خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عوامل بیماری زا در تابستان

عوامل بیماری زا در تابستان

عوامل بیماری زای اصلی در طول تابستان


با توجه به شرایط گرم و مرطوب محیط ، برخی از عوامل بیماری زا وجود دارند که موفق به تولید مثل بیشتر در ماه های تابستان می شوند. بنابراین رایج ترین عوامل بیماری زا در تابستان کدامند؟ مقاله زیر را بخوانید تا متوجه شوید.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

همانطور که همه می دانیم ، تابستان با افزایش ناگهانی دما در محیط همراه است. در نتیجه ، خطر ابتلا به عفونت های خاص نیز افزایش می یابد زیرا میکروارگانیسم های خاصی می توانند تحت این شرایط تکثیر شوند. بنابراین عوامل اصلی بیماری زا در تابستان کدامند؟

 

قرار گرفتن در معرض ویروس ، باکتری و قارچ می تواند در هر زمان از سال رخ دهد. با این حال ، با توجه به ویژگی های تابستان ، برخی موفق می شوند در ماه های تابستان به راحتی گسترش پیدا کنند. در پاراگراف های زیر ، در مورد شایع ترین موارد و نحوه تأثیر آنها بر سلامتی به شما خواهیم گفت.

 

پاتوژن چیست؟


اصطلاح پاتوژن به هر میکروارگانیزمی گفته می شود که توانایی ایجاد ناراحتی یا بیماری را در میزبانی که در آن زندگی می کند ، داشته باشد. این تعریف انواع میکروب ها را شامل می شود ، از جمله ویروس ها ، باکتری ها ، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم های پیچیده تر.

 

توجه به این نکته مهم است که برخی از بیماری هایی که در زیر صحبت خواهیم کرد به دلیل علائم بالینی بیش از یک منشا دارند. به عبارت دیگر ، می توانند توسط عوامل بیماری زا از جنس های مختلف یا حتی گونه های مختلف ایجاد شوند.

 

عوامل اصلی بیماری زای در ماه های تابستان کدامند؟


در تابستان ، دمای بالا محیط ایده آل برای رشد برخی عوامل بیماریزا را فراهم می کند.

 

ویروس ها و باکتری هایی که باعث التهاب می شوند


ورم ملتحمه و عفونت گوش بیماری های التهابی است که در ماه های تابستان در استخرهای شنای عمومی غالب است. ورم ملتحمه زمانی اتفاق می افتد که لایه ملتحمه ، که غشای مخاطی پوشاننده چشم است ، ملتهب شود. علائم آن شامل موارد زیر است:

 

تورم ناحیه چشم

قرمزی چشم

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ترشحات زرد


ورم ملتحمه می تواند منشا ویروسی یا باکتریایی داشته باشد. با این حال ، بیشتر موارد التهاب ملتحمه توسط آدنو ویروس ایجاد می شود. این ویروس از طریق تماس مستقیم و همچنین ذرات موجود در آب آلوده منتشر می شود.

 

از طرف دیگر ، اگر صحبت از عفونت گوش (عفونت در قسمت خارجی مجرای گوش) باشد ، معمولاً ماهیت باکتریایی دارند. عفونت های گوش بسته به محل قرارگیری آنها در دسته داخلی (عفونت گوش داخلی) یا خارجی (عفونت گوش خارجی) طبقه بندی می شوند. علائم بالینی آن عبارتند از:

 

مشکل شنوایی

درد در گوش

حساسیت به لمس


هر دو بیماری یک چیز مشترک دارند: عوامل بیماری زا که باعث آنها می شوند ، چه ویروسی و چه باکتریایی ، در آب و دمای بالا زندگی می کنند. بنابراین ، استخرهای گرم محل مناسبی برای پرورش این نوع التهاب های سطحی هستند.

 

با توجه به این نکته ، مهم است که اقدامات بهداشتی مناسب را دنبال کنید و وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید ، این میکروارگانیسم ها در سطوح نیز زنده می مانند.

 

عوامل بیماری زای مسمومیت غذایی

 

وقتی تابستان فرا می رسد ، مسمومیت غذایی نیز مورد توجه قرار می گیرد. زیرا افزایش دما تمایل به رشد بسیاری از ارگانیسم های مسموم کننده غذایی دارد که اکثرا با اسهال همراه هستند. همچنین غذا خوردن در کنار دریا یا استخر ، جایی که اقدامات بهداشتی کم است ، بسیار خطرناک تر از غذا خوردن در آشپزخانه تمیز خودتان است.

 

برخی از شایع ترین عوامل بیماری زا که باعث ایجاد این وضعیت بالینی در تابستان می شوند عبارتند از:

 

باکتری های Campylobacter ، که بسیار متحرک هستند.


باکتری E.Coli که معمولاً در میان میکروبیوتای روده انسان زندگی می کنند .


باکتری ویبریو کلرا (V. cholera) نوعی باکتری است که حاوی دو سروتیپ است که باعث ایجاد آنچه ما همه وبا می نامیم می شود.


باکتری های سالمونلا (Salmonella ) که می توانند در دماهای بالاتر بهتر تکثیر شوند.

 

همانطور که می بینید ، تقریباً تمام موارد اسهال در تابستان ماهیت باکتریایی دارند.

 

سایر عوامل بیماری زا رایج در تابستان

 

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، 10 بیماری شایع وجود دارد که حشرات می توانند به انسان منتقل کنند. چرخه تولید مثل اکثر این گونه ها در بهار و تابستان به پایان می رسد. بنابراین ، شیوع آنها در این زمان از سال افزایش می یابد. به عنوان مثال ، این موارد شامل بیماری هایی مانند تب دنگی ، مالاریا ، سالک و تب زرد است که اغلب توسط ویروس ها و پروتوزوآ تولید می شوند.


قارچ هایی که باعث آسیب شناسی پوست می شوند نیز در ماه های تابستان کاملاً رایج هستند. یک بار دیگر ، امکاناتی مانند استخرهای شنا و حمام های عمومی زمینه های پرورش عالی این نوع قارچ ها هستند. این به این دلیل است که دما و رطوبت بالا به رشد این قارچ ها کمک می کند.


همانطور که می بینید ، لیست پاتوژن های بیماری زا در تابستان تقریباً بی پایان است. باکتری ها راهگشا هستند زیرا هم بیماری های التهابی و هم گوارشی و اسهال ایجاد می کنند.

 

بنابراین ، هنگام انتخاب مکان برای خوردن ، دوش گرفتن و رفتن به توالت هنگام تعطیلات ، باید بسیار احتیاط کنید. علاوه بر این ، در صورت بروز علائم عفونت ، حتماً به پزشک مراجعه کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده