خرید از سراسر دنیا


» سوالات متداول در مورد آرتروز (آرتریت)

سوالات متداول در مورد آرتروز (آرتریت)

آرتروز با سطح ورزش بدنی ، سبک زندگی ، شغل و ژنتیک ارتباط مستقیم دارد. در انواع مختلف و اشکال مختلف وجود دارد ، و در زنان و مردان مشاهده می شود. امروز ما به سوالات متداول در مورد آرتریت پاسخ خواهیم داد.


آیا می دانید آرتروز چیست و چه عواملی باعث این بیماری می شود؟ اگر نمی دانید نگران نباشید ما امروز به متداول ترین سوال ها راجع به آرتروز پاسخ میدهیم.


 اصطلاح آرتروز به التهاب مفاصل اشاره دارد. آرتریت روماتوئید رایج ترین شکل آرتروز است .در واقع ، انواع آرتریت زیادی وجود دارد. در حقیقت ، کارشناسان تخمین می زنند که تقریباً 100 نوع مختلف آرتروز وجود دارد!


از آنجا که آرتروز یک بیماری متنوع و چند عاملی است ، تشخیص دقیق این بیماری درافراد دشوار است. اما آمار تأیید می کند که از هر 6 نفر یک نفر از این آسیب شناسی رنج می برد. بنابراین ، در این مقاله سعی خواهیم کرد به سؤالات متداول در مورد آرتریت پاسخ دهیم.


سوالات متداول در مورد آرتروز: چه کسی به آن مبتلا می شود؟


حقیقت این است که آرتروز می تواند هر کسی را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، اصطلاح آرتریت به معنای التهاب مفاصل است. همه این گونه ها ویژگی های خاص خود را دارند و بیشتر اوقات روی افراد خاصی تأثیر می گذارد.


با این حال ، به نظر می رسد عوامل خاصی مانند ژنتیک ، محیط زیست و شیوه زندگی عمومی با وقوع آن در ارتباط است. به عنوان مثال ، تقریباً همه گونه ها با افزایش سن شیوع بیشتری دارند.


سبک زندگی و سطح ورزش بدنی نیز تأثیر قابل توجهی دارد. چاق بودن یا اضافه وزن می تواند باعث ایجاد فشار بیش از حد بر روی مفاصل زیر بدن مانند زانو شود. به همین دلیل وزن می تواند یک عامل محرک برای بیماری آرتروز باشد.


با این حال ، این بدان معنا نیست که ورزشکاران کاملاً از این بیماری در امان هستند. بعضی اوقات برعکس اتفاق می افتد. ورزشکاران حرفه ای همچنین به دلیل فرسودگی و ساییدگی در مفاصل آنها ، از آرتریت رنج می برند.


علاوه بر این ، زن بودن یا مرد بودن با نوع آرتروز فرد نیز ارتباط نزدیکی دارد. تقریبا 60٪ افرادی که از آرتروز رنج می برند ، زن هستند. با این حال ، انواع خاصی از آرتوروز مانند گردن در مردان شایع تر است.

پس به طور کلی آرتروز در زنان شایعتر از مردان است.


سوالات متداول در مورد آرتروز: علل شناخته شده چیست؟


انواع خاصی از آرتروز دلایل قابل شناسایی دارند. به عنوان مثال ، ما می دانیم که برخی از عفونت ها می توانند باعث ایجاد این بیماری شوند. برخی از این عفونت ها عبارتند از: سل ، سوزاک و بیماری لایم.


همین مسئله در مورد نقرس نیز صادق است ، که ناشی از اضافی اسید اوریک است که به مفاصل تخلیه می شود. همچنین توجه به این نکته ضروری است که حرفه شخص می تواند به عنوان یک محرک عمل کند. ماندن در همان وضعیت برای ساعتهای طولانی همچنین می تواند باعث آرتریت در طی سالها شود.


سوالات متداول در مورد آرتریت: برخی از علائم معمول آن چیست؟


معمولاً آرتریت به صورت درد و مشکل در حرکت یا درد مفاصل آسیب دیده ظاهر می شود. در برخی موارد ، ممکن است شامل سفتی و تورم در همان ناحیه نیز باشد. این می تواند در یک زمان فقط یک مفصل یا بسیاری از اتصالات را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین می تواند متقارن یا نامتقارن باشد.


در هر نوع از بیماری آرتریت مدت زمان و علائم آن متفاوت است. به عنوان مثال ، آرتریت روماتوئید نوعی آرتروز متقارن است که بر روی مفاصل کوچک مانند مفاصل انگشتان اثر می گذارد. از طرف دیگر ، نقرس نوعی آرتروز است که تمایل دارد فقط روی یک مفصل اثر بگذارد.


سوالات متداول در مورد آرتروز: آیا قابل درمان است؟


بسیاری از انواع آرتروز درمان قطعی ندارند. با این حال ، انواع مختلفی وجود دارد که تا حدودی قابل درمان هستند، مانند مواردی که مربوط به یک عفونت است ، زیرا عفونت باعث ورم مفاصل می شود. برای این نوع آرتریت ها که دارو درمان نهایی نیستند ، برخی از درمان ها به کاهش و تسکین علائم کمک می کنند.


به عنوان مثال ، بیماران می توانند از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای کاهش تورم و جلوگیری از درد استفاده کنند. اینها تقریباً همیشه اولین قدم در درمان هستند. این مهم است که بدانید هر درمانی را می توان جداگانه و با نوع آرتریت سازگار کرد.


بنابراین اگر برخی از علائم را تجربه کرده اید و فکر می کنید ممکن است آرتروز داشته باشید ، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک باید علت آن را بررسی کرده و یک برنامه درمانی به طور خاص برای شما تعریف کند. شما همچنین می توانید از پزشک خود سؤال های دیگری را که ممکن است در مورد این عارضه بپرسید.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com

تگ ها :   آرتروز آرتریت

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده