بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نه به مصرف پلاستیک!

نه به مصرف پلاستیک!

کاهش استفاده از پلاستیک


پلاستیک ماده ای است که در محصولاتی یافت می شود که در طول روز بیشترین نیاز را به آنها خواهید داشت. بنابراین ، این یک مشکل جدی برای سیاره ما است. با این وجود ، شما می توانید به لطف توصیه های این مقاله ، استفاده از پلاستیک را کاهش دهید!

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


چگونه میزان مصرف پلاستیک روزانه خود را کاهش می دهید؟


پلاستیک ماده ای است که در همه جا یافت میشود و تقریباً در هر دقیقه از آن استفاده میشود. در انواع اشیاء به ویژه در ظروف و حتی لباس و برخی از لوازم آرایشی یافت می شود. با این وجود ، می توان میزان مصرف روزانه از پلاستیک را کاهش داد ، و اکنون یاد خواهیم گرفت که چگونه این کار را انجام دهیم.


چرا کاهش مصرف پلاستیک اهمیت دارد؟ در این مقاله ، در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، و همچنین برخی از اقدامات عملی را توصیه می کنید که می توانید شروع به استفاده از آنها کنید.


آلودگی محیط زیست


اقیانوس ها و دریاها همه ساله با پلاستیک آلوده می شوند و وزن آن 1200 برابر وزن برج ایفل است. این مقدار تنها مشکل ما نیست ، بلکه تنها بخشی کوچکی از کل مشکل است.


در حقیقت ، نگران کننده ترین جنبه پسماندهای پلاستیکی این است که دفع آنها مدت زمان زیادی طول می کشد. به عنوان مثال ، تجزیه یک بطری پلاستیکی تا 500 سال طول می کشد.


با توجه به اینکه تولید پلاستیک جهان به میلیونها تن در سال می رسد و ما همچنان به خرید انواع محصولات و و انداختن ظروفی پلاستیکی آنها در هر نقطه ممکن از جمله معابر، جنگلها ، رودخانه ها و... ادامه میدهیم ، میزان رشد زباله ها متوقف و یا حتی کم نیز نمی شوند.


اکثر قریب به اتفاق پلاستیک سرانجام به دریاها و اقیانوس ها در سرتاسر جهان ختم میشوند و باعث آسیب جدی به این اکوسیستم ها می شود. اگرچه بازیافت ظروف قدم خوبی در جهت کاهش زباله ها از جمله زباله های پلاستیکی است ، اما در واقعیت بهتر است که مصرف روزانه پلاستیک را کاهش دهید یا بخواهید عمل بازیافت را انجام دهید.


کاهش استفاده از پلاستیک

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


اقداماتی که در زیر به آنها خواهیم پرداخت هم عملی و هم ساده است. آنها به شما كمك می كنند كه به راحتی مصرف خود را از محصولات ساخته شده از پلاستیک (ظروف ، كیسه ، و غیره) كاهش دهید .


به جای کیسه های پلاستیکی در بازار از کیسه های پارچه ای استفاده کنید


به عنوان مثال ، در اسپانیا از اول جولای سال 2018 فروشگاه های مواد غذایی اجازه ندارند کیسه های پلاستیکی رایگان به مشتریان خود بدهند. و اگر شخصی کیسه ی پلاستیکی بخواهد ، باید هزینه آن را بپردازد.


هدف اصلی از این اقدام، کمک به کاهش مصرف پلاستیک است. به همین ترتیب ، این اقدامات احتیاطی به افراد کمک می کند تا از کیسه های خود (ساخته شده از پارچه یا مواد دیگر) استفاده کنند و بیش از یک بار از آنها استفاده کنند ، و مانند گذشته سریع آنها را دورنیندازند.


کیسه ی پلاستیکی بهترین گزینه نیست. روش های زیادی برای جلوگیری از استفاده از آن وجود دارد. یکی از آنها این است که هنگام خرید ، کیسه های پارچه ای مخصوص خود را با خود ببرید.


کیسه های پارچه ای بسیار محبوب شده اند ، بنابراین می توانید کیسه های پارچه ای را در انواع طرح ها پیدا کنید.


این اقدام نه تنها در اسپانیا بلکه در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه نیز اجرا خواهد شد. هدف نهایی اجرای این طرح  در سراسر اتحادیه اروپا است.


محصولات باز را خریداری کنید و تا حد ممکن از خرید محصولات بسته بندی شده خودداری کنید


خرید محصولات باز چه بسا ارزان تر از محصولات بسته بندی شده است می توانید دقیقاً مقدار مورد نیاز خود را دریافت کنید و بهترین محصولات را انتخاب کنید. در مقابل ، محصولات بسته بندی شده با پلاستیک زیادی ساخته می شوند و سر انجام بسته بندی این محصولات در اقیانوس ها ، جنگل ها و ... انداخته میشوند.


از خرید محصولات تمیز کننده تا حد ممکن خودداری کنید


بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری استفاده از محصولات تمیز کننده و دور ریختن ظروف آنها پس از اتمام به سطل زباله انجام دهید ، استفاده از گزینه های طبیعی و خانگی است.


به عنوان مثال ، مردم از زمان های بسیار قدیم از چیزهایی مانند صابون ، سرکه و جوش شیرین برای شستن و تمیز کردن سطوح استفاده می کردند. در این روش از محصولات سازگار با محیط زیست استفاده خواهید کرد و قادر خواهید بود وسایل خود را به طور یکنواخت تمیز کنید و از استفاده بیش از حد پلاستیک خودداری کنید.


مواد موجود در لوازم آرایشی خود را بررسی کنید


بسیاری از کرم ها و سایر محصولات زیبایی حاوی میکرو دانه های پلاستیکی هستند. همچنین ، دانه های میکرو برای محیط زیست بسیار خطرناک هستند ، زیرا به راحتی می توانند توسط حیوانات خورده شوند و آنها را مسموم کنند.


اینها دانه هایی هستند که از جنس نایلون ، پلی اتیلن و پلی پروپیلن ساخته شده و معمولاً به کرم ها و لایه بردارها اضافه می شوند.


به همین دلیل بهتر است محصولات آرایشی طبیعی را انتخاب کنید که فاقد پلاستیک در مواد آن باشند. ایده خوب دیگر تهیه کرم های خانگی است.


برای کاهش استفاده روزانه از پلاستیک ، بازیافت کنید


بازیافت کردن زباله ها کاری بسیار آسان است . می توانید از شیشه های رب، سس، کنسرو و... انواع وسایل مورد نیاز خود از قبیل نظم دهنده خودکار و مدادها ، جای حبوبات ، قوطی وسایل خیاطی و... را درست کنید کافیست یک قیچی، مقداری چسب ، کمی وسایل تزئینی و فقط کمی سلیقه به خرج دهید.


در نتیجه


با کاهش پلاستیک هایی که استفاده می کنید ، تأثیرات منفی محیطی را تا حد زیادی کاهش می دهید. ممکن است نتایج را به طور مستقیم مشاهده نکنید ، اما اقدامات شما قطعاً ارزش آن را دارد و باید هر روز به انجام آنها ادامه دهید. به این ترتیب اقیانوس ها برای آینده نسل انسان پاک تر خواهند شد.


اگر فقط چند عادت را تغییر دهید ، می توانید استفاده خود را از پلاستیک ها به طور مؤثر کاهش دهید. شما فقط باید به روشهای هوشمندانه ای برای استفاده مجدد از اشیایی که قبلاً دارید فکر کنید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده