ویتامین B6 متعلق به گروه ویتامین محلول در آب است. بنابراین یک ویتامین محلول در آب است که نمی تواند در بدن ذخیره شود. بدن اضافی B6 را از طریق ادرار برطرف می کند و شما باید آن را به طور مرتب در رژیم غذایی خود مصرف کنید.


این ویتامین را می توانید به طور طبیعی در گوشت و ماهی پیدا کنید. علاوه بر این ، غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی و میوه های خاصی حاوی B6 هستند. با این حال ، این ویتامین است که در مکمل های غذایی به شکل پیریدوکسین یافت می شود.


کمبود این ویتامین باعث کم خونی ، بثورات خارش دار ، لب های پوسته پوسته ، ترک در گوشه های دهان و تورم زبان می شود. علاوه بر این ، کمبود آن ممکن است مربوط به افسردگی ، گیجی و سیستم ایمنی ضعیف باشد.


عملکرد ویتامین B6 در بدن


ویتامین B6 نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها دارد. همچنین حفظ سلامت شناختی بسیار مهم است.

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف این ویتامین در دوزهای توصیه شده باعث ایجاد اثرات مثبت بر بدن می شود. در زیر در مورد مهمترین مزایای آن صحبت خواهیم کرد:


ویتامین های گروه B با کاهش سطح هموسیستئین می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

از طرف دیگر ، افراد با سطح B6 پایین ممکن است در معرض خطر زیادی برای برخی از سرطانهای مرتبط با دستگاه گوارش باشند. نمونه ای از سرطان روده بزرگ در مطالعه ای که در ژورنال جهانی معده انجام شده است.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که افراد با سطح B6 سالم در خون خود از حافظه بهتری برخوردار هستند. با این حال ، مکمل برای بهبود عملکرد شناختی در بیماران زوال عقل مؤثر نیست.

همچنین ، متخصصان فکر می کنند که ویتامین B6 بر روی سندرم قبل از قاعدگی تأثیر دارد. برخی از مقالات نشان می دهند که مصرف این ویتامین می تواند علائم سندرم قبل از قاعدگی را کاهش دهد و از این طریق نوسانات خلقی ، تحریک پذیری و عدم تمرکز را کاهش دهد.

برای کاهش تهوع و استفراغ در اوایل بارداری توصیه می شود که این ویتامین را تحت نظر پزشکی مصرف کنید.


مصرف بیش از حد ویتامین B6


به طور کلی ، بسیار بعید است که مصرف بیش از حد ویتامین B6 باعث مسمومیت شود. در صورت عدم وجود مکمل های غذایی ، رسیدن به غلظت های زیاد در بدن دشوار است ، زیرا در آب محلول است و در ادرار دفع می شود. با این حال ، مکمل کنترل نشده در واقع می تواند به این وضعیت منجر شود.


این یک مشکل مهم سلامتی است که می تواند به سیستم عصبی آسیب برساند و کنترل حرکات بدن را دشوار کند. همچنین می تواند باعث واکنش پوستی ، حساسیت به نور خورشید ، حالت تهوع و سوزش قلب شود. بنابراین ، مصرف این مکمل فقط زیر نظر پزشک باید صورت گیرد.


تداخلات دارویی


مکمل های حاوی این ویتامین می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد:


آنها می توانند با برخی از آنتی بیوتیک ها ، مانند سیکلوسرین ، که برای درمان سل استفاده می شود ، ارتباط برقرار کنند. این تعامل می تواند تشنج را بدتر کند و به سلولهای عصبی آسیب برساند.

داروهای طراحی شده برای درمان صرع می توانند سطح این ویتامین را کاهش دهند.

مصرف تئوفیلین برای درمان آسم همچنین می تواند سطح B6 را کاهش داده و باعث تشنج شود.


غذاهای حاوی ویتامین B6


با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می توانید ویتامین B6 مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید. اما در بعضی موارد توصیه می شود به مکمل ها متوسل شوید.


با این حال ، باید توجه داشت که مطالعات اخیر در مورد این ویتامین نقش آنتی اکسیدان B6 و ارتباط آن با بیماریهای پیچیده را مورد سوال قرار داده است. امروزه متخصصان بر این باورند که این ویتامین می تواند عواقب منفی به همراه داشته باشد. با این حال ، برای تأیید این موضوع ، مطالعات بیشتری لازم است.


نتیجه



ویتامین B6 در بدن عملکردهای مختلفی دارد. در شرایط عادی می توانید مقدار مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید. با این حال ، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که مکمل لازم برای جبران کسری یا پیشگیری از بیماری باشد.


مهم است که از مولتی ویتامین ها سوء استفاده نکنید. بنابراین ، قبل از مصرف باید با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. اگر عوارض جانبی مانند حالت تهوع را تجربه کردید ، متخصصان توصیه می کنند مصرف محصول را به حالت تعلیق درآورید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده