بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» بهبود آلرژی با مصرف ویتامین C

بهبود آلرژی با مصرف ویتامین C

آیا ویتامین C به مبارزه با آلرژی کمک می کند؟


بسیار معمول است که آلرژی ها با تغییر فصل افزایش می یابد. در این مقاله ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید با مصرف ویتامین C با آلرژی مبارزه کنید.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ویتامین C به مبارزه با آلرژی کمک می کند زیرا یک آنتی هیستامین و ضد حساسیت طبیعی است. این  ویتامین علائم را بهبود می بخشد و وقوع واکنش های آلرژیک در آینده را با گذشت زمان کاهش می دهد.

 

مقابله با آلرژی بسیار مهم است زیرا می تواند با شرایط جدی تری مانند سینوزیت یا آسم همراه باشد. واکنش های آلرژیک تنها دلیل وقوع این بیماری ها نیستند ، اما مشکلات آلرژیک بخشی از روند پیچیده ای است که زمینه ساز پیشرفت این بیماری ها است.

 

لازم به ذکر است که آلرژی های فصلی نیز به دلیل متداول ترین عوامل خارجی مانند تجمع گرد و غبار ، موی حیوانات خانگی ، رطوبت یا غلظت زیاد گرده ایجاد می شود.

 

ویتامین ها برای عملکرد صحیح بدن از اهمیت زیادی برخوردار هستند. به ویژه ویتامین C یا اسید اسکوربیک برای سلامت پوست ، استخوان ها و بافت همبند حیاتی است.

 

همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بازسازی بافت و روند بهبود سریع پشتیبانی می کند. همچنین در افزایش جذب مواد معدنی مانند آهن و همچنین در تولید کلاژن مهم است.

 

به طور خلاصه ، دریافت ویتامین C نه تنها به شما امکان مبارزه با آلرژی ها را می دهد بلکه باعث می شود که بدن شما سالم و قدرتمند باشد. اثر کلی ویتامین C بر تغذیه تأثیر سازنده ای بر سیستم ایمنی بدن دارد ، که باعث عملکرد سلول های سفید خون در مکانیسم های واکنش در برابر مواد آلرژی زا می شود.

 

این ویتامین چه تاثیری در درمان آلرژی دارد؟


رینیت نوعی بیماری آلرژیک است که در دوره های فصلی مانند بهار اتفاق می افتد.


مطالعات انجام شده بر روی ویتامین C برای تعیین میزان بروز آن در آلرژی ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد در طی حملات رینیت آلرژیک مشاهده شده است. بنابراین این یک ارزش غذایی است که به درمان این بیماری کمک می کند.

 

همچنین مشخص شده است که اسید اسکوربیک مقادیر زیادی سیتوکین تولید می کند ، پروتئینی که به سلول ها کمک می کند تا واکنش های التهابی را کنترل کنند. همچنین سلول های T را به مبارزه با عفونت هایی که ممکن است با آلرژی مرتبط باشند تشویق می کند.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

این ویتامین باعث کاهش ترشحات بینی ، قرمزی چشم و عطسه می شود. در فرایندهای آلرژیک فصلی یا عمده ، این علائم شایع ترین و آزار دهنده ترین علائم هستند.

 

مصرف کافی ویتامین C


ویتامین C به شرطی که به طور منظم و در دوزهای مورد نیاز بدن مصرف شود ، به مبارزه با آلرژی کمک می کند. ممکن است آن را بدون دانستن تأثیرات آن مصرف کنید.

 

اسید اسکوربیک ماده ای است که در بیشتر غذاهایی که به طور منظم می خوریم وجود دارد. بخصوص؛ سبزیجاتی مانند جعفری و کلم بروکلی و میوه هایی مانند توت سیاه ، توت فرنگی ، پرتقال ، لیمو و کیوی.

 

توجه داشته باشید که پختن غذا یا نگهداری طولانی مدت آن باعث از دست رفتن غلظت ویتامین C می شود. به همین دلیل ، روش صحیح مصرف خام میوه ها است. همچنین بخارپز شدن سبزیجات به ماندگاری آنها کمک می کند.

 

مقدار توصیه شده این ویتامین به مرحله زندگی فرد بستگی دارد. به همین دلیل ، یک مرد بالغ باید 90 میلی گرم ویتامین C در روز مصرف کند ، در حالی که یک زن بالغ باید 75 میلی گرم در روز مصرف کند.

 

طبق سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، زنان باردار باید حداکثر 60 میلی گرم در روز مصرف کنند ، اگرچه این دوز ممکن است در دوران شیردهی افزایش یابد.

 

مکمل های ویتامین C


امروزه یافتن مکمل های غذایی مختلف حاوی ویتامین C معمول است و در صورت اجازه پزشک می توان آنها را مصرف کرد.

 

این مکمل ها به ویژه برای افرادی که در دریافت طبیعی ویتامین مشکل دارند ، توصیه می شود. اما توصیه می شود برای جلوگیری از اختلالات گوارشی مانند سوزش معده ، اسهال ، حالت تهوع و استفراغ از مصرف آن سوء استفاده نشود.

 

غذاهای حاوی ویتامین C


مرکبات منابع بسیار خوبی از ویتامین C هستند. همچنین می تواند به صورت مکمل های دارویی مصرف شود.


ویتامین C در واقع یک ویتامین بسیار مفید در مبارزه با آلرژی است. بنابراین ، باید اطمینان حاصل کنید که از یک رژیم غذایی متعادل که شامل میوه ها و سبزیجات ذکر شده باشد ، پیروی می کنید. موفقیت این رویکرد طبیعی در استفاده منظم از آن نهفته است .

 

به این ترتیب ، تأثیرات واکنش های آلرژیک را که در زمستان و بهار تجربه خواهید کرد ، کاهش می دهید. با این کار علائم موثر بر کیفیت زندگی شما کاهش می یابد. اگر آسم دارید ، طبیعتاً باید توجه بیشتری به مصرف این ویتامین داشته باشید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده