بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید هل

فواید هل

هل از نظر علم چه فوایدی دارد؟


هل ادویه ای با طعم بینظیر است که می تواند در هر دو دستور العمل های شیرین و شور استفاده شود. در این مقاله ، ما در مورد فواید هل از نظر علم صحبت خواهیم کرد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


هل ادویه ای است که صدها سال است از آن یاد می شود. با این حال ، تحقیقات علمی این ادعاها را تا همین اواخر تأیید نمی کرد. هل به عنوان ادویه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا طعم شیرین ملایمی به بسیاری از غذاها می افزاید. با این حال ، بسیاری از مردم این گیاه را به دلیل خواص دارویی آن ترجیح می دهند.


هل از هند می آید و قرنها حتی در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. علاوه بر این ، هل یکی از محبوب ترین ادویه های معطر در دنیای آشپزی و مواد به کار رفته در لوازم آرایشی و بهداشتی است.


مزایای اصلی هل


اگرچه هل ممکن است در مورد درمان بیماری ها در خط مقدم نباشند ، اما می توانند به حمایت از سلامتی شما کمک کنند به شرطی که در چارچوب یک رژیم غذایی سالم در زندگی روزمره گنجانده شود.


این ادویه دارای خواص ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است ، که دلیل تأثیرات مثبت آن بر سلامتی را توضیح می دهد. علاوه بر این ، مصرف آن برای اکثر افراد بی خطر است و شامل برخی از مواردی است که هر روز میتوان از آن استفاده شود.


هل به تنظیم فشار خون کمک می کند . افرادی که فشار خون دارند می توانند از مصرف هل بهره مند شوند. طبق مطالعه انجام شده توسط "مجله هند بیوشیمی و بیوفیزیک" هل به کاهش فشار خون بالا در بیماران مبتلا به فشار خون کمک می کند.


هل بدن شما را در برابر بیماری های مزمن محافظت می کند. هل با توجه به خواص ضد التهابی خود ، خطر بیماری های غیرواگیردار مزمن را کاهش می دهد . چراکه هل حاوی ترکیبات پلی فنول ، فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است که به مبارزه با التهاب کمک می کند.


هل به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند کند . یکی از مهمترین مزایای هل مربوط به سلامت دستگاه گوارش است. شواهد نشان می دهد که با ترکیب هل با سایر ادویه های دارویی می تواند علائمی مانند حالت تهوع و استفراغ را برطرف کرد. علاوه بر این ، متخصصان معتقدند که این ماده در برابر عدم ابتلا به زخم دستگاه گوارش کمک میکند.


هل از بهداشت دهان و دندان پشتیبانی میکند. یکی از کاربردهای سنتی هل با سلامتی دهان و دندان ارتباط دارد. این ماده حتی ماده ای است که به مبارزه با بوی بد دهان کمک می کند و به طور معمول به طور گسترده ای در آدامس ها استفاده می شود. در مطالعه ای که در "مجله تحقیقات دندانپزشکی" منتشر شد ، اشاره شد که این ادویه در برابر باکتریهای دهانی بیماریزا مانند "استرپتوکوک موتانس" و "کاندیدا آلبیکانس" موثر است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


همزمان ، یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که عصاره های هل در مبارزه با پنج باکتری ناشی از پوسیدگی مفید است. در واقع ، هل در جلوگیری از رشد این باکتری ها موثر بود. با این حال ، برای اثبات این تأثیرات بر انسان ، تحقیقات بیشتری لازم  است.


از دیگر مزایای هل است


هل مورد استفاده در داروهای درمانی می تواند به جریان هوا بهتر به سمت ریه ها و تنفس در حین ورزش کمک کند.


طبق مطالعات مختلف ، به نظر می رسد عصاره این ادویه به کاهش سطح آنزیم کبد ، تری گلیسیرید و کلسترول کمک می کند.


هل به دلیل غلظت آنتی اکسیدانی خود ، در کنترل رفتار اضطراب آور نیز تأثیرات مثبتی دارد.


آیا مصرف هل بی خطر است؟


تا به امروز ، ما هیچ داده ای در مورد اثرات منفی احتمالی مصرف هل دریافت نکرده ایم. کارشناسان هل را برای بزرگسالان سالم و بی خطر می دانند. با این حال ، آنها توصیه می کنند که آن را به میزان متوسط ​​مصرف کنید.


به هر حال ، آنها در مورد استفاده پزشکی از هل در مورد زنان باردار یا شیرده هشدار می دهند. همین اخطار در مورد کودکان نیز اعمال می شود ، زیرا در حال حاضر هیچ داده ای در مورد استفاده از هل  در چنین مواردی وجود ندارد.


بهترین راه برای لذت بردن از فواید این ادویه ، افزودن آن به غذاها به طور طبیعی است. مکمل هایی در دسترس هستند اما توسط انجمن غذا و دارو تنظیم نمی شوند. بنابراین باید آنها را با احتیاط مصرف کنید.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com     

تگ ها :   فواید هل

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده