خرید از سراسر دنیا


» نکاتی برای جلوگیری از سرطان

نکاتی برای جلوگیری از سرطان

چهار نکته برای جلوگیری از سرطان


درست است که هیچ روش 100٪ مؤثر برای جلوگیری از سرطان وجود ندارد. با این وجود ، شما می توانید رفتارهای پرخطر خود را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید. ادامه مقاله را بخوانید تا نکاتی را برای جلوگیری از سرطان کشف کنید!


هیچ روش 100٪ مؤثر برای جلوگیری از سرطان وجود ندارد. از این گذشته ، این یکی از چالش برانگیزترین بیماری های زمان ما است. تخمین زده می شود که تقریبا در سال 2018 حدود 18.1 میلیون کیس مربوط به سرطان در جهان وجود داشته باشد. به همین دلیل ، در پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان ، اقدامات احتیاطی بسیار مهم است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

عوامل زیادی برای ابتلا به سرطان وجود دارد که این عوامل به عوامل خطر ابتلا به سرطان ها معروف اند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) یک عامل خطر را اینگونه تعریف کرده است: "کیفیت ، ویژگی یا چیزی که فرد در معرض آن قرار می گیرد و این احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد."


از برخی عوامل خطر مانند سن ، جنس یا جهش ژنتیکی نمیشود جلوگیری کرد. بنابراین ، ما بر کاهش یا جلوگیری از قرار گرفتن در معرض برخی موارد که تحت کنترل شما هستند تمرکز خواهیم کرد و به شما در اتخاذ برخی از عادات سالم کمک خواهیم کرد.


نکاتی برای جلوگیری از سرطان


مطابق با تحقیقات اخیر، بسیار مورد قبول است که احتمال ابتلا به سرطان تحت تأثیر گزینه های شیوه زندگی شما است. در این زمینه ، باید بدانید که با چند تغییر سبک زندگی می توانید از سرطان جلوگیری کنید یا حداقل خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید. ما در حال حاضر به برخی از مهمترین آنها می پردازیم.


1. سیگار نکشید و دخانیات مصرف نکنید


جلوگیری از استعمال سیگار و هر نوع قرار گرفتن در معرض دود سیگار می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.


استعمال سیگار یکی از مهمترین عوامل خطر است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سیگار کشیدن با 22٪ از کل مرگ و میرهای سرطان در سراسر جهان در سال 2004 همراه بوده است. این بدان معناست که 1.6 میلیون نفر در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می گیرند.


دخانیات با بیش از 10 نوع سرطان همراه بوده و برجسته ترین آن سرطان ریه است. مطالعات نشان داده است که 16٪ از سیگاری هایی که از زمان جوانی خود سیگار می کشند ، تا سن 60 سالگی مبتلا به سرطان ریه هستند.


مردم غالبا روش های دیگر استفاده از دخانیات را که سمی تر از مصرف سیگار هستند (مانند استعمال قلیان) جایگزین سیگار کشیدن میکنند. متأسفانه ، این امر باعث ایجاد خطر بیشتری برای انسان ها میشود. هیچ نوع سیگار کشیدن بی ضرری وجود ندارد ، بنابراین باید تحت هر شرایطی از آن جلوگیری کنید.


2. برای جلوگیری از سرطان وزن خود را کاهش دهید


چاقی حداقل با 8 نوع سرطان همراه بوده و بخش اعظم آنها مربوط به دستگاه گوارش شما است. طبق تحقیقات آژانس بین المللی سرطان (IARC) ، چاقی مستقیماً با:


39٪ موارد سرطان آندومتر

37٪ موارد سرطان مری

25٪ موارد سرطان کلیه است

11٪ موارد سرطان روده بزرگ

9٪ موارد سرطان زنان همراه است


مصرف بیش از حد گوشت قرمز و مواد غذایی کنسرو شده همچنین ممکن است با خطر بالاتر سرطان روده بزرگ همراه باشد. بنابراین ، فعالیت بدنی منظم و یک رژیم غذایی سالم که شما را در وزن مناسب نگه می دارد می تواند در پیشگیری از سرطان به شما کمک کند.


3. میزان مصرف الکل خود را بررسی کنید


مصرف الکل زیاد با خطر بیشتری از سرطان همراه است. بنابراین ، شما باید مصرف الکل خود را تحت کنترل داشته باشید.


باور کنید یا نه ، مصرف الکل با سرطان دهان و 7 نوع دیگر سرطان ارتباط داشته است. در میان این انواع سرطان ، سرطان مربوط به بانوان نیز وجود دارد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند كه 22٪ از سرطان دهان در مردان و 9٪ از زنان با مصرف الكل ارتباط دارند.


پزشکان توصیه می کنند که مردان از دو لیوان شراب یا دو لیوان آبجو در روز تجاوز نکنند. زنان نباید بیش از یک لیوان شراب یا یک لیوان آبجو سبک در روز تجاوز کنند.


4- از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد خودداری کنید


پرتوهای یونیزان برای انسان سرطان زا است. یکی از انواع پرتوهای یونیزان ، پرتوهای فرابنفش است. این نوع خاصی از نور خورشید است. به طور کلی ، این نوع پرتودرمانی ارتباط نزدیکی با انواع مختلف سرطان ، عمدتا ملانوم (وخیم ترین نوع سرطان پوست است که می تواند به سرعت در بدن پخش شده و تقریبا هر عضوی از بدن را گرفتار نماید) دارد.


براساس برآوردها از سال 2018 ، ملانوم سالانه حدود 55000 مرگ و میر ایجاد می کند.


پیشنهادات WHO برای جلوگیری از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید به شرح زیر است:


اول از همه ، از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب خودداری کنید.


از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.


سرانجام ، از لباسهایی استفاده کنید که بیشتر بدن شما را بپوشاند تا در معرض اشعه خورشید قرار نگیرید.


نکات نهایی برای جلوگیری از سرطان


همچنین اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می توانید هنگام پیشگیری از سرطان در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، شما باید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید. همچنین ، باید مقدار قند خود را کاهش داده و میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید.


به طور مشابه ، شما باید مرتباً به پزشک مراجعه کرده و آزمایش های لازم را انجام دهید ، به خصوص اگر عوامل خطر ژنتیکی دارید.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده