خرید از سراسر دنیا


» سرطان و آنچه راجع به سرطان باید بدانیم

سرطان و آنچه راجع به سرطان باید بدانیم

سرطان


به معنای واقعی کلمه ، سرطان یک زائده است که ظاهر می شود وقتی سلول های یک عضو یا بافت تقسیم می شوند و به طور نامنظم تکثیر می شوند. به طور کلی ، سرطان در اثر تکثیر کنترل نشده سلول ها در قسمت های مختلف بدن ما ایجاد می شود. با وجود طیف گسترده ای از انواع سرطان ، همه آنها با تکثیر کنترل نشده سلول های غیر طبیعی شروع می شوند. در صورت عدم درمان ، می تواند باعث بیماری جدی یا حتی مرگ شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


چگونه یک سلول عادی می تواند به سرطان تبدیل شود؟


سلولهای سالم در بدن ما توانایی تقسیم را دارند. با این حال ، این ویژگی در سلولهای عضلانی و عصبی یافت نمی شود. آنها از این توانایی ها برای دوباره پر کردن سلول های مرده و ترمیم بافت های آسیب دیده استفاده می کنند. در حالی که سلولها در سالهای اول زندگی سریعتر تقسیم می شوند ، این میزان در بزرگسالی کند می شود.


اما این توانایی های سلول محدود است ، نمی توان آنها را بی نهایت تقسیم کرد. در طول زندگی خود ، هر سلول دارای تعداد مشخصی از تقسیم است. یک سلول سالم می داند چگونه باید تقسیم شود و می داند که در صورت لزوم باید بمیرد. به این روش آپوپتوز ، مرگ برنامه ای سلول گفته می شود.


به طور معمول سلول ها برای عملکرد صحیح بدن نیاز به رشد ، تقسیم و تولید سلول های بیشتری دارند. با این وجود ، بعضی اوقات روند از مسیر درست منحرف می شود و سلول ها بدون نیاز به سلول های جدید همچنان به تقسیم ادامه می یابند. سلولهای سرطانی ناخودآگاه شروع به تقسیم کنترل نشده و تکثیر می کنند. توده های سلول های اضافی یا تومور تشکیل می دهند.


سلول های سرطانی جمع می شوند و تومور تشکیل می دهند. تومورها می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند.


تومورهای خوش خیم سرطان نیستند. سلولهای تومورهای خوش خیم به سایر قسمتهای بدن پخش نمی شوند. از همه مهمتر ، تومورهای خوش خیم به ندرت زندگی را تهدید می کنند.


تومورهای بدخیم سرطان هستند. سلولهای تومورهای بدخیم غیر طبیعی هستند و به صورت غیر قابل کنترل و نامنظم تقسیم می شوند. این تومورها می توانند بافتهای طبیعی را فشرده ، نفوذ کرده یا از بین ببرند.


اگر سلولهای سرطانی توموری را که از آن تشکیل شده است رها کنند ، می توانند از طریق خون یا گردش لنف به سایر نقاط بدن بروند. آنها تومورهای جدید را در جایی که می روند تشکیل می دهند و رشدشان ادامه می یابد. به این روش گسترش سرطان به سایر قسمتهای بدن متاستاز گفته می شود.


علل شایع سرطان

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


علل شایع سرطان به دو دسته غیر قابل اصلاح و کنترل و یا قابل اصلاح و قابل کنترل تقسیم میشوند. عواملی که نمی توانند تغییر کنند سن ، جنس و سابقه خانوادگی هستند. عوامل قابل اصلاح عوامل محیطی هستند. مثل:


سیگار کشیدن و استفاده از الکل ،

قرارگیری در معرض تشعشع،

برخی ویروس ها ،

عادات بد غذا خوردن ،

مواد افزودنی در مواد غذایی ،

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت نور خورشید ،

قرار گرفتن در معرض اشعه X بیش از حد ، برخی مواد شیمیایی (تار ، بنزین ، مواد رنگی ، آزبست و غیره) و آلودگی هوا


قرار گرفتن در معرض یک یا بیشتر از این عوامل خطر، نشانگر این نیست که این فرد به سرطان خاصی مبتلا خواهد شد ، اما احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. اگرچه برخی از افراد دارای فاکتورهای خطر زیادی هستند ، اما در طول زندگی خود به سرطان مبتلا نمی شوند ، در حالی که در برخی از بیماران مبتلا به سرطان ، هیچ فاکتور خطری وجود ندارد اما مبتلا به سرطان شده اند.


انواع سرطان معمول


سرطان پوست

سرطان پستان

سرطان ریه

سرطان پروستات

سرطان معده

سرطان روده بزرگ

سرطان دهانه رحم

تومورهای غدد لنفاوی


زنان و مردان از نظر فراوانی انواع سرطان متفاوت هستند. فراوانی سرطان با توجه به مناطق جغرافیایی و نژاد متفاوت است. شایع ترین نوع سرطان در آقایان و خانم ها سرطان پوست است..


در بیست و سی سال گذشته ، به دلیل افزایش تعداد سالمندان در جمعیت و همچنین افزایش تعداد افراد سیگاری با افزایش میانگین زندگی ، افزایش قابل توجهی در تعداد بیماریهای سرطانی مشاهده شده است. به موازات شیوع سیگار کشیدن در زنان ، فراوانی سرطان ریه به سرطان پستان نزدیک می شود.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligim.gov.tr

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده