دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع قهوه و فواید و مضرات آن

انواع قهوه و فواید و مضرات آن

تاریخچه قهوه


قهوه یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین نوشیدنی های جهان است . امروزه بسیاری از مردم نمی توانند روز خود را بدون نوشیدن قهوه شروع کنند یا نیاز به مصرف قهوه در طول روز دارند. تاریخچه قهوه ، در واقع دارای جزئیات بسیار جالبی است.


بین قرن دهم و یازدهم میلادی ، یک چوپان عرب در منطقه ای در جنوب ابیسینیا ، اتیوپی امروزی ، مشاهده کرد که بزهایش با چریدن در این منطقه در هنگام شب مرتباً انرژی دارند هوشیار هستند و نمیخوابند. پس از این مشاهدات ، او بر روی گیاهان آن منطقه تحقیق کرد و توانست قهوه را کشف کند. پس از کشف اعراب در شبه جزیره عرب ، از قهوه به عنوان "نوشیدنی لذت بخش "نام بردند و شروع به استفاده کردند.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

چگونه قهوه و فرهنگ آن گسترش یافت؟


بعد از ماجرای چوپان عرب، روحانیت آن زمان در یمن قهوه را امتحان کردند. در ابتدا ، هنگامی که طعم آن را دوست نداشتند ، آن را به آتش انداختند ... بوی ساطع شده توسط دانه های قهوه آنها را شگفت زده کرد. هنگامی که آنها شروع به نوشیدن و استفاده از قهوه کردند ، دریافتند که آنها از انرژی بالایی برخوردار میشوند و می توانند شب ها تا مدت زیادی بیدار بمانند . پس از این واقعه ، قهوه با سرعت بیشتری در کل منطقه پخش شد.


طولی نکشید که فرهنگ قهوه در بین عثمانی ها که در آن زمان سرزمین های خود را به یمن گسترش می دادند ، رواج پیدا کرد. در حقیقت اینگونه قهوه در بین مردم عثمانی نیز رواج پیدا کرد. اولین قهوه خانه در این دوره تأسیس شد.


گسترش این دانه های کوچک قوه ای رنگ به اروپا و کل جهان البته از طریق مسافران و بازرگانان صورت می گرفت. بازرگانان ونیزی ، که با امپراتوری عثمانی روابط تجاری داشتند ، شروع به گرفتن بذرها و بردن آنها به ایتالیا کردند. اینگونه بود که فرهنگ قهوه در ایتالیا نیز شروع به توسعه کرد.


امروزه با گسترش جهانی فرهنگ قهوه در دنیا ، کافه های مختلفی وجود دارد که می توانید در آنها قهوه های مختلف را امتحان کنید! مسلم است که هر کشور با توجه به فرهنگ و سبک زندگی اجتماعی روش خاص خود را برای درست کردن قهوه دارند.


این عشق به قهوه ما را وادار می کند تا هر آنچه در مورد قهوه وجود دارد را یاد بگیریم.


انواع قهوه کلاسیک


تمام كافه هایی كه كلاسیک می نامیم با دستگاه قهوه ساز ، قهوه را تهیه میکنند و بیس همه آنها از اسپرسو ساخته میشوند .منتها با اضافه کردن برخی از مواد، طعم های متفاوتی پیدا میکنند.


اسپرسو


اسپرسو اولین زنجیره مرحله تشکیل تقریباً تمام قهوه ها است. این ماده با قهوه ریز خرد شده با آب در فشار و دمای مشخص حاصل می شود. اسپرسو یکی از محبوب ترین انواع قهوه ها در جهان است.


آمریکانو


آمریکانو با اضافه کردن مقداری آب گرم به قهوه اسپرسو حاصل میشود. حتی داستان جالبی هم دارد. در طول جنگ جهانی دوم ، آمریکایی ها در قاره اروپا وقتی که نمی توانند به دلیل کمبود قهوه، اسپرسو بنوشند ، به آن آب اضافه می کنند. ایتالیایی هایی که شاهد این امر بودند ، این محصول را Americano نامیدند.


لونگو


نوعی اسپرسو است که آب به کار رفته در آن 2 برابر اسپرسو ساده است. لونگو کمترین میزان قهوه را در بین انواع اسپرسو در خود دارد.


ریسترتو


این قهوه برای اشخاصی تهیه شده است که اسپرسو برای انها سنگین است. Ristretto با نیم شات از اسپرسو آماده می شود.یعنی قهوه مصرفی در آن نصف قهوه مصرفی در اسپرسو ساده است.


کاپوچینو


کاپوچینو یکی از بهترین قهوه ها در بین انواع قهوه های کلاسیک است که از مخلوط اسپرسو با مخلوط شیر گرم و آب تهیه می شود. به دلیل بخار دادن شیر روی کاپوچینو را سطحی از کف شیر فرا میگیرد و همین امر جذابیت آن را 2 برابر میکند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

لاته


شما می توانید اسم آن را از دهان هر کسی که هیچ اطلاعاتی در مورد قهوه ندارد ، بشنوید . زیرا در لیست پرمصرف ترین و محبوب ترین قهوه های دنیا قرار دارد. این قهوه از ترکیب شیر زیاد و اسپرسو درست میشود.


کورتادو


این قهوه دقیقا نصف از اسپرسو و نصف دیگر از شیر ساخته میشود و بسیار سازگار با دستگاه گوارش است.


فلت وایت


Flat White یک قهوه به سبک استرالیایی است که مانند کاپوچینو درست میشود با این تفاوت که شما روی فنجان اثری از کف شیر نمیبینید.


ماکیاتو


نوعی قهوه است که با اسپرسو زیاد و مقدار بسیار کمی شیر غلیظ شده درست میشود.


ترک


شیوه‌ای برای سرو قهوه است. دانه‌های برشته‌شده و سپس کاملاً پودر شده ی قهوه در قهوه‌ جوشی به نام جذوه جوشانده و در فنجان سرو می‌شوند.میتوان برای طعم دادن به قهوه از شکر استفاده شود.


انواع قهوه ناشناخته


وقتی می گوییم قهوه های ناشناخته ، ما در مورد انواع قهوه ای که اختراع کرده ایم صحبت نخواهیم کرد. این قهوه هایی که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد با روش ها و مواد تشکیل دهنده ای تهیه شده اند که شاید هرگز اسم آنها را هم نشنیده باشیم.


الکل + قهوه


انواع قهوه هایی که با افزودن الکل به قهوه تهیه شده اند مورد علاقه برخی هستند.


Irish Coffee


با اضافه کردن ویسکی ایرلندی به قهوه درست میشود.


Gaelic Coffee


با اضافه کردن ویسکی اسکاتلندی به قهوه درست میشود.


Keoke Coffee


 نوعی قهوه که با مخلوط کاکائو درست میشود ودر آخر خامه شلاق زده شده روی آن اضافه میشود.


Russian Coffe


قهوه روسی با اضافه کردن ودکا به قهوه درست میشود.


 انواع قهوه قومی و سنتی


به غیر از قهوهای کلاسیک ، مردم در هر فرهنگ های متفاوت سعی کرده اند چیزی از خودشان به قهوه اضافه کنند. ما این انواع قهوه را که عموماً طعم دهنده های محلی هستند ، به شما پیشنهاد می کنیم.


Ca phe sua da


قهوه همراه با شیر و یخ است که در ویتنام سرو میشود.


Egg Coffee


این قهوه را که با زرده تخم مرغ ، شکر و شیر غلیظ شده تهیه میکنند. این نوع قهوه نیز در ویتنام سرو میشود.


Yuanyang


در هنگ کنگ این نوع قهوه سرو میشود که قهوه را با مقداری چای مخلوط میکنند و سپس سرو میکنند.


فواید مصرف قهوه :


دانه های قهوه سرشار از انتی اکسیدان هستند .

مصرف منظم قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون میشود.

باعث جلوگیری از آسیب های کبدی ،سنگ کلیه و صفرا میشود.

باعث کاهش ابتلا به نقرس و آلزایمر میشود.


مضرات مصرف قهوه:


مصرف بیش از حد قهوه میتواند :

باعث پوکی استخوان شود.

فشار خون را بالا ببرد.

جذب آهن در بدن را کم میکند.

خواب را مختل میسازد.

برای کسانی که بیماری دستگاه گوارشی دارند رفلاکس شدید به همراه می آورد.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : iyi21.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده