دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علائم سرطان خون

علائم سرطان خون

سرطان خون و 10 علامت نادیده گرفته شده


اگرچه برخی از این علائم ممکن است نشانه هایی از مشکلات جدی کمتری باشد ، اما اگر نگران هستید باید در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه کنید تا در صورت ابتلا به بیماری جدی ، تشخیص زودهنگام انجام شود.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

لوسمی نام نوعی سرطان است که بر بافت های خون ساز در بدن تأثیر می گذارد. گلبول های سفید مستقیماً تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند ، بدین معنی که گلبولهای سفید به مقدار کافی تشکیل نمی شوند.

 

سلول های خونی قسمت مهمی از مکانیسم های دفاعی بدن هستند. آنها متناسب با نیاز بدن رشد و تقسیم می شوند.

 

با این حال ، در بیماران مبتلا به سرطان خون ، مغز استخوان سلول های خونی را به طور نامنظم تولید می کند و اگرچه سلول های سفید خون را تولید می کنند ، اما این سلول ها نمی توانند از بدن محافظت کنند زیرا سلول های معیوبی هستند.

 

با پیشرفت سرطان ، عوارض در تولید سلول های خون دیگر مانند گلبول های قرمز یا پلاکت ها شروع می شود. در این مرحله ، کم خونی و خونریزی به سطوح جدی می رسد. علاوه بر این ، خطر ابتلا به انواع دیگر عفونت ها نیز افزایش می یابد.

 

آنچه بیش از همه نگران کننده است این است که بسیاری از افراد علائم سرطان خون را نمی دانند یا آنها را با بیماری های دیگر اشتباه می گیرند. این امر تشخیص زودرس این بیماری را دشوار می کند.

 

بنابراین ، در مقاله امروز ، ما می خواهیم 10 علامت سرطان خون را با شما در میان بگذاریم که نباید آنها را نادیده بگیرید.

 

1. لکه های بنفش یا قرمز روی پوست

 

این لکه ها که در دنیای پزشکی با نام  پتشیا شناخته می شوند ، معمولاً به صورت خوشه هایی در سینه ، پشت یا بازوها دیده می شوند. این لکه ها بوجود می آیند زیرا خون نمی تواند به طور طبیعی لخته شود و جریان یابد. افراد اغلب این لکه ها را با قرمزی پوست اشتباه می گیرند.

 

2. درد استخوان یا مفصل


بیماری های زیادی وجود دارد که می تواند باعث درد استخوان و مفصل شود. با این حال ، درد در لوسمی به دلیل تجمع گلبول های سفید خون معیوب است. بیماران دردی شدیدی احساس می کنند که بسته به ناحیه آسیب دیده شدت آن متفاوت است.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

3. سردرد


سردرد یکی از علائم نادیده گرفته شده سرطان خون است. سردردهای شدید و طولانی مدت اغلب در موارد لوسمی حاد دیده می شوند. سردرد به این دلیل رخ می دهد که مشکلی در جریان خون از مغز به نخاع وجود دارد. این وضعیت را می توان با درد میگرن ناشی از تنگی عروق خونی اشتباه گرفت.

 

4. تورم غدد


هنگامی که سرطان خون تولید گلبول های سفید و قرمز را به خطر بیندازد ، توانایی بدن در مبارزه با عفونت ها ضعیف می شود. این وضعیت فرآیندهای التهابی را تغییر داده و باعث تورم غدد لنفاوی و ایجاد برجستگی های کوچک ، بدون درد ، بنفش یا آبی می شود.

 

5. احساس ضعف و خستگی


در هنگام احساس ضعف یا خستگی ، سرطان خون اولین چیزی نیست که به ذهن شما خطور می کند. با این حال ، نباید این علائم را به راحتی پذیرفت ، زیرا همچنین می تواند نشانه ای از بیماری جدی باشد. کاهش گلبول های قرمز خون سالم بر توانایی بدن در انتقال اکسیژن و مواد مغذی تأثیر می گذارد و در نتیجه باعث کم خونی و خستگی مزمن می شود.

 

6. خونریزی غیرمعمول


هر خونریزی غیرمعمول و نامعقول می تواند نشانه واضحی از سرطان خون باشد. کاهش تعداد پلاکت در خون بر توانایی لخته شدن خون تأثیر می گذارد و این باعث افزایش حساسیت به خونریزی می شود.

 

7. تب و بیماری های عفونی

 

سرطان خون توانایی سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عوامل بیماری زا که می توانند باعث ایجاد عفونت شوند ، ضعیف می کند. در نتیجه ، بیماران مبتلا به سرطان خون دائماً تب دارند و دچار عفونت های تنفسی مانند آنفولانزا می شوند.

 

دلیل اصلی این امر این است که سلول های خونی سرطانی از مبارزه گلبول های سفید خون با ویروس ها و باکتری ها جلوگیری می کنند.

 

8. کاهش وزن ناگهانی

 

همانند سایر موارد سرطان ، بیماران سرطان خون می توانند به طور ناگهانی با سرعت نگران کننده ای وزن کم کنند. علاوه بر این ، این ممکن است یک عارضه جانبی در احساس خستگی مفرط و از دست دادن اشتها باشد که ممکن است در بیماران رخ دهد.

 

9. مشکلات تنفسی

 

از دست دادن تنفس یا دشواری در تنفس در نتیجه کاهش اکسیژن رسانی در سلول ها به دلیل تغییر جریان خون اتفاق می افتد.

 

10. درد یا تورم در شکم


اگر سرطان خون گسترش یابد ، تورم در کبد یا طحال ایجاد می شود ، در نتیجه باعث درد مکرر شکم یا احساس نفخ در ناحیه زیر قفسه دنده می شود. برخی از بیماران ممکن است درد خفیف در کمر یا حالت تهوع ، استفراغ و برخی از اختلالات در فعالیت های روده را تجربه کنند.

 

درمان سرطان خون در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. با این حال ، موفقیت بسیاری در درمان به تشخیص به موقع سرطان بستگی دارد.

 

بنابراین ، اگر در واقع هر یک از علائم ذکر شده در بالا را تجربه می کنید ، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده