دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ریزش مو و آلوپسی پس از زایمان

ریزش مو و آلوپسی پس از زایمان

درباره آلوپسی پس از زایمان چه می دانید؟


ریزش مو یا آلوپسی پس از زایمان مربوط به تغییرات هورمونی است که در این مرحله اتفاق می افتد.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

آلوپسی پس از زایمان ریزش موی موقتی است که در بیشتر زنانی که زایمان کرده اند دیده می شود. این بیماری دو یا سه ماه پس از تولد نوزاد اتفاق می افتد.

 

علل آلوپسی پس از زایمان


علت این نوع آلوپسی به تغییرات مرحله پس از زایمان و فرآیندهای هورمونی موقتی مربوط می شود. با این حال ، عوامل دیگری نیز نقش دارند:

 

استرس: در این دوره مادر به دلیل شرایط جدید زندگی ممکن است احساس فشار روانی کند.


سطح آهن: درصد بالایی از زنان پس از زایمان کاهش سطح آهن را تجربه می کنند این امر بر ریزش مو تأثیر می گذارد.

 

برای درک روند آلوپسی پس از زایمان ، درک چرخه بیولوژیکی مو ضروری است. هر فولیکول مو توانایی ایجاد 20-25 چرخه را دارد که این چرخه ها از 3 مرحله تشکیل شده اند:

 

فاز آناژن: به مرحله طویل شدن اشاره دارد و بین 2 تا 6 سال طول می کشد.

فاز کاتاژن: در این مرحله رشد مو متوقف می شود. بین 2 تا 3 هفته طول می کشد.

فاز تلوژن: مرحله ای است که در آن مو ریخته می شود. این روند حدود 3 ماه طول می کشد. بعداً ، مرحله آناژن مجدداً در همان فولیکول شروع می شود.


به طور معمول ، 90٪ مو در مرحله رشد است ، در حالی که 10٪ دیگر در مرحله ریختن است. با این حال ، سطح هورمونهای استروژن و تیروئید مو را در مرحله آناژن در دوران بارداری نگه می دارد. به همین دلیل ، بسیاری از زنان باردار متوجه سلامت و پر بودن موهایشان در دوران بارداری می شوند.

 

آلوپسی پس از زایمان

 

پس از تولد ، سطح هورمون ها بازیابی می شود به طوری که تمام موهای ناگهانی در حال رشد به مرحله ریزش می روند. بنابراین ، مادران دو یا سه ماه پس از زایمان دچار آلوپسی پس از زایمان می شوند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

اگر خانمی به طور متوسط ​​روزانه 50 تا 100 تار مو در دوره قبل از بارداری از دست بدهد ، می تواند در دوره پس از زایمان تا 500 تار مو در روز از دست دهد و این عدد سه برابر شود.

 

مدت زمان آلوپسی پس از زایمان معمولاً 4 تا 6 ماه است. با این حال ، ترمیم این حجم چند ماهی طول خواهد کشید و همچنین این از مورد به مورد دیگر متفاوت خواهد بود.

 

کم خونی و آلوپسی پس از زایمان


کم خونی فقر آهن یا کمبود آهن در زنان در دوره پس از زایمان بسیار شایع است. این امر به دلیل از دست دادن خون قابل توجه در حین و پس از زایمان اتفاق میافتد.

 

کمبود آهن منجر به کاهش هموگلوبین می شود ، بنابراین نمی توان میزان اکسیژن مورد نیاز را به بافت ها منتقل کرد. به همین دلیل ، فولیکول های مو در طولانی مدت به خوبی تغذیه نمی شوند و باعث ریزش مو پس از زایمان میشود.

 

به طور مشابه ، عواملی مانند موارد زیر ممکن است در تضعیف فولیکول مو و در نتیجه آلوپسی پس از زایمان نقش داشته باشند مانند :

 

خستگی

بیخوابی

تغییر در عادات غذایی

استرس ناشی از مراقبت از کودک و تعهدات جدید

 

پیشگیری و درمان آلوپسی پس از زایمان

 

زنان برای جلوگیری و تسکین علائم آلوپسی پس از زایمان باید بهداشت کافی را داشته و از موهای خود مراقبت کنند.

 

استفاده از محصولات مناسب


مادران باید موهای خود را با دقت شانه کرده و از شامپوها و محصولاتی که برای آلوپسی پس از زایمان طراحی شده است استفاده کنند. همچنین بهتر است استفاده از سشوار ، اتو و سایر روش ها که می توانند برای مو تهاجمی باشند ، محدود شود.

 

تغذیه مناسب


وقتی نوبت به تغذیه می رسد ، باید از مصرف تمام ویتامین های اساسی ، عناصر کمیاب و اسیدهای آمینه اطمینان حاصل شود.


مثلا باید دقت کافی در مصرف اسید آمینه ،آهن، روی ، ویتامین ها و ... صورت گیرد. این اسیدهای آمینه ها در انتقال آهن و روی به پوست سر شرکت می کنند. بنابراین ، روی برای تشکیل کراتین ، مهمترین پروتئین در مو ، است.

 

در عین حال ، ویتامین های گروه B ، از جمله بیوتین ، که ترشح روغن را تنظیم می کند و سلنیوم ، آنتی اکسیدان ، نقش مهمی در محافظت از سلامت مو دارند.

 

به طور خلاصه ، امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کند تا از ریزش مو در دوران پس از بارداری جلوگیری شود. با این حال ، اگر در این مورد تردید دارید ، همیشه بهتر است برای راهنمایی با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده