خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کمبود ویتامین ها و عوارض آنها

کمبود ویتامین ها و عوارض آنها

10 کمبود ویتامین رایج و کارهایی که میتوان برای رفع آنها انجام داد

 

در واقع ناخن های شکننده و شوره سر ناشی از کمبود ویتامین های شناخته شده هستند. به همین دلیل ممکن است ایده خوبی باشد که به آنچه می خورید توجه کنید.

 

آیا شما آکنه دارید؟ بوی بد دهانتان شما و اطرافیانتان را اذیت میکند ؟ بسیاری از مشکلات رایج سلامتی به دلیل کمبود ویتامین هایی است که به طور طبیعی از غذاهایی که می خورید دریافت می کنید. در این مقاله ، به برخی از این کمبودهای رایج ویتامین ها و نحوه پیشگیری از آنها خواهیم پرداخت.

 

1. آکنه


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آکنه یک مشکل بسیار رایج است به خصوص در دوران نوجوانی بسیار شایع است. با این حال ، اگر آکنه از بین نرود یا پس از این مرحله برطرف شود ، ممکن است به دلیل کمبود ویتامین A ، B2 ، B5 ، C یا D ایجاد شود.

 

این ویتامین ها به طور مستقیم بر عملکرد هورمونی تأثیر می گذارند. برخی از غذاهایی که باید بخورید مارچوبه ، آووکادو ، مرکبات ، فلفل و هویج است.

 

2. بوی بد دهان

 

یکی از رایج ترین کمبودهای ویتامین ، کمبود ویتامین B است که به ویژه در میان گیاهخواران شایع است.

 

این ویتامین برای هضم خوب غذا ضروری است. در صورت کمبود ، آنزیم های کمتری در بدن شما وجود دارد که با باکتری های دهان و دستگاه گوارش مبارزه کنند.

 

متخصصان تغذیه میگویند که مصرف 50 میلی گرم نیاسین (ویتامین ب 3) در روز به جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کند. غذاهای پیشنهادی عبارتند از: مرغ ، ماهی ، گوجه فرنگی ، غلات کامل ، و قارچ.

 

3. خشکی لب

 

لب های شما بخشی خارجی از بدن شما هستند که معمولاً تحت تأثیر کمبود ویتامین قرار نمی گیرند.

 

از نظر زیست شناختی ، لب های شما در زمستان نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. از آنجا که پوست شما روغن های طبیعی تولید می کند که رطوبت مورد نیاز را به آنها می دهد ، اما در هوای سرد رطوبت از بین می رود.

 

با ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند ، می توان از شکاف لب ها جلوگیری کرد. بهترین راه برای دریافت این ویتامین از طریق این روغن ها است: جوانه گندم ، بادام ، آفتابگردان و روغن زیتون.

 

4. شوره سر

 

شوره سر به این معنی است که سلول های پوستی بسیار مرده روی پوست سر وجود دارد. همه ما مقدار مشخصی سلول مرده داریم و این طبیعی است ، اما اگر تعداد آن زیاد باشد مشکل ساز است.

 

دلایل اصلی ایجاد شوره ، استفاده بیش از حد از شامپو ، بیماری پسوریازیس ، قارچ یا کمبود ویتامین B ، کمبود روی و منیزیم است. غذاهای توصیه شده برای خوردن عبارتند از: خردل ، بادام ، شکلات تلخ ، گوشت بره و سبزیجات برگ سبز.

 

5. ناخن های شکننده

 

ناخن ها در فصل سرما بیشتر از قبل شکننده به نظر میرسند. این به این دلیل است که هوای سرد پوست شما را به میزان قابل توجهی خشک می کند. اگر از محصولات شیمیایی استفاده کنید یا دستانتان دائما در آب باشند ، این اثر حتی بیشتر می شود.

با مصرف پروتئین ، اسید فولیک و ویتامین C می توان کمبود ویتامین های لازمه حل این مشکل را برطرف کرد.

 

6. خشکی پوست

 

میلیون ها نفر به دنبال راهی برای نرم و مرطوب نگاه داشتن پوست خود هستند. به یاد داشته باشید که خشکی پوست می تواند یک بیماری ژنتیکی در خانواده شما باشد.

 

اگر اخیراً متوجه خشک بودن پوست خود شده اید ، یا متوجه شده اید که در رژیم غذایی خود غذاهای متنوعی نمی خورید ، ممکن است کمبود ویتامین داشته باشید .

 

اگر این مشکل را دارید، سعی کنید مواد غذایی حاوی ویتامین A و C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به بازیابی پوست کمک کند.

 

7. قارچ پا


ویتامین های D2 و D3 برای مراقبت مناسب از پوست مورد نیاز است. کمبود این ویتامین ها می تواند باعث ایجاد موارد مختلفی شود . این دو ویتامین برای جذب مناسب به کلسیم نیاز دارند. شما باید 10 میکروگرم ویتامین D در روز مصرف کنید ، اما بیشتر افراد فقط نیمی یا کمتر از آن را مصرف می کنند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

8. زردی


این امر باعث می شود که سفیدی چشم و پوست شما به دلیل بیلیروبین بیش از حد ، مایل به زرد شود. این ماده هنگامی جمع می شود که کبد شما به طور طبیعی کار نمی کند و باعث تغییر رنگ د این دو اندام شما می شود.

 

زردی در هر سنی ممکن است رخ دهد. دلایل این بیماری شامل بیماری های خونی ، سندرم های ژنتیکی ، هپاتیت ، عفونت ها و برخی داروها است. کمبود ویتامین که باعث این امر می شود ، A ، C ، E ، B12 و B6 است.

 

9. پوست رنگ پریده


رنگدانه سازی پوست شما به دلیل وجود ملانین است که توسط عوامل ژنتیکی تعیین می شود ، مدت زمانی که شما در آفتاب هستید و غیره. همچنین کمبودهای ویتامین رایجی وجود دارد که می تواند بر روی رنگ پوست شما تأثیر منفی بگذارد.

 

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث رنگ پریدگی شدید ، آسیب رساندن به پوست و رگ های خونی و حتی منجر به از دست دادن دندانهای شما می شود. تمام آنچه شما نیاز دارید 80 میلی گرم ویتامین در روز است.

 

کمبود اسیدفولیک یا ویتامین B9 نیز می تواند باعث از بین رفتن رنگدانه پوست شود. این ویتامین در تولید انرژی و گلبول های قرمز خون حیاتی است.

 

اگر به اندازه کافی ویتامین B9 مصرف نکنید ، ممکن است دچار کم خونی شوید ، بیماری دیگری که با رنگ پریدگی پوست اتفاق می افتد. شما باید 400 میلی گرم در روز مصرف کنید.

 

10. مشکلات بینایی


در کنار ویتامین های B کمپلکس ، آنتی اکسیدان ها(A ، C ، E و بتاکاروتن) برای سلامت چشم شما بسیار مهم هستند.

 

حتی کمبود کم ویتامین A می تواند منجر به خستگی چشم ، حساسیت به نور ، خشکی و خطر عفونت چشم شود.

 

در صورت کمبود شدید ، در بدترین موارد ممکن است زخم ، مشکلات قرنیه و کوری وجود داشته باشد. ویتامین A برای داشتن دید خوب در شب ضروری است.

 

همچنین ، کمبود ویتامین های B کمپلکس باعث حساسیت به نور ، فلج عضلات چشم ، احساس سوزش و تولید بیش از حد اشک می شود.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده