خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید استفاده از روغنهای اساسی

فواید استفاده از روغنهای اساسی

روغنهای اساسی و فواید آنها

 

برای بهره مندی کامل از روغنهای اساسی ، مطمئن شوید که آنها کاملا خالص و طبیعی هستند و نه ناخالص. زیرا روغن های ناخالص مفید نیستند.

 

بسیاری از روغنهای اساسی وجود دارند که فواید سلامتی برای شما به همراه دارند. این روزها از روغنهای اساسی به روشهای مختلفی استفاده می شود. در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که چگونه از روغنهای اساسی استفاده کنید.

 

در این مقاله برخی از روغنهای اساسی و خواص آنها را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید از خواص این روغنهای اساسی در حمام ، ماساژ و روال های مختلف خود بهره مند شوید. این یک ویژگی منحصر به فرد است که می توان از آنها به طرق مختلف استفاده کرد!

 

می توانید در مورد برخی روغنهای اساسی و فواید آنها در مقاله زیر بیشتر اطلاعات کسب کنید. در این مقاله ، ما نه تنها به اهداف آرایشی ، بلکه به این موضوع پرداخته ایم که این روغن ها چگونه می توانند سلامت جسمی و روانی را بهبود بخشند.

 

1. ریحان

 

این روزها بسیاری از مردم از مواردی مانند استرس ، خستگی ذهنی و اضطراب رنج می برند. آنها نگرانی هایی دارند که سلامت روان آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. ریحان یک روغن اساسی است که از هر لحاظ می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

 

ریحان سردردهای ناشی از استرس و اضطراب را تسکین می دهد.

همچنین یک داروی قدرتمند برای کمک به مقابله با میگرن است.

 

مقداری روغن ریحان را روی کمپرس بریزید. بگذارید چند دقیقه روی سرتان بماند تا هرگونه ناراحتی برطرف شود. روغنهای اساسی دیگری که می توانند در کنار آمدن با استرس به شما کمک کنند ، روغن اسطوخودوس است.

 

2. دانه بادیان


روغن دانه بادیان برای افرادی که مشکل گاز دارند بسیار توصیه می شود. به جای خوردن این روغن  ، آنرا روی منطقه ای که درد را در آن احساس میکنید بمالید.. این روغن می تواند به زنان در دوره قاعدگی کاهش درد شکم کمک کند. این روغن اساسی درد قاعدگی و پریشانی در این دوره را تسکین می دهد.

 

3. اکالیپتوس

 

بخور اکالیپتوس درمانی است که از زمان های بسیار قدیم برای تخلیه بینی مسدود شده به دلیل سرماخوردگی یا آنفولانزا مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نیز بسیار موثر است.

 

چگونه باید از آن استفاده کرد؟

 

در یک قابلمه بزرگ چند قطره از این روغن را به آب جوش اضافه کنید.

پس از چند دقیقه ، آن را از اجاق برداشته و اجاق گاز را خاموش کنید. یک حوله را روی سر انداخته و بخار حاصل شده را استشمام کنید. مراقب باشید ، خود را نسوزانید.

توصیه می شود 5-10 دقیقه از این روش استفاده کنید. بخار اکالیپتوس گرفتگی بینی را باز می کند و به شما امکان می دهد راحت تر نفس بکشید.

 

روغن آویشن یکی دیگر از روغنهای اساسی است که می تواند برای همین منظور استفاده شود.

 

4. نعناع

 

یکی از روغنهای اساسی که می تواند برای سلامت روان شما مفید باشد روغن نعناع است. بسیاری از مردم با افکار مزاحم دست و پنجه نرم می کنند. این افکار باعث نگرانی آنها می شود. این مانع لذت بردن لحظه ها و زندگی روزمره آنها می شود.

 

استحمام در روغن نعناع آرامش خاطر شما را راحت می کند و ذهن شما را پاک می کند. اگر روز بدی را سپری کرده اید و در درک واضح مسائل مشکل دارید ، روغن نعناع می تواند به شما کمک کند.

 

5. یاس

 

اگر می خواهید شریک زندگی خود را ماساژ دهید ، استفاده از این روغن توصیه می شود. این یک گزینه عالی به عنوان روغن ماساژ است.

 

علاوه بر این ، یاس به عنوان یک محرک عمل می کند و روحیه شما را بالا می برد. اگر از انگیزه کمی برخوردار هستید و احساس ناراحتی می کنید ، روغن یاس می تواند به شما کمک کند.

 

هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از روغنهای اساسی وجود ندارد.

 

یکی از بهترین ویژگی های روغنهای اساسی عدم وجود عوارض جانبی است. آنها فقط نتایج مثبتی دارند. حتی وقتی متوجه اثرات آن نشوید ، روغنهای اساسی ضرری برای شما ندارند.

 

همانطور که در بالا ذکر کردیم ، شما می توانید این روغن ها را مستقیماً روی پوست خود بمالید.

 

به عنوان مثال ، اگر سردرد دارید ، می توانید آن را روی موهای خود بمالید و یک ماساژ کوچک (با استفاده از روغنی مخصوص تهیه شده برای این منظور) انجام دهید. با این حال ، در صورت تمایل می توانید روغن را روی پیشانی خود بمالید. در هر صورت نتایج مشابهی خواهید گرفت. آیا تابحال از روغنهای اساسی استفاده کرده اید؟ چه فوایدی دیده اید؟ چه تجربه ای داشتید؟

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده