خرید از سراسر دنیا


» همه چیز درباره اوریون

همه چیز درباره اوریون

همه چیز درباره اوریون و اهمیت واکسن


بهترین راه پیشگیری از اوریون بدون شک واکسن MMR است. این واکسن برای جلوگیری از اوریون ، سرخک و سرخچه دوزها را ترکیب می کند. در این مقاله به همه چیز درباره اوریون پی ببرید.


اوریون یا پاروتیت یک بیماری عفونی است که می تواند حاد یا مزمن باشد. این یک یا هر دو غده پاروتید را که مسئول تولید بزاق هستند ، تحت تأثیر قرار می دهد. این غدد در پشت قسمتهای بالای چانه قرار دارند.

 

در این مقاله جالب همه چیز درباره اوریون را بیاموزید. این بیماری توسط ویروسی متعلق به جنس "paramyxoviridae" ایجاد می شود. معمولاً در کودکان و نوجوانان شایع است ، اما می تواند بزرگسالان حساس را آلوده کند.

 

علاوه بر این ، اوریون می تواند سایر غدد بدن ، سیستم عصبی و بیضه ها را تحت تأثیر قرار دهد.

 

قبل از در دسترس بودن واکسن ، اوریون یک بیماری شایع در سراسر جهان بود. این بیماری بیشتر کودکان 2-15 ساله را تحت تأثیر قرار داده است.

 

از زمان اختراع واکسن ، بروز این بیماری به شدت کاهش یافته است. در حقیقت ، اکنون در آمریکای لاتین فقط گاهی اپیدمی می شود. در مورد نحوه انتشار اوریون ، این بیماری 2 روز قبل و 7 تا 9 روز پس از التهاب غده پاروتید رخ می دهد.

 

از آنجا که ویروس تنفسی است ، انتقال از طریق قطره هایی اتفاق می افتد که فرد آلوده هنگام عطسه ، سرفه یا صحبت ، آزاد می کند.

 

همه چیز درباره اوریون / علائمی که ایجاد می کند

 

برخی از افراد آلوده به ویروس اوریون ممکن است علائم یا نشانه های بسیار خفیفی داشته باشند. گروهی به هیچ وجه علائم و نشانه ای ندارند. افراد با علائم و نشانه ها معمولاً طی 2-3 هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند.

 

علامت اصلی اوریون ، التهاب غدد بزاقی است. این باعث تورم گونه های فرد می شود. علاوه بر این تورم مشخصه ، بیماران ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنند:

 

درد در غدد بزاقی متورم در یک یا دو طرف صورت

درد هنگام جویدن یا بلعیدن

تب

سردرد و درد عضلانی

ضعف و خستگی

بی اشتهایی

عوارض اریوان


اوریون بندرت عوارض ایجاد می کند. هنوز برخی از عوارض احتمالی عبارتند از:

 

از دست دادن شنوایی

سقط در زنان باردار

ناهنجاری های ضربان قلب


اگرچه خیلی رایج نیستند ، اما می توانند جدی باشند. بیشتر عوارض شامل التهاب در هر قسمت از بدن است.


به غیر از غدد بزاقی ، تقریباً یک سوم مردان مبتلا به اوریون در یک یا هر دو بیضه دچار التهاب می شوند. این عارضه به "ارکیت" معروف است. این عارضه می تواند باعث ناباروری شود اما معمولاً نادر است.

 

عارضه دیگری که اوریون می تواند در دختران و زنان جوان ایجاد کند التهاب تخمدان است اما معمولاً کمتر مشاهده می شود.

 

از طرف دیگر ، در موارد نادر ، سیستم عصبی مرکزی نیز می تواند ملتهب شود. اگر مغز آسیب دیده باشد ، این می تواند منجر به مننژیت یا انسفالیت شود.

 

همه چیز در مورد اوریون / چگونه می توان از بیماری جلوگیری کرد؟

 

بهترین راه پیشگیری از اوریون بدون شک واکسن MMR است. این واکسن از سرخک ، اوریون و سرخچه جلوگیری می کند. این از هر دو محافظت فردی و جمعی برخوردار است.

 

واکسن MMR بخشی از برنامه واکسیناسیون کودکان است. کودکان دو دوز واکسن دریافت می کنند ، یکی در ماه دوازدهم و دیگری در سه سالگی. در این مرحله ، باید به یاد داشته باشید که واکسن ها 100٪ موثر نیستند. بنابراین ، موارد پراکنده ممکن است رخ دهد.

 

متخصصان پزشکی آنتی بیوتیک را برای این بیماری تجویز نمی کنند زیرا آنتی بیوتیک ها در برابر عفونت های باکتریایی موثر هستند ، نه عفونت های ویروسی. هنگامی که شیوع ایجاد می شود ، توصیه می شود که در صورت وجود هرگونه تردید ، هر مورد بررسی و واکسیناسیون مجدد شود.


ارم بلاگ

تگ ها :   اوریون ارکیت
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده