دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چربی قهوه ای

چربی قهوه ای

نقش چربی قهوه ای در سلامتی

 

تحقیقات در مورد عملکرد چربی قهوه ای در سالهای اخیر نتایج جالبی را به همراه داشته است. به همین دلیل اکنون با کاهش وزن و سایر فرایندهای مهم همراه است.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

چربی قهوه ای که به آن بافت چربی قهوه ای نیز گفته می شود ، چربی است که با درک احساس سرما در بدن فعال می شود. برخلاف چربی سفید که عملکرد آن در درجه اول ذخیره انرژی است ، این نوع چربی اثرات قابل توجهی بر سلامتی دارد.

 

این ماده عمدتا در نواحی پریکاردیال و فوق کلاویکولار و اطراف اندامهایی مانند پانکراس و کلیه یافت می شود. این یک بافت فعال متابولیکی است که تعداد زیادی از میتوکندری ها را در ترکیب خود دارد. عملکرد آن تنظیم حرارت است و به ویژه در نوزادان بسیار مهم است.

 

فعال سازی چربی قهوه ای

 

وقتی در معرض سرما هستیم چربی بیشتری می سوزانیم تا گرما تولید کنیم. این عمدتا به دلیل تحریک بافت چربی قهوه ای است. همچنین به نظر می رسد ورزش بدنی این نوع چربی را فعال می کند که در تخریب چربی سفید تأثیر دارد.

 

یک گروه از محققان ارتباط مثبتی بین مصرف ملاتونین و افزایش چربی قهوه ای پیدا کردند. نتایج مطالعه آنها ، که در سال 2018 منتشر شد ، که نشان می دهد که تجویز این هورمون ممکن است موثر ، برای کنترل وزن با تحریک این چربی قهوه ای متابولیکی باشد.

 

با این حال ، مطالعات در مورد این موضوع در مورد حیوانات انجام شده است. این بدان معنی است که نتیجه گیری های انجام شده برای انسان کاملاً غیرقابل پیش بینی است. هنوز هم ، متخصصان معتقدند که ممکن است ارتباط تنگاتنگی بین چربی قهوه ای ، کاهش وزن و تنظیم قند خون وجود داشته باشد.

 

با این حال ، توزیع این چربی بین افراد یکدست نیست و تفاوت هایی میان زنان و مردان نیز وجود دارد. طبق مقاله ای در ژورنال Advances in Experimental Medicine and Biology ، این بافت بیشتر در خانم ها ظاهر می شود.

 

چربی قهوه ای

 

اگرچه هنوز جای تحقیق در این باره وجود دارد ، اما متخصصان چربی قهوه ای را با کاهش وزن مرتبط می دانند.

 

تولید گرما در بدن

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

فرآیند ترموژنز ( گرمازايي ) که در چربی قهوه ای اتفاق می افتد ، عملکرد بدن را در هنگام احساس دمای پایین در بدن ایجاد می کند. برای این منظور ، از تری گلیسیرید و گلوکز در واکنش متابولیک با واسطه پروتئین استفاده میکند.

 

بنابراین ، بین میزان چربی قهوه ای در بدن و مصرف انرژی رابطه مستقیم وجود دارد. فعال شدن این بافت می تواند منجر به افزایش مصرف انرژی در حالت استراحت تا 5٪ شود که می تواند به معنی افزایش 100 کیلوکالری انرژی مورد نیاز بدن باشد.

 

اندامهایی که مسئول فعال شدن این بافت هستند ، قلب از طریق ترشح پپتیدها عضلات از طریق هورمونهایی به نام میوکین ؛ و سیستم عصبی ، به لطف ترشح کاتکول آمین ها هستند.

 

تغذیه و چربی قهوه ای

 

برخی از ترکیبات فعال موجود در غذا ممکن است مربوط به میزان و ظرفیت متابولیکی چربی قهوه ای در بدن باشد. به نظر می رسد کپسایسین ، رسوراترول ، کورکومین و چای سبز مانند اسیدهای چرب لینولئیک مزدوج قادر به تحریک چربی قهوه ای هستند.

 

بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شد ، ممکن است به همین دلیل باشد که مصرف منظم مواد غذایی با این ترکیبات مغذی با کاهش وزن ارتباط دارد. با این حال ، شواهد این امر قوی نیست و برای تأیید این پیوند به آزمایشات انسانی بیشتری نیاز است.

 

علاوه بر چای سبز ، موادی مانند کپسایسین و رسوراترول با تحریک چربی قهوه ای ارتباط دارند.

 

بافت چربی قهوه ای ، یک بافت فعال متابولیکی است

 

چربی قهوه ای ، برخلاف چربی سفید ، یک بافت فعال متابولیکی است. وقتی بدن احساس سرما می کند ، در تنظیم مجدد بدن نقش دارد و شروع به کار می کند.

 

این فعال سازی منجر به افزایش قابل توجه متابولیسم در حالت استراحت می شود ، که می تواند منجر به کاهش وزن از طریق تخریب بافت چربی سفید شود. در حال حاضر اثرات ملاتونین و برخی ترکیبات فعال در غذاها بر روی بافت چربی قهوه ای موضوع تحقیق است.

 

مصرف برخی مواد می تواند نسبت ملاتونین را در بدن تا حدی افزایش دهد. حتی می تواند فعالیت متابولیکی را بهبود بخشد. در عین حال ، ورزش به تحریک عملکردهای این بافت کمک می کند ، باعث افزایش مصرف انرژی و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

 

در آخر ، توجه به این نکته مهم است که این چربی در نوزادان بیشتر از بزرگسالان است. تفاوت جنسنیز وجود دارد ، زیرا این چربی در زنان در مقادیر بیشتری از مردان یافت می شوند.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده