دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارزش غذایی میوه های قرمز و سبزیجات

ارزش غذایی میوه های قرمز و سبزیجات

ترکیبات و فواید میوه ها و سبزیجات قرمز


میوه ها و سبزیجات قرمز شامل بسیاری از غذاها از گوجه فرنگی گرفته تا تربچه است. این غذاها منابع بسیار خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. در مقاله امروز ، در مورد 11 مورد از آنها و همچنین در مورد خواص تغذیه ای آنها صحبت خواهیم کرد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

افزودن میوه ها و سبزیجات قرمز ، سبز ، سفید و زرد به رژیم غذایی راهی برای تأمین طیف وسیعی از مواد مغذی به بدن است.

 

مدت هاست که متخصصان در تلاشند ویژگی هایی را که هر رنگ یک ماده غذایی خاص به آن غذا می دهد ، تشخیص دهند. در مقاله امروز ما درمورد میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ صحبت خواهیم کرد.

 

رنگدانه های طبیعی وظیفه رنگ دادن به میوه ها و سبزیجات را دارند. علاوه بر این  لیکوپن ، آنتوسیانین ، بتا کریپتوکسانتین و بتا سیانین در محصولات قرمز غالب هستند.

 

به نظر می رسد رابطه ای بین مصرف میوه و سبزیجات قرمز رنگ و کاروتن وجود دارد. بدیهی است که کاروتن ها همچنین توانایی بینایی را افزایش می دهند و دید در شب را تقویت می کنند. همچنین ، کسانی که به طور منظم مصرف می کنند کمتر دچار مشکلاتی مانند تخریب ماکولا در اثر افزایش سن می شوند.

 

 

11 غذای مختلف قرمز و فواید آنها


برنامه هایی که در راهنماهای غذایی بسیاری از کشورها توصیه می شود ، از قبل شامل غذاهایی با رنگ های مختلف است. شما می توانید با هر یک از دوازده ماده غذایی قرمز رنگی که در زیر ذکر شده است ، قدرت و نشاط را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

 

1. گوجه فرنگی


بسیاری از مردم گوجه فرنگی را به عنوان یک سبزیجات تصور می کنند ، اما در واقع این یک میوه آمریکای جنوبی است. اکنون می توانید آن را در اندازه ها و اشکال مختلف در سراسر جهان پیدا کنید.

 

عطر و طعم آن بی نظیر است. نه تنها در صورت مصرف با سایر مواد غذایی به خوبی مخلوط می شود ، بلکه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C ، پتاسیم و لیکوپن است. توجه داشته باشید که رب گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی دارای غلظت بیشتری هستند. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است. لیکوپن ماده ای است که باعث قرمز شدن آن می شود و خواص زیادی برای بدن دارد.

 

2. فلفل قرمز


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

سبزی دیگر بومی قاره آمریکا فلفل قرمز است. این یک نوع میوه توخالی است و انواع خوراکی از آن ساخته شده است .


فلفل سبز و زرد نیز وجود دارد ، اما فلفل قرمز از نظر بتاکاروتن ، ویتامین C ، ویتامین B6 ، فولات و آنتی اکسیدان غنی تر است.

 

3. چغندر


چغندر از دوران ماقبل تاریخ مصرف می شده است  و نسل ها توسط مردم به عنوان رنگ استفاده شده است.

 

همچنین محتوای قند طبیعی بالایی دارد. به همین دلیل ، مردم اغلب از آن برای تهیه دسرهایی مانند کیک و شربت استفاده می کنند. با این حال ، به یاد داشته باشید که مصرف آب چغندر می تواند منجر به عوارض جانبی منفی شود. دلیل این امر غلظت نیتراتهایی است که رشد غیر طبیعی سلول را افزایش می دهند.

 

4. پاپریکا


از همان خانواده فلفل است. فقط اندازه آن بزرگ تر و طعم آن تلخ تر است.  پاپریکا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و A است. علاوه بر این ، کپسایسین ، یکی از اجزای مشخصه آن ، اثر ضد درد دارد.

 

5. پیاز قرمز


این سبزی صدها نوع دارد. لایه های خارجی یکی از این انواع به دلیل آنتوسیانین موجود در آن قرمز است.

 

پیاز قرمز با پختن آن کمی کمرنگ می شود ، اما اشکالی ندارد زیرا می توانید آن را به صورت خام نیز مصرف کنید. این پیازها برای کارامل کردن و تهیه سس تند عالی هستند

 

6. هندوانه


هندوانه کاملا سبک و آبدار ، میوه مناسب تابستان است. شاید ندانید اما حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است. این ماده غذایی را هر چقدر هم که مصرف کنید بسیار عالی است ، اما به یاد داشته باشید که مخصوصاً در غذاهای کم شیرین بسیار مفید میباشد.

 

7. انگور

 

تحقیقات در مورد رنگدانه های قرمز انگور نشان می دهد که ، همراه با رسوراترول و سایر عناصر غذایی گیاهی ، ممکن است در حفظ سلامت مطلوب قلب و ممانعت از بیماری های مرتبط با سن کمک کنند.

 

8. توت فرنگی


توت فرنگی از گیاهی حاصل می شود که رشد آن بسیار آسان است. متأسفانه ، ما فقط می توانیم در فصول خاص از خوردن توت فرنگی لذت ببریم. مردم توت فرنگی را وقتی کاملا رسید، برداشت می کنند. آنها باید ظرف چند روز آینده مصرف شوند زیرا زود فاسد میشوند.

 

همچنین یک میوه سبک است. توت فرنگی دارای محتوای فیبر بالا ، همچنین غنی از پتاسیم و منیزیم است.

 

9. آلبالو


گرچه طعم آن ترش است اما به دلیل طعم طبیعی یکی از محبوب ترین انواع میوه است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های مختلف (بتاکاروتن ، آنتوسیانین و فلاونول) است که همه انواع آن می توانند خاصیت ضدالتهابی داشته باشند.

 

10. انار


میوه ای قرمز رنگ با ارزش غذایی بالا است. پوست آن غیرقابل خوردن است. این پوست دانه های ریز و به شدت قرمزی را در خود پنهان می کند. می توانید آب دانه های انار را بگیرید یا آنها را به بسیاری از غذاهای تازه اضافه کنید.

 

11.توت قرمز


خواص سلامتی میوه ها و سبزیجات قرمز با اثرات آنتی اکسیدانی مرتبط است که پیری سلول ها را کاهش می دهد.

 

نکاتی برای استفاده از میوه ها و سبزیجات قرمز در آشپزخانه


یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده از فواید رنگدانه های قرمز ، مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجاتی است که آن رنگ را در خود دارند. بسیاری از سبزیجات و میوه های قرمز رنگ وجود دارد. به این ترتیب می توانید در تمام طول سال آنها را مصرف کنید!

 

آن را به عنوان یک دسر یا میان وعده تازه مصرف کنید ، یا آن را به دستور العمل های مختلف مانند موارد زیر اضافه کنید:

 

در سالاد میوه

در اسموتی های میوه و سبزیجات

در سالادهای مختلف دیگر

در انواع سس ها

ساده ترین راه برای خوردن سبزیجات و استفاده از مواد مغذی موجود ، افزودن آنها به سالاد است.

 

لازم نیست همه آنها را در هر سالاد بگنجانید. انواع مختلفی وجود دارد که می توانید هر روز ترکیب متفاوتی ایجاد کنید. می توانید گوجه فرنگی ، فلفل بو داده ، پیاز قرمز یا چغندر را با سبزیجات سبز ، زرد ، نارنجی و سفید ترکیب کنید.

 

همچنین ، لازم نیست همیشه آنها را به صورت خام مصرف کنید. حتی وقتی آن را می پزید ، به نظر می رسد که اثر رنگدانه ها افزایش می یابد. همچنین ، افزودن روغن زیتون یا سایر غذاهای چرب مانند آووکادو یا آجیل میزان جذب آنها را افزایش می دهد.

 

همانطور که مشاهده می کنید ، غذاهایی مانند سوپ گوجه فرنگی ، سس گوجه فرنگی خانگی ، فلفل های بو داده ، وعده های غذایی سبزیجات نیم پز شده ، املت و مواردی از این دست برای سلامتی شما مفید هستند.

 

اهمیت خوردن میوه ها و سبزیجات قرمز


میوه ها و سبزیجات قرمز ، مانند چغندر ، فلفل ، گوجه فرنگی ، هندوانه و گیلاس ، دارای خواص زیادی در ارتباط با سلامتی هستند و می توانند به پیشگیری از برخی بیماری ها کمک کنند.

 

به یاد داشته باشید که هیچ غذایی وجود ندارد که بتواند تمام مواد مغذی مورد نیاز ما را تأمین کند. به همین دلیل است که باید رنگدانه های سبز ، زرد ، نارنجی و قرمز را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

 

میوه ها و سبزیجات قرمز بسیار متنوع هستند و ما از تأثیرات مثبت آنها آگاه هستیم. به همین دلیل ، توصیه می کنیم پنج وعده در روز با ترکیبات مختلف مصرف کنید.

 

به یاد داشته باشید که سایر گروه های غذایی مانند پروتئین ، غلات کامل ، روغن زیتون و مغزها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به خاطر داشته باشید که تنوع یکی از کلیدهای یک رژیم غذایی متعادل سالم است!


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده