خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص چای دارچین

خواص چای دارچین

چای دارچین و فواید ناشناخته آن


از جمله مزایای زیادی که دارچین دارد ، خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده آن است و همچنین باعث تسریع در چربی سوزی شده و به کاهش وزن کمک می کند.

 

جدا از کاربرد گسترده آن در دسرها ، از زمان های بسیار قدیم چای دارچین توسط بسیاری از فرهنگ ها مورد استفاده قرار می گرفته است ، زیرا مزایای بی شماری برای سلامتی انسان دارد. برخی از این ویژگی ها تصفیه بدن ، کاهش قند خون ، تسریع در کاهش وزن ، تنظیم دوره های قاعدگی و مبارزه با سوء هاضمه است.

 

خواص دارچین


دارچین ادویه ای است که ریشه در سواحل اقیانوس هند دارد و منطقه ای که از آن می آید جزیره سریلانکا است که در جنوب هند واقع شده است. همچنین دارچین در بسیاری از محصولات پاک کننده ، بهداشتی و آرایشی نیز استفاده می شود.

 

این ادویه عجیب و غریب منبع غنی از منیزیم ، آهن ، کلسیم ، فیبر ، ویتامین C و B1 است. این یک داروی عالی برای اسهال ، سوء هاضمه و نفخ است و حتی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. همچنین از آن به عنوان خلط آور استفاده می شود و می تواند بیماری های تنفسی را تسکین دهد.

 

به دلیل اثر گرمازایی ، دارچین می تواند با افزایش توانایی بدن در چربی سوزی به لاغر شدن کمک کند. با آنتی اکسیدان های موجود در آن ، روند پیری طبیعی سلول ها را کند می کند و اثر رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. این آنتی اکسیدان ها با جلوگیری از تجمع چربی در رگ ها با بیماری های قلبی مقابله می کنند.

 

نوشیدن چای دارچین به کنترل سطح کلسترول بد خون کمک کرده و قند خون را تنظیم می کند.

 

مصرف منظم دارچین سیستم هضم را تقویت کرده و از تجمع گاز جلوگیری می کند. به لطف خواص اشتها آور آن ، می تواند به درمان بی اشتهایی نیز کمک کند. دارچین ماده ای قدرتمند است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و بنابراین از لخته شدن خون بیش از حد طبیعی جلوگیری می کند.

 

بعلاوه طبق مطالعات ، نتیجه گیری شد که دارچین باعث تحریک عملکرد مغز به ویژه در افراد مسن می شود.

 

همچنین عملکردهای دیگر در مغز را تقویت می کند که مسئول فرایندهایی مانند توجه ، حافظه بصری ، تشخیص و سرعت پردازش هستند. علاوه بر این ، دارچین با کاهش التهاب به تسکین درد کمک می کند و بنابراین می تواند در برابر علائم آرتروز موثر باشد.

 

از دارچین میتوان بعنوان ضد عفونی کننده پوست یا از بین بردن قارچ ها و باکتری ها استفاده کرد. این ادویه در درمان قارچ پا و ناخن و همچنین زخم های دهان و عفونت های واژن موثر است.

 

فواید چای دارچین برای سلامتی


همانطور که در بالا اشاره کردیم ، دارچین ادویه ای با کیفیت عالی است که می توانید به روش های مختلفی در رژیم روزانه خود استفاده کنید. با این حال ، یکی از بهترین راه های مصرف دارچین تهیه چای است. بنابراین ، شما بدون ترکیب آن با غذاهای دیگر ، از تمام مواد مغدی ادویه محافظت می کنید.

 

علاوه بر این ، جذب و هضم آن به صورت چای راحت تر صورت میگیرد، به این معنی که خیلی زود مزایای آن را احساس خواهید کرد.

 

برای بیماران دیابتی


افرادی که بیشترین فایده چای دارچین را می بینند کسانی هستند که دیابت نوع 2 دارند (وقتی بدن نتواند به طور معمول به افزایش سطح انسولین پاسخ دهد و قند خون بالا برود). فقط یک فنجان از این چای می تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

 

ویتامین B1 گیرنده های انسولین را تحریک می کند و آنزیم های فعال کننده آنها را غیرفعال می کند. این باعث افزایش توانایی بدن در پردازش گلوکز می شود. در چنین شرایطی ، بهتر است در طول رژیم غذایی چای دارچین را بعد از غذا میل کنید.

 

به کاهش وزن کمک می کند

 

خواصی که چای دارچین را به گزینه ای مناسب برای بیماران دیابتی تبدیل می کند ، آن را به چای مفید برای لاغری نیز تبدیل می کند. وقتی بیش از نیاز بدن غذا می خورید ، پانکراس انسولین بیشتری آزاد می کند تا شرایط را جبران کند.


این انسولین اضافی به بدن شما می گوید که انرژی بیش از نیاز خود را دارد. اما وقتی تمام نیازهای انرژی شما برآورده می شود ، انسولین گلوکز یا قند اضافی را در بدن ذخیره می کند تا بعداً استفاده شود.


از آنجا که چای دارچین سطح قند خون شما را کاهش می دهد ، سطح انسولین را در کل متابولیسم بدن کاهش می دهد ، که با جمع شدن چربی کمتری به بدن کمک می کند تا وزن کم کنید.

یکی از مزایای استفاده از این چای برای کاهش وزن این است که نتایج را خیلی سریع متوجه خواهید شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روزی دو فنجان چای دارچین بنوشید ، یکی صبح و دیگری ظهر.

 

برای سلامتی معده شما مفید است


چای دارچین همچنین برای دستگاه گوارش شما مفید است. گاز معده را کاهش می دهد ، به جلوگیری از تشکیل زخم کمک می کند و حالت تهوع و استفراغ را متوقف می کند. به طور کلی ، غذایی که می خورید به لطف اثر دارچین که باعث تحریک و تولید اسیدهای معده می شود ، بسیار راحت هضم می شود.

 

دارچین به طور طبیعی اسهال را کنترل می کند و روده های شما را تنظیم می کند. به همین دلیل ، مصرف آن برای افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند ، توصیه می شود. همچنین از التهاب روده جلوگیری کرده و اشتهای شما را افزایش می دهد.

 

دارچین حاوی فیبر ، آهن و کلسیم است که با نمک های صفراوی ترکیب شده و به آنها کمک می کند تا از بدن دفع شوند. اگر این نمک ها به درستی دفع نشوند ، می توانند به قسمت روده بزرگ آسیب برسانند.

 

به تنظیم دوره های قاعدگی کمک می کند


نوشیدن چای دارچین به لطف اثری که از لخته شدن خون جلوگیری می کند ، یک درمان خانگی عالی برای تنظیم دوره های قاعدگی است. دارچین در این دوره دو اثر دارد: اول ، اگر قاعدگی شما کمی دیر شده باشد ، می تواند روند را شروع کند. ثانیا ، به لطف اثر تسکین دهنده آن ، می تواند درد شما را در طی این روند کاهش دهد.

 

کلسترول را کاهش می دهد

 

مشخص شده است که چای دارچین سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در خون کاهش می دهد و بنابراین از تشکیل آتروما (تجمع گلبول های سفید خون در دیواره های شریانی) و ترومبوز (لخته خون) جلوگیری می کند که گردش خون را کند می کند.

 

با سرماخوردگی و آنفلوانزا مبارزه می کند

 

وقتی فصل آنفولانزا فرا می رسد ، چای دارچین می تواند بهترین دوست شما باشد. طب چینی قرن هاست که از این چای برای درمان بیماری ها استفاده می کند. دارچین یک آنتی بیوتیک است ، التهاب را کاهش می دهد ، تب ، سرفه را کاهش می دهد و همچنین طعم عالی دارد! علاوه بر این ، میگرن و سردرد را نیز تسکین می دهد.

 

حتی اگر دارچین فواید زیادی دارد ، به خاطر داشته باشید که نباید زیاد بنوشید. بنابراین ، توصیه می کنیم قبل از استفاده از هر نوع دارو یا رژیم لاغری به عنوان یک محصول مکمل ، با پزشک خود مشورت کنید.

 

شرایطی که باید از مصرف چای دارچین اجتناب کنید

 

در برخی موارد ، باید از مصرف دارچین پرهیز کنید ، زیرا با همه این خواص شگفت انگیز می تواند بر سلامتی شما تأثیرات منفی نیز بگذارد.

 

زیاد مصرف نکنید

 

کومارین یک ماده سمی است که در دارچین یافت می شود. در استفاده بیش از حد ، می تواند باعث آسیب کلیه و کبد شود. بنابراین ، هنگام افزودن آن به وعده های غذایی ، خیلی سخاوتمندانه عمل نکنید.

 

در دوران بارداری و شیردهی مصرف نکنید

 

پرهیز از دارچین در دوران بارداری بسیار مهم است. با تحریک گردش خون می تواند باعث انقباض رحم شود. این وضعیت می تواند به جنین آسیب برساند. به همین ترتیب ، بانوان باردار نیز باید از مصرف چای دارچین خودداری کنند ، زیرا ممکن است جنین را به خطر بیاندازد.

 

اگر زخم گوارشی دارید ، باید از دارچین دور باشید

 

اگر زخم معده یا روده دارید ، مصرف دارچین فقط اوضاع را بدتر می کند. در چنین شرایطی بهتر است از مصرف دارچین کاملاً خودداری کنید.

 

اگر بیماری قلبی دارید دارچین نخورید


دارچین تاثیری دارد که ضربان قلب شما را کمی افزایش می دهد. به همین دلیل ، افراد مبتلا به بیماری های قلبی نباید دارچین مصرف کنند. در غیر این صورت ، با افزایش ضربان قلب می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.

 

با آنتی بیوتیک استفاده نکنید


دارچین یک آنتی بیوتیک طبیعی است ، بنابراین مخلوط کردن آن با یک آنتی بیوتیک مصنوعی ایده خوبی نیست. خواص آن می تواند با اثرات سایر داروها ترکیب شود و عوارض جانبی غیر منتظره ایجاد کند. بهتر است در طی فرآیند درمان آنتی بیوتیک از دارچین دور باشید.

 

دستور تهیه چای دارچین :

 

تهیه این چای دارچین کاملاً ساده است. در اینجا مواد مورد نیاز شما وجود دارد:


مواد لازم :

 

1 لیوان آب گرم

نصف قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

1 قاشق چای خوری عسل

 

طرز تهیه :

 

دارچین و عسل را در آب داغ مخلوط کنید. قبل از نوشیدن اجازه دهید 10 دقیقه همانطور بمانند.سپس میل کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده