خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تست PCR چیست؟

تست PCR چیست؟


یک مورد که اخیراً در رسانه ها شنیده ایم این است که آزمایش PCR مطمئن ترین روش برای شناسایی کرونا ویروس است. اما این دقیقاً چیست؟ در این مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

اخیراً ، کیت های تشخیصی برای COVID-19 کانون هر کانال رسانه ای بوده است. به تازگی ، بعد از خرید دولت بیش از 50،000 تست ، که اخیراً غیرقابل اعتماد بود ، بحث و گفتگو در اسپانیا انجام شد. این اتفاق در سایر کشورها نیز افتاد و خسارات مالی قابل توجهی روی داد. بنابراین ، فکر کردن در مورد راه درست تشخیص بیماران آلوده بسیار حیاتی است. بنابراین تست PCR چیست؟


بسیاری از ما شنیده ایم که "PCR کامل ترین و قابل اطمینان ترین روش است". میزان موفقیت بالا و حداقل نتایج مثبت کاذب باعث شده تا سازمان بهداشت جهانی این آزمایش را به عنوان روش تشخیص اولیه خود توصیه کند.


چندین مقاله در مورد روش های تشخیص این ویروس وجود دارد. با این حال ، امروز ما می خواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا به طور کامل به شما نشان دهیم که آزمایش PCR چیست و چگونه کار می کند. در ادامه مطلب بخوانید و درباره آن بیشتر بدانید!


Coronavirus (COVID-19) یک عامل ویروسی است که شامل یک رشته RNA منفرد است. در نتیجه ، RNA تک رشته به عنوان مثبت طبقه بندی می شود. DNA و RNA قابل اطمینان ترین "اثر انگشت" هستند که یک ارگانیسم می تواند نشان دهد.


ترتیب نوکلئوتیدهای تشکیل دهنده آن هویت فرد را نشان می دهد و مناطق بسیاری برای همه گونه ها و ارگانیسم ها مشترک است. حضور گلبول قرمز RNA در ارگانیسم مشهود است ، زیرا این مجموعه شامل یک مجموعه اطلاعات است. در صورت وجود در نمونه بیمار ، نتیجه گرفته می شود که فرد مبتلا است.


بنابراین ، توالی ژنوم این ویروس از زمان کشف آن بسیار حیاتی است. خوشبختانه نمونه اول در تاریخ 11 ژانویه ژنوتیپ شد و در واقع می توانید آن را خود در وب سایت مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی مشاهده کنید.


این مخلوط نامه که مشاهده می کنید مطابق با سفارش نوکلئوتیدهای زنجیره RNA ویروس است. هر نوکلئوتید حاوی یک پایگاه نیتروژن است که مطابق با حرف آن است:


(Adenin (a

(Guanin (g

(Sitosin (c

(RNA durumunda, urasil (u

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

(DNA durumunda, timin (t


حال ، براساس آنچه در مورد RNA بالا گفتیم ، ممکن است از دیدن تک u) )در ژنوم coronavirus تعجب کنید. اما دلیلی برای این امر وجود دارد و ما بعداً در این مقاله با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.


تست PCR حمله کننده را شناسایی می کند:


وقتی دانشمندان توالی ویروس را انجام می دهند ، اثر آزمایش PCR فعال می شود. این تکنیک که به دهه 1980 باز می گردد و یک آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز است ، با هدف تقویت DNA در یک نمونه انجام می شود.


بله ، اولین حیله ویروس در اینجا نهفته است: کرونا ویروس DNA ندارد - RNA دارد. بنابراین ما به یک تکنیک پیچیده تر نیز احتیاج داریم: RT-PCR ، که RNA ویروس را به DNA تبدیل می کند.


برای انجام این واکنش آنزیمی به نام ترانس کریپتاز معکوس لازم است. این فرایند به شرح زیر است:


آنزیم رونویسی معکوس می تواند RNA ویروس را در نمونه بیمار "شناسایی" کند.


با وجود نوکلئوتیدهای موجود در مخلوط واکنش ، آنزیم ترانس کریپتاز می تواند یک زنجیره DNA تولید کند که RNA ویروس را تکمیل کند. ما می توانیم این آنزیم را به عنوان یک کارگر ببینیم. این یک زنجیره جدید DNA با نقشه ویروس RNA و نوکلئوتیدهای موجود ایجاد می کند.


آنزیم پلیمراز فعال شده و PCR طبیعی رخ می دهد. به طور خلاصه ، آنزیم پلیمراز کارگر دیگری است. این ، همراه با نوکلئوتیدهای موجود ، می تواند هزاران نسخه از دنباله DNA تبدیل شده را تولید کند.

دانشمندان می توانند این DNA تقویت شده را در معرض تکنیک های مختلف قرار دهند تا دریابند که آیا آن مربوط به ژنوتیپ coronavirus است.


هنگامی که DNA تقویت می شود ، تکنیک های زیادی برای اختصاص آن به ویروس یا ارگانیسم وجود دارد. یکی از ساده ترین الکتروفورز ژل آگارز است. ما از این به عنوان مثال ساده تر استفاده خواهیم کرد ، اما ترتیب سنج های پیچیده ای وجود دارند که این کار را انجام می دهند.


قطعات DNA بار الکتریکی منفی دارند. در این روش و با استفاده از جریان الکتریکی روی جعبه حاوی ژل آگارز ، ذرات مختلف در حین کشیدن توسط قطب مثبت در امتداد ژل حرکت می کنند. ما می توانیم این را یک مسابقه بدانیم: قطعات سبک تر DNA زودتر به انتهای ژل می رسند و موارد بزرگتر نیز به نیمی می رسند.


.برای بیان یک مثال فرضی ، اگر یک مادر و کودک دارای چندین قطعه DNA یکسان باشند ، باید ژلهای آگارز آن دو را الگوی یکسان نشان دهند و از این طریق روابط ژنتیکی آنها را تأیید کنند.


واضح است كه روش هاي تشخيص كرونا ويروس پيچيده تر از نمونه نشان داده شده است ، اما ما اميدواريم كه اين توضيح فهميد كه چگونه يك آزمايش PCR و نقش اساسي آن در تشخيص بيماري كمتر آسان مي شود.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   تست PCR
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده