خرید از سراسر دنیا


» همه چیز راجع به چای سبز

همه چیز راجع به چای سبز

یکی از دمنوش هایی که در حال حاضر در میان مردم بسیار پرطرفدار شده و برای انواع مقاصد مانند لاغری، جوانی، کاهش فشار خون و... مصرف می کنند دمنوش چای سبز است. اما چای سبز چه خواصی دارد؟چگونه تهیه میشود؟ آیا همه افراد مجاز به استفاده از چای سبز هستند؟ چه داروهایی با چای سبز تداخل دارد؟ سوالات زیادی در مورد این چای گیاهی وجود دارد که امروز می خواهیم در این مقاله به همه آن ها پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.


چای سبز چیست؟

- جالب است بدانید چای سبز از همان گیاهی به دست می آید که چای معمولی یا سیاه از آن به دست می آید. از نظر علمی، چای سبز به نام Camellia Sinensis شناخته می شود. تفاوت چای سبز با چای سیاه در نحوه پردازش آن می باشد. چای سیاه معمولی با تخمیر برگ چای به دست می آید. این تخمیر باعث تغییر رنگ و طعم آن و افزایش سطح کافئین و تانن می شود. اما برای تهیه چای سبز، برگ چای خشک شده یا کمی بخار داده می شود و تخمیر انجام نمی شود. این مسئله باعث می شود این چای در هنگام دم کردن به رنگ سبز خوش رنگی دربیاید.


- چای سبز یک نوشیدنی با کالری صفر است. همچنین کافئین موجود در یک فنجان چای سبز می تواند با توجه به طول زمان دم کردن و مقدار چای متفاوت باشد. به طور کلی، چای سبز مقدار کافئین کمتری (تقریبا 20-45 میلی گرم در هر فنجان متوسط) در مقایسه با چای سیاه دارد؛ چای سیاه حاوی حدود 50 میلی گرم و قهوه 95 میلی گرم کافئین در هر فنجان است. 


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

- چای سبز یکی از نوشیدنی های سالم جهان محسوب می شود و حاوی یکی از بالاترین مقدار آنتی اکسیدان ها در میان انواع چای ها است. مواد شیمیایی طبیعی به نام پلی فنولها در این نوع چای دارای اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی است. چای سبز تقریبا 20 تا 45 درصد پلی فنل در هر مقدار از وزن خود دارد که از آن 60 تا 80 درصد کاتچین می باشد. کاتچین آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از آسیب های سلولی و ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند.

 

انواع چای سبز مصرفی موجود

چای سبز در انواع مختلف در بازار عرضه می شود. از جمله:

  •  شیرین شده با شکر یا شیرین کننده های مصنوعی
  •  کیسه های چای تک
  •  به عنوان برگ خشک چایی
  •  پودر فوری
  •  مکمل چای سبز، که به صورت کپسول یا عصاره مایع به فروش می رسد


توجه:

طبق نتایج تحقیقاتی در سال 2010 که در انجمن شیمی آمریکایی ارائه شد، چای های بطری معادل با چای های دم کرده نیستند، زیرا برخی از چای های بطری ای که دارای دو فنجان چای هستند حاوی پلی فنول کمتری نسبت به یک فنجان چای دم کرده می باشند.


17 خواص باور نکردنی چای سبز

ابتدا فیلمی که توسط گروه سلامت اوما درباره چای سبز برای شما عزیزان آماده شده است را با هم ببینیم تا بعد اطلاعات دیگری از این چای خوش طعم و پرخاصیت به شما عزیزان بدهیم:


 به طور کلی چای سبز در طب سنتی چینی و هندی برای کنترل خونریزی و زخم های التهابی، کمک به هضم، بهبود قلب و سلامت روان و تنظیم دمای بدن استفاده می شود.مطالعات اخیر نشان داده است چای سبز می تواند به طور بالقوه اثرات مثبتی بر همه چیز از جمله کاهش وزن تا اختلالات کبدی، دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر داشته باشد. در ادامه بصورت جزئی تر خواص چای سبز را بیان می کنیم:


1- پیشگیری از سرطان

به گفته موسسه ملی سرطان، پلی فنول های موجود در این چای باعث کاهش رشد تومور در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی شده و از آسیب ناشی از اشعه UVB ماورای بنفش جلوگیری می کند. به علاوه تحقیقات نشان می دهد در کشورهایی که مصرف چای سبز زیاد است، میزان سرطان پایین تر است، اما مشخص نیست آیا دقیقا چای سبز از سرطان جلوگیری می کند یا عوامل دیگر؟ بعضی از مطالعات دیگر نیز اثرات مثبت چای سبز بر انواع سرطان های زیر را نشان می دهد:


  • پستان
  •  مثانه
  •  تخمدان
  • روده بزرگ
  • مری (گلو)
  • ریه
  • پروستات
  • پوست
  •  معده


2- اثرات چای سبز بر قلب وعروق

یک مطالعه در سال 2006 در مجله انجمن پزشکی آمریکا نتیجه گرفت مصرف چای سبز با کاهش مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی همراه است. در شرکت کنندگانی که حداقل 5 فنجان چای سبز در روز نوشیدند، خطر مرگ و میر (به ویژه از بیماری قلبی عروقی) به میزان قابل توجهی کمتر از افرادی بود که کمتر از یک فنجان چای در روز نوشیدند. چای سبز حاوی کاتچین ها یعنی ترکیبات پلی فنیک است که به نظر می رسد اثرات محافظتی متعددی را به ویژه در سیستم قلبی عروقی اعمال می کنند.


3- کاهش چربی و کلسترول

تجزیه و تحلیل مطالعات منتشر شده در سال 2011 نشان داد مصرف چای سبز، به صورت نوشیدنی و یا به شکل کپسول، باعث کاهش کلسترول LDL یا کلسترول می شود.


4- کاهش سکته مغزی 

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله قلب امریکا، مصرف منظم چای سبز یا قهوه با کاهش خطر سکته مغزی همراه است."این اولین مطالعه در مقیاس بزرگ برای بررسی اثرات ترکیبی چای سبز و قهوه در خطرات سکته مغزی است. بنابراین با افزودن چای سبز به رژیم غذایی روزانه می توانید خطر سکته مغزی را کاهش دهید."


5- دیابت نوع 2

مطالعات مربوط به رابطه چای سبز و دیابت متناقض است. برخی از آنها کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را برای مصرف کنندگان چای سبز نشان داده اند در حالی که دیگر تحقیقات هنوز هیچ ارتباطی بین مصرف چای و دیابت نشان نداده اند.


6- کاهش وزن

چای سبز یک چربی سوز بسیار عالی است که می تواند باعث کاهش وزن در بزرگسالان و افراد چاق شود. با این حال، از آنجا که کاهش وزن در مطالعات بسیار کم بود، بعید به نظر می رسد چای سبز برای از دست دادن وزن زیاد مناسب باشد. بخصوص اینکه مصرف بیش از اندازه آن باعث افت فشار می شود.


7- بیماری های التهابی پوست

مطالعه ای در سال 2007 نشان داد چای سبز می تواند به عنوان یک درمان جدید برای اختلالات پوستی مانندپسوریازیس و شوره سر، استفاده شود. محققان حیوانات را برای بررسی بیماری های التهابی پوست مورد مطالعه قرار دادند. در حیواناتی که با چای سبز درمان می شدند، رشد کندتر سلول های پوستی دیده شد و حضور ژنی که سلول های چرخه زندگی را تنظیم می کرد، افزایش یافت.


8- حافظه فعال

تحقیقات منتشر شده در مجله Psychopharmacology نشان می دهد چای سبز می تواند توابع شناختی مغز ما، به ویژه حافظه فعال را افزایش دهد . تیم تحقیقاتی گفت یافته های آنها نشان می دهد چای سبز در درمان اختلالات شناختی همراه با اختلالات روانپزشکی مانند دمانس می تواند موثر باشد.


9- کاهش سرعت پیری 

رادیکال های آزاد ایجاد شده در بدن مسئول ایجاد خوردگی بدن و پیری ما به شیوه های مختلف هستند، که یکی از آنها نشانه های پیری و علائم روی پوست است. کار اصلی آنتی اکسیدان ها خنثی کردن اکسیدان ها یا رادیکال های آزاد موجود در بدن است و چای سبز منبعی سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد. پلی فنول های Catechin موجود در چای سبز به شدت مسئول اثرات آنتی اکسید کننده هستند، که قدرتمندترین آنها Epigallocatechin Gallate است. بنابراین مصرف منظم چای سبز می تواند علائم و نشانه های پیری را به طور موثر کاهش دهد و یا روند پیری را کند نماید.


10- درمان آکنه

- فقط 100 گرم برگ چای سبز و نیم لیتر آب را مخلوط کنید و اجازه دهید مخلوط در دمای اتاق به مدت 30 تا 40 دقیقه بماند. سپس مواد را از صافی رد کرده و در یخچال قرار دهید. می توانید از این مخلوط برای شادابی چهره خسته شده خود بعد از یک روز طولانی استفاده کنید. این مخلوط همچنین به ازبین بردن آکنه از پوست کمک می کند و از بازگشت آن جلوگیری خواهد کرد.


- به طور منظم از تونر چای سبز استفاده کنید. برای این منظور فقط چای سبز تازه را دم کنید و بگذارید یخ بزند. سپس چای یخ زده را به آرامی بر روی پوست خود بمالید. این کار به شما احساس طراوت داده و برای جوان سازی پوست شما نیز مفید است.


- برگ چای سبز می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم استفاده شود. برای این کار 3 قاشق چای خوری ماست را با 1 قاشق چایخوری برگ چای سبز مخلوط کرده و به آرامی صورت خود را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. آنتی اکسیدان ها پوست را تمیز می کنند و به حذف آکنه نیز کمک می کنند. در نتیجه پوستی شفاف و شاداب خواهید داشت.


11- تحریک رشد مو 

- چای سبز از رشد DHT (دی هیدروتستوسترون) جلوگیری می کند، که مانع رشد مو و باعث ریزش مو می شود. اجزای چای سبز با تستوسترون واکنش نشان می دهند و اطمینان حاصل می کنند مقدار مناسبی تستوسترون در خون باقی می ماند که برای موها مناسب است. از طرفی به علت خواص ضد عفونی کننده این چای می توان از آن در جلوگیری و درمان مشکلات مو مانند شوره سر و پسوریازیس نیز استفاده کرد. این ماده باعث کاهش التهاب می شود.


- چای سبز همچنین برای تحریک رشد مو و نرم شدن مو موثر است . از این رو، گاهی می تواند از طاسی قلیایی نیز جلوگیری کند. این ماده حاوی پلی فنول ها و ویتامین های E و C است که برای تقویت موهای شاداب شناخته شده اند. می توانید 3 تا 4 کیسه چای سبز را در نیم لیتر آب قرار داده و پس از شامپو و نرم کننده، موهای خود را با آن بشویید.


12- آلزایمر

- در یک مطالعه منتشر شده در سال 2011، محققان اثرات یک ماده در چای سبز، به نام CAGTE (یا عصاره چای سبز موجود در کولون) را بعد از اینکه هضم شده بود، بررسی کردند تا ببینند که چگونه یک پروتئین کلیدی در بیماری آلزایمر تأثیر می گذارد.

- این مطالعه نشان می دهد چای سبز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. با این حال، محققان از دوز بسیار بالایی از چای سبز فعال استفاده کرده اند. بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم چای سبز در دوز کمتر مناسب است یا خیر. 


13- کاهش خطر مرگ

چای سبز می تواند خطر مرگ را هم کاهش دهد و به شما کمک کند تا زنده بمانید. مطمئنا، همه ما باید در نهایت می میریم. این مسئله اجتناب ناپذیر است. با این حال، با توجه به اینکه مصرف کنندگان چای سبز در معرض خطر کمتری برای ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سرطان قرار دارند، این امر می تواند به شما کمک کند که به مدت طولانی تری زندگی کنید. در مطالعه بر روی 40،530 ژاپنی، کسانی که چای سبز بیشتری (5 فنجان یا بیشتر در روز) مصرف می کردند در طول 11 سال کمتر در معرض خطر مرگ به دلایل زیر قرار گرفتند :


  •  مرگ به علل مختلف: 23 درصد در زنان، 12 درصد در مردان کاهش یافته است.
  •  مرگ ناشی از بیماری های قلبی: در زنان 31 درصد، در مردان 22 درصد کمتر شده است.
  •  مرگ ناشی از سکته مغزی: 42٪ در زنان، 35٪ در مردان کاهش یافته است.


14- پوسیدگی دندان

مطالعات نشان می دهد آنتی اکسیدان شیمیایی "کاتچین" در چای می تواند باکتری ها و ویروس هایی را که باعث عفونت های گلو، پوسیدگی دندان و سایر شرایط بد دندان می شوند را از بین ببرد.


15- فشار خون

مصرف منظم چای سبز خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد.


16- افسردگی

تیانین یکی از انواع اسیدهای آمینه است که به طور طبیعی در برگ چای سبز نیز یافت می شود. این ماده اثر آرامش بخشی دارد و برای مصرف کنندگان چای مفید است. 


17- محافظت از پوست

چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی به کاهش چروک ها و علائم پیری کمک می کند، این مسئله به خاطر فعالیت های آنتی اکسیدان و ضد التهابی است. هر دو مطالعات حیوانی و انسانی نشان داده اند چای سبز به صورت محلی می تواند آسیب ناشی از خورشید مانند لکه های آفتاب را کاهش دهد.


اما چقدر چای سبز مصرف کنیم تا اثر مفید داشته باشد؟

- واقعیت این است که یک فنجان چای در روز تمام مشکلات را برطرف نمی کند. برای بهره بردن از خواص چای سبز نوشیدن چند فنجان چای لازم است؛ برخی می گویند دو فنجان در روز در حالی که دیگران معتقدند پنج فنجان لازم است. اگر می خواهید از مزایای چای سبز استفاده کنید بهتر است از مکمل چای سبز نیز استفاده کنید. البته توصیه می شود قبل از استفاده از مکمل با یک پزشک تغذیه صحبت نمایید.

- چیز دیگری که باید ذکر شود کافئین موجود در چای سبز است. اگر به کافئین حساس هستید، باید مقدار مصرف را محدود کنید. چای سبز همچنین حاوی تانن ها (که می تواند جذب آهن و اسید فولیک را کاهش دهد) است بنابراین اگر شما باردار هستید یا سعی در بارداری دارید و یا در اوایل دوران شیردهی هستید، چای سبز برای شما مناسب نیست.


تداخلات احتمالی مصرف چای سبز

اگر بر اساس شرایط جسمانی خود با هر یک از داروهای زیر درمان می شوید، نباید بدون اطلاع پزشک چای سبز بنوشید:

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


آدنوزین

چای سبز می تواند از تاثیر مناسب آدنوزین، دارویی که در بیمارستان برای ریتم نامنظم قلب تجویز میشود، جلوگیری کند.


بتا لاکتام

چای سبز می تواند اثر آنتی بیوتیک های بتا-لکتام را با ایجاد باکتری با مقاومت کمتر در برابر درمان افزایش دهد.


بنزودیازپین ها

کافئین، از جمله کافئین چای سبز، ممکن است اثرات آرام بخش این داروها که معمولا برای درمان اضطراب استفاده می شوند، مانند دیازپام (والیوم) و لورازپام (Ativan) را کاهش دهد.


بتا بلوکرها، پروپرانولول و متپرولول

کافئین، از جمله کافئین چای سبز، ممکن است فشار خون افراد مصرف کننده پروپرانولول (Inderal) و متپرولول (Lopressor، (Toprol XL را افزایش دهد. این داروها برای درمان فشار خون بالا و بیماری های قلبی استفاده می شوند.


داروهای رقیق کننده خون

افرادی که وارفارین مصرف می کنند (کوودین) نباید چای سبز بنوشند. از آنجا که چای سبز حاوی ویتامین K است، می تواند این دارو را بی اثر کند. ترکیبات دیگر در چای سبز ممکن است باعث آهسته شدن سرعت لخته شدن خون شود و بنابراین باعث کاهش اثر این داروها می شود. شما نباید چای سبز و آسپیرین را با هم مصرف کنید زیرا هر دو آنها از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. استفاده از دو داروی رقیق کننده با هم خطر خونریزی را افزایش می دهد. در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون درباره مصرف چای سبز با پزشک خود صحبت کنید.


شیمی درمانی

ترکیبی از چای سبز و داروهای شیمی درمانی، مخصوصا دوکسوروبیسین و تاموکسیفن، اثربخشی این داروها را در آزمایشات آزمایشگاهی افزایش می دهد. از سوی دیگر، گزارش شده است عصاره های چای سبز و سیاه که بر ژن های موجود در سلول های سرطانی پروستات تأثیر می گذارد، ممکن است باعث کاهش حساسیت به داروهای شیمی درمانی شوند. به همین علت قبل از مصرف چای سیاه و سبز و یا مصرف عصاره چای در هنگام شیمی درمانی با پزشک خود صحبت کنید.


کلوزاپین (کولازاریل)

اثرات کلوزاپین ممکن است در عرض 40 دقیقه پس از مصرف چای سبز کاهش یابد.


افدرین

چای سبز با مصرف افدرین ممکن است موجب تحریک، لرزش، بی خوابی و کاهش وزن شود.


لیتیم

نشان داده شده است چای سبز سطح لیتیوم خون(داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شود) را کاهش می دهد. این مسئله باعث می شود لیتیوم کمتر موثر باشد.


مهار کننده های مونوآمین اکسیدا

چای سبز زمانی که همراه با این داروها برای درمان افسردگی مصرف می شود، می تواند باعث افزایش شدید فشار خون شود. نمونه هایی از MAOI ها عبارتند از:

  •  Isocarboxazid ) Marplan)
  • مکلوبمید (مانریک)
  •  فنلزین (ناردیل)
  •  ترنسی سپیروم (Parnate)


قرصهای پیشگیری از بارداری

پیشگیری از بارداری به روش خوراکی می تواند طول مدت ماندن کافئین در بدن را افزایش دهد، که ممکن است اثرات تحریک کنندگی آن را نیز افزایش دهد.


فنیل پروپانولامین

ترکیبی از کافئین، از جمله کافئین چای سبز و فنیل پروپانولامین، که در بسیاری از داروهای سرماخوردگی و داروهای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است باعث افزایش شدید فشار خون شود. 


آنتی بیوتیک های Quinolone

چای سبز می تواند این داروها را موثرتر کند و همچنین خطر عوارض جانبی آن ها را نیز افزایش دهد. این داروها عبارتند از:

  •  Ciprofloxacin )Cipro)
  •  انوکساسین (Penetrex)
  •  Grepafloxacin ) Raxar)
  •  نورفلوکساسین (کیبروکسین، نوروکسین)
  •  اسپارفلوکساسین (زاگام)
  •  تروفوفلوکساسین (Trovan)


داروهای دیگر

چای سبز، به ویژه چای سبز دارای کافئین، ممکن است با تعدادی از داروهای دیگر تداخل داشته باشد، از جمله:

  •  استامینوفن (تیلنول)
  •  کاربامازپین (Tegretol)
  •  دیپیریدامول (پراتین)
  • استروژن
  • Fluvoxamine (Luvox)
  •  متوتروکسات
  •  Mexiletine (Mexitil)
  •  فنوباربیتال
  • تئوفیلین
  •  وراپامیل (Bosoptin، Calan، Covera- HS، Verelan، Verelan PM)


اگر داروهای دیگر مصرف می کنید، قبل از مصرف چای سبز، با پزشک خود مشورت کنید.


موارد احتیاط در مصرف چای سبز


- استفاده از گیاهان یک روش مناسب برای تقویت بدن و درمان برخی از بیماری ها است. با این حال، گیاهان حاوی مواد فعال هستند که می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و با سایر گیاهان، مکمل ها یا داروها ارتباط برقرار کنند. به همین علت مردم باید مراقب گیاهان باشند و تحت نظارت پزشک متخصص در زمینه پزشکی گیاه شناسی یا طب سنتی، گیاهان را مصرف کنند.


- افراد مبتلا به مشکلات قلبی یا فشار خون بالا، مشکلات کلیوی، مشکلات کبدی، زخم معده و اختلالات روانی، به ویژه اضطراب، نباید چای سبز مصرف کنند. زنان باردار و شیرده باید از چای سبز نیز اجتناب کنند.


- افراد مبتلا به کم خونی، دیابت، گلوکوم یا پوکی استخوان باید قبل از مصرف چای سبز یا مصرف عصاره آن، با پزشک خود مشورت کنند.


- افرادی که مقدار زیادی کافئین مصرف می کنند، از جمله کافئین چای سبز ممکن است تحریک پذیری، بی خوابی، تپش قلب و سرگیجه را تجربه کنند. کافئین بیش از حد می تواند باعث حالت تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و از دست دادن اشتها شود. اگر مقدار زیادی چای می نوشید و شروع به استفراغ یا اسپاسم شکمی میکنید، ممکن است دچار مسمومیت کافئین شده باشید. اگر علائم شما شدید است، مصرف کافئین را پایین بیاورید و به پزشک مراجعه کنید.


عوارض جانبی و خطرات چای سبز

عوارض جانبی ناخواسته و یا منع مصرف چای سبز برای بزرگسالان کم است. با این حال، خطرات یا عوارض زیر وجود دارد:


 حساسیت به کافئین 

افرادی که دارای حساسیت شدید کافئین هستند ممکن است بیخوابی، اضطراب، تحریک پذیری، تهوع یا ناراحتی معده را تجربه کنند.


رقیق کننده خون

افرادی که از رقیق کننده های خون (داروهای ضد انعقادی) مانند کومادین یا وارافان استفاده می کنند باید با توجه به محتوای ویتامین K این رقیق کننده ها را با احتیاط بخورند. همچنین توصیه می شود از مصرف چای سبز و آسپرین همراه با آن ها اجتناب شود، زیرا آنها هر دو اثر لخته شدن پلاکت ها را کاهش می دهند و باعث افزایش خطر خونریزی می شوند. 


 محرک های دیگر

اگر چای سبز با داروهای محرک مصرف شود، می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد.


- مکمل های چای سبز حاوی مقادیر بالای مواد فعال هستند که می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و با سایر گیاهان، مکمل ها و داروها ارتباط برقرار کنند.


- مکمل های چای سبز توسط FDA کنترل نشده و ممکن است حاوی مواد دیگر باشند که برای شما مضر باشد. پس قبل از شروع استفاده از هر گونه گیاه یا مکمل، همیشه با یک پزشک مشورت کنید.

 

1- چند فنجان چای سبز می توانید در روز بنوشید؟

مصرف منظم چای سبز باعث کاهش وزن می شود و خطرات بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد. نوشیدن سه تا پنج فنجان چای سبز در روز باعث بهود سلامتی می شود و در صورت عدم استفاده از داروهای دیگر مشکلی ایجاد نمی کند. 


2- چای سبز چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی می شود. ترکیب چای سبز و رژیم لاغری غنی از پروتئین و بدون کربوهیدرات باعث کاهش وزن بیشتر می شود. 


3- آیا می توان چای سبز را صبح با معده خالی نوشید؟

تانن موجود در چای سبز اسید معده را افزایش می دهد که باعث درد معده، حالت تهوع و یبوست می شود. بنابراین چای سبز را نباید با معده خالی مصرف کرد. بهتر است چای سبز را بعد از وعده غذایی یا به عنوان میان وعده مصرف کنید. 


4- آیا چای سبز باعث کاهش چربی شکم می شود؟

علاوه بر کاهش خطر سرطان و بیماری قلبی، چای سبز به دلیل کاتچین زیادی که دارد برای کل بدن مناسب می باشد . این ماده آنتی اکسیدانی است که باعث کاهش چربی شکم می شود. اگر چای سبز را پیش از ورزش مصرف کنید باعث افزایش چربی سوزی در طول ورزش هوازی خواهد شد. 


5- آیا می توان چای سبز را بعد از صبحانه نوشید؟

چای سبز را نمی توان دقیقا بعد از وعده غذایی مصرف کرد. بسیاری از مردم چای سبز را بلافاصله بعد از غذا می خورند و به این مسئله توجه نمی کنند که مصرف چای سبز بعد از غذا مانع از جذب مواد مغذی می شود. یعنی هر چه خورده اید به خاطر وجود تانن و کافئین جذب بدن نمی شود.


6- آیا مصرف عسل با چای سبز خوب است؟

یک فنجان چای سبز همراه با یک قاشق چایخوری عسل با معده خالی در صبحانه باعث تغییر وزن می شود. همچنین خود عسل از همه جهت برای بدن مناسب است.


7- برای کاهش وزن چند فنجان چای سبز باید در روز مصرف کنم؟

نوشیدن چای سبز در طول روز به کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای سبز در روز برای کاهش وزن مناسب می باشد. مقدار دقیق چای سبز با توجه به مقدار کافئین مصرفی و متابولیسم طبیعی بدن فرد، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. 


8- آیا چای سبز برای پوست خوب است؟

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان قوی به نام EGCG است که با آسیب DNA از اشعه UV مبارزه می کند و باعث جلوگیری از سرطان پوست می شود. چای سبز به دلیل خواص ضد التهابی و پلی فنول و کاتچین زیادی که دارد برای پوست مفید است. کاتچین در چای سبز باعث کاهش تورم، قرمزی و ناراحتی های ناشی از عوامل مختلف در پوست می شود.


9- آیا چای سبز به پاکسازی صورت کمک می کند؟

 چای سبز خواص زیادی برای سلامتی پوست دارد و بهترین راه برای درمان جوش و آکنه است. مصرف چای سبز به کاهش التهاب کمک می کند و آکنه های صورت را برطرف می کند. همچنین عصاره آن می تواند بعنوان یک تونر طبیعی و عالی استفاده شود. 


10-آیا چای سبز بر ریزش مو تاثیر می گذارد؟

DHT ماده ای است که باعث ریزش مو می شود. نتایج تحقیقات نشان می دهد چای سبز باعث رشد دوباره مو می شود. 


11- آیا مالیدن چای سبز کیسه ای روی صورت خوب است؟

بله. چای کیسه ای را فشار دهید و کیسه را چند دقیقه روی صورت قرار دهید. چای سبز باعث شفاف شدن پوست شما نیز می شود. 


12- آیا چای سبز به از بین بردن زخم آکنه کمک می کند؟

چای سبز غنی از کاتچین است. این ماده ضدمیکروبی به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک می کند. همچنین خواص ضد التهابی دارد و به کاهش قرمزی و تورم نیز کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها به ترمیم محل زخم کمک کرده و محل هایی که نشانی از آکنه باقی مانده است را از بین می برد. به همین دلیل پوستی صاف و شفاف ایجاد خواهد کرد. 


منبع ترجمه : organicfacts.net و draxe.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده