بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تغذیه بر اساس گروه خونی

تغذیه بر اساس گروه خونی

تغذیه با توجه به گروه خونی یعنی چه ؟


محققان در سال 1960 دریافتند که غذا خوردن بر اساس گروه خونی زندگی سالم و طولانی تری را در اختیار افراد قرار می دهد.


طبق چنین نظریه ای ، غذاهایی وجود دارد که افراد با گروه خونی 0 ، A ، B و AB باید بخورند و نباید بخورند. زیرا پاسخ هر گروه خونی به غذاهای مشابه متفاوت است. با توجه به گروه خونی که داریم ، بدن ما مواد مغذی را به "غذاهای مفید" ، آنهایی که دارای اثرات سمی اند ، "غذاهای مضر" و آنهایی که تأثیر مستقیم ندارند ، یعنی "غذاهای خنثی" تقسیم می کند. مثلا؛ در حالی که غذاهایی که می خوریم باعث چاق شدن برخی از ما می شود ، برخی دیگر از ما می توانیم با خوردن آنها وزن کم کنیم.


گروه خونی o


دستگاه گوارش آنها قوی است.

سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است.

 آنها از مشکلات سلامتی مانند زخم و التهاب مفصل شکایت دارند.


کسانی که گروه خونی o دارند می توانند گوشت قرمز مصرف کنند زیرا سیستم هضم و گوارش آنها قوی است. علاوه بر گوشت قرمز ، آنها می توانند جگر ، گوشت سفید ، غذاهای دریایی ، سبزیجات با برگ تیره مانند اسفناج ، کلم بروکلی و کلم را نیز مصرف کنند همچنین میوه هایی مانند هندوانه ، انگور ، انجیر که بیشتر در تابستان یافت می شوند نیز برای آنها مفید است.


غذاهایی که افراد با این گروه خونی نباید مصرف کنند ، محصولاتی مانند شیر و لبنیات ، تخم مرغ ، سبزیجات همچنین غلات به خصوص گندم است.


گروه خونی A


این یک گروه خونی گیاهخوار است.

سیستم ایمنی بدن آنها مقاوم است.

دستگاه گوارش آنها ضعیف است.


این گروه خونی است که خطر ابتلا به انواع سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی را به همراه دارد.

گروه خونی A را گروه خونی کشاورزان نیز می نامند. بنابراین ، آنها باید با سبزیجات تغذیه شوند. از آنجایی که سیستم گوارشی آنها به غذاهای سنگین مانند گوشت قرمز حساس است ، می توانند قارچ ، لوبیا چشم بلبلی ، کنگر فرنگی ، کلم پیچ ، هویج ، کاهو و سایر سبزیجات برگ سبز را مصرف کنند. به عنوان یک میوه ، آنها باید با میوه های غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند گریپ فروت ، آلو ، زنجبیل ، زردآلو ، گیلاس ، نارنگی ، پرتقال و موز تغذیه شوند.


یکی از غذاهایی که این گروه نباید بخورند ، گوشت قرمز است. مصرف گوشت قرمز باعث ایجاد وزن در افراد دارای این گروه خونی می شود. بدن این گروه خونی نسبت به گوشت قرمز حساسیت بیشتری دارد. از آنجا که هضم گوشت آسان نیست و سیستم گوارشی این گروه ضعیف است ، گوشت مصرفی بدون هضم به چربی تبدیل می شود. با این حال ، اگر قرار است گوشت مصرف شود ، مصرف آن به صورت کاملا آب پز شده توصیه میشود همچنین شیر و فرآورده های لبنی ، سالامی ، سوسیس ، فلفل ، گوجه فرنگی ، سبزیجاتی مانند سیب زمینی و کلم ، میوه های گرمسیری ، مرکبات مانند نارنگی و پرتقال از جمله مواردی هستند که در این گروه نباید مصرف شوند.


گروه خونی B


دستگاه گوارش آنها مقاوم است.

میانگین قند خون آنها پایین است.

سیستم ایمنی بدن آنها حساس و بی نظم است.


افراد با گروه خونی B معمولاً مقادیر قند خون پایینی دارند بنابراین مصرف مواد غذایی دارای قند طبیعی در این گروه به صورت روزانه توصیه میشود. آنها می توانند شیر و فرآورده های لبنی را مصرف کنند ، به شرطی که در مصرف آنها زیاده روی نکنند. آنها می توانند انواع سبزیجات را به جز گوجه فرنگی مصرف کنند. گوشت گاو و بوقلمون ، ماهی (به جز خرچنگ دریایی ، میگو ، ماهی مرکب ) ، روغن زیتون ، سبزیجات برگ سبز از جمله غذاهایی است که این گروه می توانند مصرف کنند.


غذاهایی که افراد با گروه خونی B باید از آنها اجتناب کنند ، غذاهایی مانند گوشت بره و مرغ ، زیتون ، ذرت ، گندم ، عدس ، فندق و کنجد است.


گروه خونی AB


سیستم گوارش و هضم آنها بسیار حساس است.

سیستم ایمنی بدن آنها قوی است.

خطر آلرژی و بیماری های عفونی در این گروه زیاد است.


آنها در گروه خطر در برابر بیماری های مربوط به خون ، سرطان ، دیابت ، بیماری های کبدی و پوستی قرار دارند.


غذاهایی که برای گروه های A و B قابل استفاده هستند ، برای افرادی که دارای این گروه خونی هستند نیز معتبر است. با این حال ، گوجه فرنگی که برای گروه B توصیه نمی شود ، برای افراد با گروه خونی AB توصیه می شود. جدا از این ، غذاهایی که این گروه می توانند بخورند غذاهای دریایی ، گوشت گوسفند ، گوشت خرگوش و بوقلمون ، سبزیجات ، لبنیات به ویژه ماست و تخم مرغ است.


آنها نباید از چربی های حیوانی ، گوشت گوساله ، گوشت گاو و گوشت مرغ ، سیر ، فلفل و سرکه استفاده کنند.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : iyi21.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده