بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 حقیقت درباره آناناس که هرگز نمی دانستید

10 حقیقت درباره آناناس که هرگز نمی دانستید

10 حقیقت درباره آناناس که هرگز نمی دانستید


آناناس میوه ای فوق العاده و منحصر به فرد است. به خودی خود خوشمزه است، اما ما آن را در پیتزا، سالاد میوه، به عنوان آب میوه یا تزیین روی کوکتل دوست داریم، و می دانید مارگاریتاهای آناناسی بهترین هستند. اما چقدر در مورد آناناس می دانید؟ آنها تاریخچه بسیار جذابی دارند و شرط می‌بندیم که از برخی حقایق در مورد آنها شگفت زده خواهید شد.


آناناس بومی آمریکای جنوبی است و قبل از ورود اروپایی ها و کشف این میوه عجیب و غریب اما خوشمزه توسط بومیان کشت شده است. اروپایی ها نیز سعی کردند آن را پرورش دهند، اما به زودی متوجه شدند که به آب و هوای گرمسیری نیاز دارد، بنابراین آن را به مستعمرات آسیایی و آفریقایی خود آوردند. 


2. صحبت از کشت آناناس شد، آیا می دانستید که تقریباً 3 سال طول می کشد تا میوه آناناس رشد کند؟ رشد این گیاه آسان است، فقط کافی است یک برگ آناناس بکارید تا یک گیاه کامل رشد کنید. اما روند تولید و رسیدن میوه بین 18 تا 20 ماه طول خواهد کشید. و یک گیاه آناناس در هر بار فقط می تواند یک میوه آناناس تولید کند.


3. نام آناناس به دهه 1660 برمی گردد. دلیل نامگذاری آن به این دلیل است که میوه از بیرون شبیه درخت کاج است. آناناس‌ها کاملاً سیخ‌دار هستند و از بیرون به خوبی محافظت می‌شوند، بنابراین ما تعجب می‌کنیم که چگونه مردم متوجه شدند که آن‌ها خوراکی و خوشمزه است. 



4. با این حال، آناناس تنها زمانی خوشمزه است که رسیده باشد. هنگامی که آنها نارس هستند، آب میوه آنها آزار دهنده و بسیار نارس است، آناناس های کوچک در واقع سمی هستند. بعید است که در فروشگاه با چنین آناناس های نارس مواجه شوید، اما با این حال هر چه رسیده تر و شیرین تر باشد طعم آن بهتر و شیرین تر خواهد بود. 


5. آناناس برای تسکین دستگاه گوارش شما عالی است و به طور کلی هضم غذا را خوب می کند. به تسکین نفخ کمک می کند و به طور کلی می تواند از این مشکل جلوگیری کند. بنابراین اگر مشکلات گوارشی جزئی دارید، خوردن یک وعده آناناس در روز می تواند به شما کمک کند.


6. این میوه استوایی خوش طعم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. فقط چند تکه آناناس بیش از مقدار مورد نیاز روزانه شما ویتامین C دارد که باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما به درستی کار کند و پوست شما را سالم و درخشان نشان می دهد. آناناس همچنین سرشار از ویتامین A است که از بینایی سالم حمایت می کند.


7. در حالی که ویتامین C ممکن است یکی از مزایای آشکار آناناس باشد، بسیاری از مردم نمی دانند که آناناس همچنین مملو از منگنز است، که ماده معدنی است که به قوی و سالم ماندن استخوان های شما کمک می کند. می تواند از پوکی استخوان و آرتریت جلوگیری کند.


8. آیا تا به حال گیاه آناناس دیده اید؟ اینگونه رشد می کنند. جذاب نیست؟ جالب‌تر این است که آناناس‌ها هنگام شکوفه دادن زیباترین گل‌ها را تولید می‌کنند که رنگ آن‌ها از قرمز تا بنفش متغیر است. و سپس آنها اساسا توت های کوچکی تولید می کنند که در اطراف هسته ترکیب می شوند. بنابراین، آناناس از نظر فنی یک میوه نیست، بلکه تعداد زیادی میوه کوچک است که با هم ترکیب شده اند. 



9. یک واقعیت کمتر شناخته شده این است که آناناس پس از برداشت نمی رسند. این مانند آووکادو نیست که بتوانید آن را بخرید و سپس آن را روی طاقچه خود بگذارید تا برسد. آناناس های موجود در فروشگاه به همان اندازه رسیده اند. بنابراین یک عدد رسیده را انتخاب کنید و ظرف چند روز بخورید، زیرا در واقع قرار نیست بیش از 3 روز در دمای اتاق یا یک هفته در یخچال بماند. 


10. بسیاری از مردم بحث خواهند کرد که آیا آناناس روی پیتزا نیز استفاده میشود یا خیر. برخی فکر می کنند این یک توهین علیه پیتزا است، برخی دیگر تازگی و شیرینی را که به پیتزایشان اضافه می کند دوست دارند. اما به هر کمپی که تعلق داشته باشید، علاقه مند خواهید بود بدانید که چگونه آناناس به یک تاپینگ پیتزای بسیار بحث برانگیز تبدیل شد. داستان بسیار جذاب تر از چیزی است که تا به حال فکر می کنید. 


مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده