ثروتسازی با هیپنوتیزم


» کمبود کلسیم

کمبود کلسیم

 کمبود کلسیم و نتایج آن


در این مقاله به عواقب کمبود کلسیم در بدن میپردازیم. حفظ سطح کافی این ماده معدنی خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

کمبود کلسیم کمبود ماده مغذی است که می تواند بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد. کلسیم یکی از فراوانترین مواد معدنی در بدن انسان است و اطمینان از مصرف منظم و مداوم آن با غذاهای حاوی کلسیم برای جلوگیری از ناراحتی ناشی از پیامدهای کمبود کلسیم از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

خوشبختانه بسیاری از محصولاتی که می خورید حاوی کلسیم هستند. با حفظ رژیم های متنوع می توانید میزان مصرف کافی را تضمین کنید. علاوه بر این ، مصرف ویتامین D در جذب کلسیم مهم است.

 

با این حال ، با وجود فراوانی آن در طبیعت ، برخی از افراد از کمبود کلسیم رنج می برند ، بنابراین ما عواقب کمبود کلسیم و اینکه چرا مصرف آن باید کنترل شود را توضیح خواهیم داد. این امر به ویژه در دوران یائسگی بسیار مهم است.

 

کمبود کلسیم باعث پوکی استخوان می شود


پوکی استخوان یک بیماری شایع در میان زنانی است که یائسه می شوند. از دست رفتن بیش از حد مواد معدنی در استخوان ها ، خطر شکستگی را افزایش می دهد و بر شرایط زندگی کسانی که از این بیماری رنج می برند تأثیر می گذارد.

 

هنگامی که بیماری شروع به پیشرفت کند ، معکوس کردن این وضعیت بسیار دشوار است ، بنابراین پیشگیری امری ضروری است. داروها و روش های درمانی برای جلوگیری از آسیب های موجود در دسترس هستند ، اما جایگزینی استخوان ها تقریباً امری غیرممکن است. کمبود کلسیم در بزرگسالی به طور بالقوه خطرناک است زیرا احتمال پوکی استخوان را افزایش می دهد. خوب است که بدانید مصرف مواد معدنی با کاهش اثر این شرایط ارتباط دارد.

 

در هر صورت ، مهم است که میزان مصرف این مواد مغذی را کنترل کنید و در مصرف آنها جلوگیری نکنید. مصرف بیش از حد آن باعث تشکیل سنگ کلیه می شود. به همین دلیل ، دوز روزانه نباید بیش از 2000 میلی گرم باشد.

 

علاوه بر مصرف کلسیم ، قرار گرفتن در معرض آفتاب مکرر یا مکمل های ویتامین D تحت نظارت پزشک توصیه می شود. این ریز مغذی از جذب مواد معدنی و متابولیسم استخوان پشتیبانی می کند. در مطالعه ای که در مجله ملی پوکی استخوان منتشر شده مستند شده است که مصرف هر دو ماده با هم خطر ایجاد شکستگی در بزرگسالی را کاهش می دهد.

 

پوکی استخوان در سنین یائسگی شایع است و مصرف کلسیم برای جلوگیری از آن نقشی اساسی دارد.

کلسیم نه تنها یک ماده مغذی ضروری در افراد غیرفعال است بلکه همچنین برای بدن ورزشکاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

علاوه بر این، حفظ مقدار کافی کلسیم برای بدن خطر گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. حتی گفته می شود که مصرف این مکمل معدنی باعث کاهش گرفتگی پا در زنان باردار می شود.

 

کمبود کلسیم باعث اسپاسم می شود


یکی دیگر از پیامدهای کمبود کلسیم در رژیم غذایی ، اسپاسم عضلات و کشیدگی عضلات است (فاسیکولاسیون). این یک سری انقباضات عضلانی است که در زیر پوست اتفاق می افتد و قابل مشاهده است.

 

آنها خود به خود و غیرارادی رخ می دهند و برای بدن مضر نیست و هنگام تجربه این شرایط لازم نیست نگران نباشید.

 

اگر این علامت را دوباره و تحت شرایط خاصی مشاهده کردید ، باید با یک متخصص مشورت کنید. با این حال ، به عنوان مثال ، در زنان باردار ، یا افرادی که حساسیت بالایی دارند ، اسپاسم ممکن است یک مشکل اساسی را که نشان دهنده مشکل در گردش خون است را نشان دهد. این یک وضعیت اضطراری نیست ، اما ممکن است آزمایش خون درخواست شود. به ویژه در ورزشکاران ، کمبود کلسیم می تواند باعث اسپاسم عضلات شود.

 

پیشگیری از هیپرکلسمی (افزایش سطح کلسیم در خون)


برای جلوگیری از این ناراحتی ، مهم است که مقدار کلسیم در رژیم غذایی خود را تنظیم کنید. استفاده مداوم از مغزها ، سبزیجات برگ دار و لبنیات در رژیم غذایی می تواند یک استراتژی موثر باشد.

 

برای بهبود مصرف مواد معدنی به اندازه کافی ویتامین D دریافت کنید. برای بهینه سازی تولید این ماده در معرض آفتاب مکرر قرار گیرید. همچنین مهم است که رژیم غذایی خود را با ماهی ، تخم مرغ و محصولات لبنی غنی شده، غنی کنید.

 

در مواردی که به کمبود ویتامین D مشکوک هستید ، برای ارزیابی نیاز به مکمل ها باید با یک متخصص مشورت کنید. این ممکن است خطر ابتلا به بیماری را در کوتاه مدت و بلند مدت افزایش دهد.

 

کمبود کلسیم و عوارض طولانی مدت


یکی از اصلی ترین عوارض کمبود کلسیم پوکی استخوان است. اگرچه ابتلا به این بیماری در خانم ها بیشتر دیده می شود ، این بیماری در مردان نیز قابل تشخیص است. برای کاهش خطر ، غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید و سطح ویتامین D خود را کنترل کنید. برای جلوگیری از بروز این بیماری گزینه مناسبی است که سبزیجات و لبنیات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده