دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» فواید موسیقی برای بیماری های مغز و اعصاب

فواید موسیقی برای بیماری های مغز و اعصاب

مزایای موسیقی برای بیماری های مغز و اعصاب


موسیقی ابزاری مهم در روند توانبخشی عصبی است. بیماران مبتلا به سکته مغزی ، آلزایمر ، صرع ، پارکینسون یا مولتیپل اسکلروزیس پس از قرار گرفتن در معرض موسیقی بهبودی را نشان دادند.در این مقاله مزایای موسیقی را برای بیماری های عصبی کشف کنید!

 

فواید موسیقی برای بیماری های عصبی غیرقابل انکار است. طبق مطالعات موسیقی می تواند انسان را آرام کند ، روحیه را بهبود بخشد ، فرد را هیجان زده کند و به ما کمک کند عملکرد بهتری در کار داشته باشیم! همچنین طبق مطالعات موسیقی برای بیماران با مشکلات عصبی بسیار مفید است.

 

همه ما در برهه ای خوانده ایم یا شنیده ایم که موسیقی تأثیر شگفت انگیزی در مبتلایان به آلزایمر دارد. در این بیماران، فقط گوش دادن به آهنگی که از دوران جوانی به یاد می آورند می تواند از نظر روحی و رفتاری بر بیمار تأثیر بگذارد. گویی مغز پس از مدتی استراحت "از خواب بیدار می شود".

 

این به ما کمک می کند درک کنیم که با وجود اختلال شناختی مرتبط با این نوع زوال عقل ، مناطقی از مغز وجود دارد که دست نخورده باقی می ماند. مغز از مناطق مرتبط با حافظه موسیقی طولانی مدت محافظت می کند.

 

با این حال ، موسیقی نه تنها تأثیر مثبتی در بیماری های نورودژنراتیو دارد بلکه موسیقی درمانی می تواند در بیماران مبتلا به افسردگی ، صرع ، مولتیپل اسکلروزیس ، بیماری پارکینسون و حتی سکته مغزی تغییرات جالبی ایجاد کند. بنابراین ، این روش توانبخشی عصبی ارزش بررسی دارد!

 

فواید موسیقی برای بیماری های عصبی

 

استفاده از موسیقی درمانی در توانبخشی پزشکی و عصبی به طور فزاینده ای رایج شده است. طبق مطالعات موسیقی تأثیر بسیار مثبتی در مدیریت درد و توانبخشی حرکتی دارد.

 

بدون شک دلگرم کننده است که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون یا مولتیپل اسکلروزیس می توانند کیفیت زندگی خود را افزایش دهند ، به عنوان مثال : متخصصان هنوز از مزایای موسیقی برای بیماری های عصبی اطلاع ندارند. با این حال ، واضح است که موسیقی نمی تواند هر شرایطی را بهبود بخشد و یا معکوس کند.

 

با افزایش سن موسیقی برای بهزیستی روانشناختی ضروری است

 

مطالعات زیادی به مزایای موسیقی برای بیماری های عصبی مانند زوال عقل اشاره می کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، این جایی است که مزایای آن بیشتر دلگرم کننده است.

 

موسیقی در بیماران مبتلا به آلزایمر ، پارکینسون یا هر مشکل تخریب عصبی مرتبط با افزایش سن پاسخ های حسی ، حرکتی ، شناختی و شدید عاطفی ایجاد می کند. همچنین مناطق موقت مغز مانند مخچه را فعال می کند.

 

علاوه بر این ، متخصصان بهبودهایی را در توانبخشی عصبی در افرادی که از حوادث عروقی مغزی رنج می برند و مشکلات گفتاری (آفازی) نشان می دهند ، مشاهده کرده اند. آنها خاطرنشان کردند که مشکل اساسی که بیماران در بیان کلامی خود تجربه کرده اند ، کاهش یافته است.

 

فواید موسیقی برای صرع

 

از جمله مزایای موسیقی برای بیماری های عصبی ، اثر ضد صرع آن است. در حقیقت ، تا آنجا که کارشناسان توانسته اند بررسی کنند ، موسیقی درمانی توانسته است تعداد تشنج یا صرع بیماران را تا 24٪ کاهش دهد.

 

موسیقی تأثیر قابل توجهی در تنظیم سیستم دوپامینرژیک دارد. منظور ما از این امر این است که در سطح عصبی اثر آرامش بخشی دارد. و گرچه به طور کامل تشنج را متوقف نمی کند ، اما باعث کاهش آن می شود ، که تاثیری بسیار مثبت است!

 

تأثیر موسیقی بر افسردگی در بیماران مبتلا به بیماری عصبی

 

افسردگی در بسیاری از بیماری های عصبی مانند حوادث عروقی مغزی ، صرع ، مولتیپل اسکلروزیس و پارکینسون یک بیماری همراه است. بسیار متداول است که این شرایط از نظر عاطفی بر بیماران تأثیر می گذارند ، که می تواند منجر به اختلالات خلقی شود.

 

در واقع ، مزایای موسیقی برای بیماری های عصبی نیز به این منطقه گسترش می یابد. به عنوان مثال ، موسیقی درمانی میزان پایبندی بیماران به درمان را افزایش می دهد. منظور ما از این امر این است که مردم نسبت به درمانهای دارویی و روانشناختی احساس استقبال بیشتری می کنند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده