بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حبوبات و جلوگیری از دیابت نوع 2

حبوبات و جلوگیری از دیابت نوع 2

چگونه حبوبات شما را در برابر دیابت نوع 2 محافظت می کنند؟

 

آیا می دانید حبوبات شما را از دیابت نوع 2 محافظت می کنند؟ چرا متخصصان حبوبات را توصیه می کنند؟ کدام نوع حبوبات بهترین است؟ در مقاله امروز ما راجع به تمام این مسائل صحبت خواهیم کرد.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آیا می دانید مصرف حبوبات می تواند به جلوگیری از دیابت نوع 2 کمک کند؟ بنابراین حبوبات چگونه از دیابت نوع 2 محافظت می کنند؟

 

این گروه غذایی حاوی مقدار قابل توجهی از مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان ها ، فیبرهای غذایی ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. بنابراین ، مصرف حبوبات به طور منظم باعث بهبود سلامت متابولیسم و ​​مدیریت قند خون می شود.

 

اکنون ما در مورد جزئیات این موضوع به شما خواهیم گفت.

 

دیابت نوع 2 چیست؟

 

دیابت نوع 2 یک بیماری مزمن است که با عدم تعادل در متابولیسم گلوکز همراه است. انسولین هورمونی است که به گلوکز اجازه ورود به سلولهای بدن را می دهد.

 

گاهی اوقات بدن انسولین کافی تولید نمی کند یا در پاسخ به آن مشکل دارد. در نتیجه ، سطح قند خون برای مدت طولانی بالا می ماند.

 

سطح بالای قند خون در طولانی مدت مضر است. حتی می تواند عوارضی برای چشم ، کلیه ، مشکلات قلبی و مشکلات عصبی ایجاد کند. علاوه بر این ، دیابت با توسعه انواع دیگر آسیب شناسی در میان مدت همراه است. به عنوان مثال یکی از این آسیب شناسی ها چاقی است.

 

دیابت بیماری است که در اثر بالا رفتن بیش از حد طبیعی قند خون رخ می دهد. عدم کنترل دیابت می تواند منجر به عوارض جدی در سلامتی شود.

 

در اسپانیا ، نتایج اعلام شده در بیست و نهمین کنگره ملی انجمن دیابت اسپانیا نشان می دهد که تقریباً 400000 اسپانیایی سالانه به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

 

شناخته شده است که بیش از 5 میلیون نفر در اسپانیا در حال حاضر به دیابت نوع 2 مبتلا هستند. همچنین حدود 2.3 میلیون نفر وجود دارند که از ابتلا به دیابت آگاهی ندارند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

طبق گفته کارشناسان : کالری اضافی ، مصرف زیاد چربی ترانس ، کربوهیدرات های ساده و کمبود ورزش بدنی از عوامل محرک احتمالی این بیماری است.

 

بنابراین ، تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی از راه های جلوگیری از بروز این بیماری است.

 

مصرف حبوبات از دیابت نوع 2 محافظت می کنند.

 

مصرف 30 گرم حبوبات در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 35٪ کاهش دهد. این مقدار مربوط به حدود 3 وعده حبوبات در هفته است.

 

رژیم غذایی مدیترانه ای علاوه بر افزایش مصرف حبوبات ، در جلوگیری از دیابت نوع 2 نیز بسیار مثر است. به همین دلیل ، توصیه می کنیم رژیم غذایی غنی از غذاهایی مانند:

 

میوه های خشک

گوشت سفید

روغن زیتون

ماهی

غلات کامل

سبزیجات و میوه های تازه

عدس

ثابت شده است که حبوبات ، به ویژه عدس در پیشگیری و کنترل دیابت مفید هستند.

 

حبوبات از نظر مواد مغذی بسیار غنی هستند. در حقیقت ، سازمان غذا و کشاورزی ایالات متحده آمریکا (FAO) سال 2016 را به عنوان سال بین المللی حبوبات اعلام کرد. البته یک هدف خوب در پس این وجود دارد. هدف این بود که مردم از مزایای حبوبات برای سلامتی آگاه شوند و بنابراین مصرف حبوبات را در سراسر جهان تشویق کنند.

 

حبوبات غذاهای غنی از پروتئین گیاهی ، فیبر ، مواد معدنی (آهن ، منیزیم و پتاسیم) و ویتامین ها (به ویژه گروه B) هستند. علاوه بر این ، شاخص گلیسمی آنها پایین است.

 

مقدار فیبر موجود در این غذاها باعث می شود کربوهیدرات ها به آرامی جذب شوند.

 

کدام یک از حبوبات برای دیابت مناسب ترند؟

 

طبق مطالعات انجام شده عدس بهترین نتیجه را در بین حبوبات به دست آورده است.

 

افرادی که مصرف عدس بیشتری دارند (حدود 1 وعده در هفته) نسبت به افرادی که عدس را بصورت متوالی مصرف می کنند (کمتر از نصف وعده در هفته) 33٪ کمتر به این بیماری مبتلا میشوند.

 

با این حال ، انواع دیگر حبوبات مانند لوبیای سفید ، لوبیای قرمز یا نخود نیز برای این منظور مناسب است.

 

مهم است که حبوبات را به روش سالم طبخ کنید. در فصل زمستان با ترکیب حبوبات ، سبزیجات ، روغن زیتون و مقداری گوشت سفید تهیه خورشت یا خوراک راحت تر است. در تابستان می توانید سالادهای مختلفی را با استفاده از نخود یا عدس تهیه کنید. هوموس را فراموش نکنید ، که یک گزینه سالم و خوشمزه است.

 

در نتیجه ، حبوبات از دیابت نوع 2 جلوگیری می کنند. آنها غذاهایی هستند که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند و برای یک رژیم غذایی ایده آل هستند. به یاد داشته باشید که برای کمک به بهبود سلامتی ، یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم را فراموش نکنید و راس کار خود قرار دهید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده