دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان

6 عادت که به پیشگیری از سرطان کمک می کند


برنامه رژیم غذایی سالم یکی از اصول زندگی سالم است. همچنین در جلوگیری از سرطان امری کلیدی است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

کارشناسان تخمین می زنند که یک سبک زندگی سالم می تواند از نیمی از انواع سرطان جلوگیری کند. در این مقاله ، ما عادات سالم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که طبق گفته های دانشمندان ، از بروز سرطان جلوگیری می کنند.

 

این عادت ها را یادداشت کنید و برای بهبود زندگی و محافظت از سلامتی، آنها را عملی کنید.

 

درباره سرطان


سرطان یک بیماری چند عاملی است. هم به عوامل ژنتیکی و هم به عوامل محیطی بستگی دارد.


امروزه یکی از بیماری هایی که بیشتر در مورد آن صحبت می شود ، سرطان است.


درک این نکته مهم است که ظهور برخی سلولهای بدخیم در بدن اجتناب ناپذیر است. با این حال ، اگر بدن متعادل باشد و ما آنها را با "محرک هایی" که بیماری را به استقرار تشویق می کند تحریک نکنیم ، به سرطان تبدیل نمی شوند.


به همین ترتیب ، ما باید عواملی را که می توانند در پیشرفت سرطان نقش داشته باشند درک و از آنها اجتناب کنیم.

 

طبق گفته محققان ، عوامل ژنتیکی 5-10 درصد عامل سرطان ها هستند. در همان زمان ، دلایل محیطی حدود 90٪ موارد را تشکیل می دهد. از این داده ها می توان نتیجه گرفت که حفظ عادات سالم می تواند از میزان قابل توجهی از سرطان ها جلوگیری کند.

 

عادت هایی که به جلوگیری از سرطان کمک می کنند


برنامه غذایی هنگام رسیدن به یک سبک زندگی سالم بسیار حیاتی است. اما ورزش بدنی و تحت کنترل نگه داشتن استرس به همان اندازه مهم است. بیایید نگاهی به نکات مهم بیندازیم.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

1. وزن متناسب داشته باشید


عادات غذایی نادرست با بیماری هایی مانند چاقی و فشار خون بالا مرتبط است که می تواند در بروز سرطان نقش داشته باشد.


اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به سرطان و عود سرطان را افزایش می دهد. بنابراین ، در طول زندگی خود وزن متناسب داشته باشید. متخصصان این امر را با پیشرفت بیماری ها مرتبط دانسته اند ، زیرا باعث تغییراتی در سیستم ایمنی بدن می شود.

 

2. تغذیه سالم داشته باشید


یک برنامه تغذیه سالم ستون اصلی زندگی سالم است. اما برای پیشگیری از سرطان نیز کلیدی است. خوب غذا خوردن باعث می شود سیستم ایمنی بدن به درستی کار کند.

 

مطالعات در مورد اثرات مثبت خوردن سبزیجات و میوه ها ادعا می کنند که آنها در مبارزه با سرطان مهم هستند.

 

زیرا آنها مواد مغذی را فراهم می کنند که به ترمیم سلولهای آسیب دیده کمک می کند. بنابراین ، باید حداقل پنج وعده در روز میوه و سبزیجات ترجیحا ساده مصرف کنید.

 

همچنین باید از مصرف مقادیر زیاد گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

 

3. سیگار نکشید


سیگار کشیدن یکی از مضرترین عادت ها برای سلامتی است. زیرا باعث بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان می شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که این عادت بد باعث 22 درصد مرگ های ناشی از سرطان است. ترک سیگار آسان نیست ، اما انتخاب عاقلانه ای است که انجام آن برای بسیاری از افراد دشوار است.

 

سیگار کشیدن فقط باعث مرگ ناشی از سرطان نمی شود. این کار همچنین باعث حملات قلبی ، مشکلات قلبی عروقی ، خستگی مزمن و بسیاری دیگر از بیماری های مضر می شود.

 

4. ورزش کنید


ورزش مزایای قابل توجهی برای بدن دارد. در این میان ، پیشگیری از سرطان به دلیل تأثیر آن بر سیستم ایمنی برجسته است.

 

ورزش کردن یکی از عادات سالمی است که می توانیم آن را در زندگی خود بگنجانیم. سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد و اجازه می دهد کالری اضافی را بسوزانیم.

 

علاوه بر این ، ورزش به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان کمک می کند. ورزش 3 - 5 جلسه (30-60 دقیقه) در هفته برای پی بردن به فواید سلامتی و اثرات پیشگیری از سرطان ایده آل است.

 

5- از مکمل ها برای جلوگیری از رشد سلولهای توموری استفاده کنید

 

ثابت شده است که بسیاری از سبزیجات تأثیر مهار کننده بر رشد سرطان دارند. به عنوان مثال ، سبزیجات مانند : انواع کلم ، کلم بروکلی و غیره، سایر سبزیجات برگ تیره و سیر برخی از آنها هستند. این گیاهان این تأثیرات را مدیون پلی فنول های موجود در خود هستند.

 

همچنین ویتامین A در میوه ها و سبزیجات غنی از کاروتن مانند هویج ، سیب زمینی شیرین ، گوجه فرنگی ، خرما و زردآلو یافت می شود. در بعضی موارد حاوی لیکوپن نیز هستند. هر دوی این مواد از تقسیم سلول های مضر جلوگیری می کنند.

 

6. یک روش آرام سازی را تمرین کنید


تلاش برای جلوگیری از استرس بسیار مهم است. بنابراین ، بسیار مهم است که شروع به ساختن برنامه هایی کنید که به بهبود مدیریت این وضعیت کمک می کنند. به عنوان مثال ، افزایش آگاهی ، ورزش یا تماس با طبیعت، همه اینها برای کنترل استرس بسیار مفید هستند.

 

اهمیت عادات سالم


البته کنترل برخی از عوامل خطر مرتبط با سرطان امکان پذیر نیست. به عنوان مثال ، عوامل ژنتیکی. با این حال ، عاداتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از سرطان دنبال کنید.

 

امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد و این اطلاعات را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که انجام این عادت ها می تواند به شما در جلوگیری از سرطان کمک کند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده