دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه راحت بخوابیم؟

چگونه راحت بخوابیم؟

برای داشتن یک خواب راحت ، روال شبانه خود را بهبود ببخشید


خواب آرام شبانه، فعالیت های انجام شده در طول روز را مستقیماً تحت تأثیر قرار می دهد. در این مقاله ، شما می توانید یاد بگیرید که چگونه برای داشتن خواب بهتر ، برنامه شبانه خود را بهبود ببخشید.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

استراحت خوب بدن برای داشتن سلامتی جسمی و روانی بسیار مهم است. یک برنامه شبانه خوب فواید زیادی برای بدن دارد ، از جمله تعادل فشار خون ، افزایش فعالیت بدنی و فکری ، بهبود حافظه و تمرکز ، کاهش اضطراب و استرس.

 

به همین دلیل ، داشتن یک خواب آرام باعث بهبود کیفیت زندگی فرد می شود ، اما بسیاری از افراد در خوابیدن مشکل دارند.

 

بی خوابی می تواند مزمن باشد و به طور جدی زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. در این حالت ممکن است فعالیت های بدنی ضعیف شده ، خلق و خوی تحت تأثیر قرار گرفته و احساس خستگی کنید ، اما می توان با بهبود روزمرگی، در شب خواب بهتری داشت.

 

تشریفات قبل از خواب برای داشتن یک خواب خوب


کمبود خواب با کاهش عملکرد و انرژی می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد.

اگر برنامه شبانه شما مناسب نباشد ، این امر باعث می شود که شما نتوانید ارتباط بین بی خوابی و حالت خواب را قطع کرده و استراحت کنید.

 

بعضی اوقات وقت شب تنها زمانی است که می توانید حساب های خاص خود را چک کنید ، با دوستانتان گپ بزنید ، مطالعه کنید ، خانه را تمیز کنید یا کارهای روز بعد را انجام دهید. به همین دلیل ، شما زمان خواب را به تعویق می اندازید و بیش از زمان توصیه شده بیدار می مانید. همه اینها می تواند در توانایی خوابیدن شما تأثیر بگذارد.

 

وقتی که مغزتان به شما گوشزد می کند که خسته است و می خواهد بخوابد ، با رسیدن این زمان ، فرد باید خود را وقف فعالیتهای آرامش بخش و لذت بخش تری کند تا زمانی که وارد یک حالت آرامش شود که به او اجازه می دهد تا به خواب رود و از یک خواب عمیق در طول شب لذت ببرد.

 

برخی از عادت ها می توانند توانایی شما را برای به خواب رفتن تحت تأثیر قرار دهند ، مانند قرار گرفتن مداوم در معرض صفحه نمایش.


لازم است حداقل سی دقیقه قبل از خواب همه محرک ها از بین بروند تا بدن ، بیش از همه ذهن ، به حالت آرامش برسد که به آن اجازه می دهد تا بخوابد.

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اولین کاری که باید قبل از خواب انجام دهید بستن پرده ها و و خاموش کردن چراغ ها است. این به این دلیل است که چشم ها می توانند نور را درک کرده و سیگنالهایی را برای بیدار ماندن به مغز ارسال کنند.

 

نور منعکس شده از تلویزیون ، رایانه یا صفحه نمایش تلفن های همراه به خوابی راحت آسیب می رساند. به همین دلیل ، باید از انجام فعالیت های شبانه مانند چت تلفنی ، بررسی شبکه های اجتماعی یا انجام بازی ها خودداری شود.

 

به همین ترتیب ، تماشای تلویزیون تا دیر وقت توصیه نمی شود. زیرا همه اینها نه تنها به دلیل نور بلکه به دلیل صدایی که از آنها ساطع می شود ، محرک مغز هستند. نور کم و سکوت بهترین ترکیب برای آماده سازی مغز برای استراحت است.

 

چگونه می توانید برنامه شبانه خود را بهبود ببخشید؟

 

عادت های غذایی در شب می توانند بر زمان خواب نیز تأثیر بگذارند.


بسیاری از کارهای مختلف می تواند برای بهبود روند شبانه و کارآیی بیشتر شما انجام شود ، یکی از آنها توجه به آنچه می خورید است. خوردن وعده های غذایی بسیار سنگین در شب بدن را مجبور می کند تا برای هضم غذا سخت کار کند و این به طور طبیعی از خواب خوب جلوگیری می کند.

 

از طرف دیگر ، گرسنه رفتن به رختخواب فکر خوبی نیست. در حالت ایده آل ، یک وعده غذایی سبک اما سیرکننده باید حداقل یک ساعت قبل از خواب میل شود.

 

علاوه بر این ، برخی از نوشیدنی های محرک مانند قهوه ، چای یا نوشیدنی های انرژی زا می توانند خواب را تحت تأثیر قرار دهند. متخصصان توصیه می کنند که این نوشیدنی های محرک بعد از ظهر نوشیده نشوند.

 

پیشنهاد دیگر استفاده از تشک فقط برای خوابیدن است. این به این دلیل است که وقتی برای فعالیت های دیگر مانند غذا خوردن ، مطالعه یا تماشای تلویزیون استفاده می شود، این مغز است که پیوندی بین این فعالیت ها و تشک ایجاد می کند.

 

بنابراین ، انجام سایر فعالیت ها در رختخواب ، تختخواب را به یک عامل تحریک کننده تبدیل می کند و وقتی روی آن دراز می کشید ، سیستم عصبی فعال می شود. رابطه زناشویی البته از این امر مستثنی است ، زیرا یک فعالیت آرامش بخش است ، به این معنی که به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید!


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده