دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مواد غذایی غنی از هورمون ملاتونین

مواد غذایی غنی از هورمون ملاتونین

4 ماده غذایی غنی از هورمون ملاتونین


در این مقاله ، شما یاد خواهید گرفت که کدام غذاها حاوی ملاتونین (هورمون تنظیم خواب) هستند و به شما در خواب راحت کمک می کنند.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

امروزه ، هورمون ملاتونین به عنوان یک مکمل طبیعی برای بهبود الگوی خواب استفاده میشود. شما می توانید هورمون ملاتونین را به صورت کپسول از فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها خریداری کنید. با این وجود دریافت این هورمون با مصرف غذاهای غنی از سلنیوم نیز امکان پذیر است.

 

هورمون ملاتونین چیست؟


ملاتونین هورمونی است که ساعت بیولوژیکی شما را تنظیم می کند ، خصوصاً برای خواب و بیداری. بدن انسان مقدار کمی ملاتونین را از طریق غده صنوبری سنتز می کند. این هورمون وارد جریان خون می شود و نشان می دهد بدن شما باید در طول روز چه ریتمی را دنبال کند.

 

با افزایش سن ، تولید ملاتونین کاهش می یابد. به همین دلیل ، نوزادان برای مدت زمان طولانی در طول روز می خوابند. بیشتر بزرگسالان مشکل خواب دارند. ملاتونین علاوه بر تنظیم خواب ، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز دارد. مصرف غذاهای حاوی هورمون ملاتونین ، مکانیسم دفاعی بدن را به ویژه در افراد مسن و کودکان تقویت می کند.

 

هورمون ملاتونین/ فواید و موارد مصرف

 

استفاده کنترل شده از ملاتونین از ایجاد بیماری های مختلف جلوگیری می کند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سرعت پیری سلول ها را کاهش می دهد. در بزرگسالان مسن ، وجود این هورمون به معنای کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتر است.


کمبود ملاتونین باعث بی خوابی یا مشکل خواب در بزرگسالان و کودکان می شود. به همین دلیل ، مصرف ملاتونین به عنوان یک مکمل هورمون طبیعی بسیار توصیه می شود.

 

"هورمون خواب" برای درمان بیماری های زیر نیز استفاده می شود:

 

اختلال بیش فعالی و نقص توجه

اختلالات حرکتی مانند دیسکینزی تأخیری

پوکی استخوان و کاهش شدید توده عضلانی

سندرم خستگی مزمن

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

فیبرومیالژیا

صرع

 

ملاحظات و موارد منع مصرف سلنیوم


قبل از مصرف هرگونه غذای اضافی ، چه طبیعی و چه فرآوری شده ، باید با پزشک خود مشورت کنید. مصرف مقادیر بیش از حد هر ماده ای از جمله هورمون ها و ویتامین ها می تواند باعث عدم تعادل در بدن شما شود و به سلامتی شما آسیب برساند.

 

علاوه بر این ، شما باید با یک متخصص مشورت کنید تا دریابید که برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل ، چه مقدار باید روزانه مصرف کنید. به یاد داشته باشید که یک فرد بزرگسال نباید بیش از 700 میلی گرم ملاتونین در روز مصرف کند. مقدار زیاد این هورمون می تواند باعث آسیب کلیه و کبد شود که منجر به مسمومیت می شود.

 

 

زنان باردار یا شیرده و افرادی که از داروهای ضد افسردگی یا استروئید استفاده می کنند نیز نباید از ملاتونین استفاده کنند. همچنین ، بیماران دیابتی ، مبتلایان به آلرژی و سایر بیماری ها باید از مصرف ملاتونین خودداری کنند.

 

4 ماده غذایی غنی از سلنیوم


ملاتونین به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود. برخی از منابع طبیعی که در آنها می توانید این هورمون را برای تکمیل رژیم غذایی خود پیدا کنید عبارتند از:

 

میوه های خشک و خشکبار


میوه های خشک و آجیل هایی که حاوی ملاتونین هستند.

میوه های خشک و آجیل سرشار از "چربی های خوب" مانند امگا 3 ، امگا 6 ، پروتئین ها ، مواد معدنی ، ویتامین ها و هورمون ها هستند. آنها حاوی حدود 3.5 میلی گرم ملاتونین هستند.

 

گوجه فرنگی


این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان های لیکوپن ، ویتامین های A ، C ، E و K ، مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم است. همچنین حاوی مقدار کافی ملاتونین است.

 

غلات


غلات مانند برنج ، ذرت و جو حاوی ملاتونین هستند ، بنابراین به شما در خواب بهتر کمک می کنند. آنها همچنین از نظر کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی غذاهای عالی هستند.

 

میوه ها


میوه ها منابع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. اگر می خواهید هورمون ملاتونین را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، باید موز و گیلاس بخورید. بیماران دیابتی نباید مقدار زیادی میوه مصرف کنند ، زیرا حاوی مقدار زیادی فروکتوز (نوعی قند طبیعی) هستند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده