دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاربردهای وازلین

کاربردهای وازلین

13 روش تعجب آور برای استفاده از وازلین

 

وازلین یک محصول همه جانبه عالی است. می توانید از آن برای نیازهای مختلف آرایشی از مو تا پا استفاده کنید.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

راه های استفاده از وازلین بی پایان است. نکته اصلی این است که از مقدار مناسب استفاده کنید زیرا یک محصول سنگین است. وازلین به راحتی استفاده می شود ، در برابر آب مقاوم است ، بنابراین ممکن است گاهی اوقات پاک کردن آن قدری دشوار باشد.

 

این محصول با پایه نفتی یکی از محصولات پرمصرف در صنعت آرایش و محصولات مراقبت از بدن است. اما فواید وازلین حتی فراتر از اینهاست.

 

با ما همراه باشید و کاربردهای مختلف و روزمره وازلین را کشف کنید!

 

راه های استفاده از وازلین

 

1. ماندگاری عطر را بیشتر میکند

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام عطر به تن و لباس های خود می پاشید اما با این حال بوی عطرتان خیلی ماندگاری بر تنتان ندارد، راه حل این مشکل بسیار ساده است: مقداری وازلین را به نقاط اصلی بدن مانند گردن ، مچ و پشت گوش ها بمالید.

وازلین بو را به دام می اندازد و باعث می شود مدت بیشتری روی بدن باقی بماند.

 

2. به عنوان یک لایه بردار قوی پوست عمل میکند

 

وازلین به دلیل بافتی که دارد ، ماده مناسبی برای لایه برداری خانگی است. آن را با مقداری نمک دریا یا شکر قهوه ای مخلوط کرده و روی بدن خود بمالید. در آخر آنرا با آب ولرم زیاد بشویید.

 

3. به عنوان یک مرطوب کننده قوی استفاده میشود

 

از وازلین را در مناطق مستعد خشکی مانند آرنج ، مچ دست و پا استفاده کنید. با حرکات دایره ای بر روی این مناطق ماساژ داده و بگذارید 20 دقیقه بماند تا بتواند برای تأثیر بیشتر جذب شود.

 

4. در هنگام رنگ کردن مو ، مانع از رنگی شدن پوست شما میشود

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

این کار را می توانید با استفاده از وازلین که به پیشانی ، گوش ها و مکان هایی که رنگ ممکن است هر لحظه با آنها تماس پیدا کند ، بزنید.

 

5. زخم های باز را درمان می کند

 

اگر زخم باز دارید ، با احتیاط وازلین را در آن قسمت بمالید تا جای زخم باقی نماند. این محصول علاوه بر اثر درمانی ، از خارش نیز جلوگیری می کند.

 

6. می توانید از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید

 

بیشتر مواد پاک کننده آرایش با محصولات شیمیایی ساخته می شوند. شاید اکنون متوجه آن نشوید ، اما ادامه استفاده با گذشت زمان آسیب به پوست شما را نشان می دهد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم برای تمیز کردن صورت خود از محصولات طبیعی مانند وازلین استفاده کنید.

 

با کمک یک پنبه صورت خود را با مقدار کمی وازلین پاک کنید تا آرایش شما کاملا پاک شود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و تمام!

 

با این حال ، استفاده بیش از حد از وازلین می تواند منافذ پوست را ببندد. بنابراین مطمئن شوید که از آن به اندازه مصرف کرده اید و سپس اطمینان حاصل کنید که با مقدتر زیادی آب صورت خود را کاملا شسته و وازلین را به خوبی از روی آن پاک کرده اید.

 

7. می توانید از آن روی ابروها و مژه های خود استفاده کنید

 

اگر ابروهای نامرتب و بی نظمی دارید ، وازلین را با پنبه روی آنها بزنید. وازلین مانند یک ژل عمل می کند تا آنها را در یک خط قرار دهد.

 

همچنین می تواند کمک خوبی برای مژه های شما باشد. شب ها وازلین را به آرامی روی مژه های خود بمالید و بگذارید تا روز بعد بماند. چند روز دیگر متوجه خواهید شد که مژه های بلندتر ، ضخیم تر و براق تری دارید.

 

8. باعث می شود که آرایش مدت بیشتری بماند

 

اگر می خواهید سایه چشم شما بیشتر بماند ، مقداری وازلین روی پلک خود بزنید. این به عنوان پایه ای برای پشتیبانی از رنگ و تشدید سایه عمل خواهد کرد.

 

9. موهای را از ریشه تا نوک تغذیه میکند

 

اگر موهای شما به آرامی رشد می کنند ، به راحتی فرسوده می شوند ، خشک و کدر هستند ، می توانید از مزایای وازلین بهره مند شوید. مقدار کمی روی پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

 

10. می تواند بثورات را درمان کند

 

وازلین برای درمان بثورات عالی است و به تسکین خارش کمک می کند.

 

11. می توانید از آن برای مرطوب سازی لب ها استفاده کنید

 

اگر لب هایتان چاک خورده است ، راه حل،  استفاده از وازلین برای تأمین رطوبت آنها است. می توانید مقدار کمی را مستقیماً روی لب خود بمالید یا مرهم لب خانگی خود را بسازید.

 

با حرارت دادن مقدار کمی وازلین به روش بن ماری ، بالم لب خود را بسازید. بعد از گرم شدن می توانید هر طعم و مزه ای را که می خواهید به آن اضافه کنید.

 

12. از لکه دار شدن پوست اطراف ناخن هنگام لاک زدن جلوگیری میکند

 

همانطور که وازلین به جلوگیری از لکه دار شدن پوست ، در هنگام رنگ کردم مو، کمک می کند ، همان تأثیر را روی دست و لاک ناخن دارد.

 

مقداری وازلین را دور ناخن های خود بزنید تا زمانی که لاک میزنید ، پوست اطرف ناخن آغشته به لاک نشود.

 

13. می توانید به عنوان افتر شیو از آن استفاده کنید

 

روش عالی دیگر برای استفاده از وازلین ، استفاده از آن پس از اصلاح بر روی پوست است.

 

گاهی اوقات بعد از اصلاح پوست خشک شده و ترک می خورد. برای رفع این مشکل ، فقط باید یک لایه نازک از وازلین را روی ناحیه ای که تراشیده اید بمالید. مدتی آن را بگذارید بماند و سپس پوست خود را بشویید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده