خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لکنت زبان و انواع آن

لکنت زبان و انواع آن

لکنت زبان / انواع و روش های لکنت زبان


آیا می دانید لکنت زبان انواع مختلفی دارد؟ امروز ما در مورد لکنت زبان و انواع آن و همچنین در مورد چگونگی درمان این بیماری صحبت خواهیم کرد.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

لکنت زبان مشکلی است که بر جریان گفتار تأثیر می گذارد. فردی که مشکل لکنت زبان دارد حروف را تکرار می کند ، صحبت او قطع می شود و روان صحبت نمی کند. در این مقاله ، در مورد انواع لکنت و نحوه درمان آنها صحبت خواهیم کرد.

 

مشکل با عدم توانایی در روان صحبت کردن، هنگام مکالمه فرد با اشخاص دیگر مشخص می شود. این وضعیت در تکرار کلمات ، مکث طولانی مدت و هجی کردن کلمات خود را نشان می دهد.

 

طبق تحقیقات، کارشناسان فکر می کنند تا 70 درصد موارد لکنت مربوط به سابقه خانوادگی است. بنابراین ، اگر شخصی در خانواده وجود داشته باشد که این مشکل گفتاری را داشته باشد ، به احتمال زیاد سایر اعضای خانواده نیز همین مشکل را خواهند داشت.

 

انواع لکنت زبان


در نگاه اول به ذهن خطور نمی کند که لکنت زبان انواع مختلفی داشته باشد. حتی ممکن است در حال حاضر ، دربین اطرافیانتان اولین نفری باشید که می شنوید لکنت زبان انواع مختلفی دارد. همانطور که گفتیم لکنت ها انواع مختلفی دارند و هر یک دارای ویژگی های بسیار متمایز هستند.

 

لکنت در رشد: در سن های پایین اتفاق میافتد و با رشد کودک کم کم میتواند کلمات را بیان کند و لکنت او به مرور زمان از بین میرود.

 

نوروژنیک: در اثر آسیب دیدگی شدید سر یا حتی سکته مغزی ممکن است این نوع لکنت به وجود آید. این نوع لکنت ممکن است برگشت ناپذیر باشد.

 

کلونیک : كودك نمي تواند روان صحبت كند زيرا بطور ناخواسته هجا و كلمات را تكرار مي كند. در این نوع از لکنت زبان کودک یک سیلاب از کلمه‌ای را (که معمولا اولین سیلاب کلمه را) با سرعت و تشنج تکرارمی‌کند. مثلا کلمه کتاب را چنین بیان می‌کند : ک ک ک کتاب

 

علت این نوع لکنت زبان را اختلال فیزیولوژیک عصبی عضلانی می دانند که در محل اتصال عصب به عضله به وجود می آید و چون جنبه خانوادگی دارد گمان می رود که علت موروثی داشته باشد.

 

تونیک: کودک دچار اسپاسم هایی می شود که گفتار او را قطع می کند. کودک دچار گیر وقفه در تلفظ و ادای کلمه همراه با فشار و کوشش و حرکات خاصی است وبرای ادای کلمه شدیدا، به خود فشار میآورد و پس از لحظاتی سکون به طور ناگهانی و با تشنج کلمه را ادامی کند مانند: می خام به رم خو نه.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

گاه ممکن است شخصی هم زمان هم دچار لکنت تونیک باشد هم دچار لکنت کلونیک که در این حالت گفته میشود شخص دارای لکنت مخلوط است. (تونیک + کلونیک)

 

این اختلال گفتاری چگونه درمان می شود؟


با توجه به نوع لکنتی که کودک تجربه می کند ،درمان کودک با روشهای مختلفی صورت خواهد گرفت. دانستن این نکته ضروری است که هرچه درمان زودتر آغاز شود ، این مشکل زودتر برطرف می شود و بنابراین کودک می تواند روان و بدون وقفه صحبت کند.

 

گفتاردرمانی

 

به محض تشخیص این اختلال گفتاری در کودک ، به او توصیه می شود فارغ از نوع لکنت در گفتاردرمانی شرکت کند. در چنین درمانی برخی از روش ها به کودک داده می شود. در گفتار درمانی موارد زیر به کودک آموخته میشود :

 

یادگیری برخی از تکنیک ها برای کاهش لکنت هنگام صحبت کردن

کندتر صحبت کردن

روی تنفس کار کردن.

 

چنین درمانی معمولاً نتایج بسیار خوبی می دهد. همچنین روشی است که به کاهش اضطراب کودک کمک می کند. اغلب اوقات ، لکنت کودک بدتر می شود زیرا آنها عصبی هستند یا ترس از رسوا شدن دارند. در صورت تجربه لکنت عصبی در کودک ، می توان از روش درمانی شناختی رفتاری نیز استفاده کرد.

 

دستگاه های الکترونیکی

 

برخی دستگاه ها هستند که می توانند به کاهش انواع لکنت کمک کنند. در حال حاضر مشهورترین ، آنهایی هستند که در گوش قرار می گیرند که مانند یک سمعک هستند. این وسایل وقتی کودک صحبت می کند از او تقلید می کنند ، مثل اینکه شخصی با او صحبت می کند. این دستگاه می تواند یک روش عالی برای دستیابی به پیشرفت محسوس باشد.

 

صبر و همکاری والدین

 

با وجود همه این گزینه های درمانی ، والدین باید در درمان مشکل لکنت فرزند خود نقش فعالی داشته باشند. برای انجام این کار ، صبوری و پیروی از توصیه های متخصصان مهم است. از سرزنش ، عصبانیت یا صحبت سریع با کودک خودداری کنید.

  

افراد زیادی هستند که از این اختلال گفتاری رنج می برند. با این وجود ، به لطف گزینه های فراوانی که امروز وجود دارد ، می توانند این مشکلات را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. به حدی که دیگران به سختی متوجه چنین مشکلاتی می شوند.

 

کار در خانه با کودک ، ستایش کودک ، استرس ندادن به کودک ، گوش دادن به او و صبوری از نگرش های بسیار مهمی هستند که باید دنبال شوند.

 

آیا تا به حال یکی از این نوع لکنت ها را تجربه کرده اید؟ آیا در نزدیک شما کسی وجود دارد که لکنت داشته باشد؟ امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا درک کنید این اختلال چگونه است و چگونه می توانید به کسانی که به آن مبتلا هستند کمک کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده