دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع هپاتیت

انواع هپاتیت

 5 نوع هپاتیت و خصوصیات اصلی آن

 

5 نوع اساسی هپاتیت وجود دارد و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اگرچه برخی علائم و نشانه ها شایع است ، اما همه آنها بیماری های بسیار متفاوتی هستند.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

امروز ما اطلاعاتی در مورد پنج نوع هپاتیت ناشی از ویروس ها به شما می دهیم. اما هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارد که آن را از بقیه متمایز می کند.

 

برای تعریف آن ، هپاتیت التهاب کبد است. با این حال ، این همیشه منجر به یک مشکل یکسان نمی شود. در واقع ، این اندام می تواند به دلیل بیش فعالی کیسه صفرا ، خوردن بیش از حد غذا یا عفونت ویروسی جدی متورم شود.

 

امروز نگاه دقیق تری به آن خواهیم داشت.

 

5 نوع هپاتیت

 

هپاتیت ویروسی می تواند به دلیل پنج سویه مختلف ویروس هپاتیت رخ دهد. طبق طبقه بندی بین المللی ، هر ویروس با حروف الفبا نامگذاری می شود: A ، B ، C ، D و E

 

در پست امروز ، کشف کنید چه اتفاقی می افتد وقتی کسی به یکی از این ویروس ها آلوده شود.

 

انواع هپاتیت

 

هپاتیت A

 

هپاتیت A خفیف ترین ویروس در این گروه از عفونت های ویروسی است. از طریق مدفوع و دهان منتقل می شود. به عبارت دیگر ، یک فرد آلوده ویروس را دفع می کند ، آنچه را فرد دیگری می خورد یا می نوشد آلوده می کند و بنابراین ویروس میزبان جدیدی پیدا می کند.

 

بیماران هپاتیت A با درگیری کبد علائم ورم معده و روده را تجربه می کنند. این امر منجر به تب ، درد شکم ، اسهال و استفراغ می شود.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

از آنجا که کبد ملتهب است ، صفرا راکد می شود و گردش خون ندارد. در نتیجه ، پوست رنگ زرد پیدا می کند. این اتفاق می افتد زیرا بیلی روبین توسط پوست و غشاهای مخاطی جذب می شود. به همین دلیل قسمت های سفید چشم نیز زرد می شوند. بیلی روبین اضافی از طریق ادرار از بین می رود. بنابراین ، رنگ ادرار تیره می شود.

 

علائم معمول حدود 15 روز طول می کشد. این بیماری می تواند یک ماه یا بیشتر طول بکشد ، اما خیلی شایع نیست. بیماران تمایل دارند بدون مشکلات اساسی بهبود یابند. اگر کمبود آب بدن در این دوره رفع شود ،بیماران هیچ گونه علائم پایداری را تجربه نخواهند کرد.

 

خطرناک ترین علامت ، به ویژه در کودکان خردسال ، کم آبی بدن است. از آنجا که به سرعت گسترش می یابد ، هنگام شیوع در جمعیت واقع در مناطق بسته مانند مدارس ، باید بسیار احتیاط کرد.

 

هپاتیت A علائمی مانند اسهال ، درد شکم و تب ایجاد می کند.

 

هپاتیت B

 

هپاتیت B شناخته شده ترین نوع است و مردم جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. از طریق مایعات بدن مانند خون و منی گسترش می یابد. به همین دلیل متخصصان آن را یک بیماری مقاربتی می دانند.

 

عواقب طولانی مدت هپاتیت B جدی است. بسیاری از بیماران به اشکال مزمن مانند سیروز یا سرطان کبد پیشرفت می کنند. اگرچه جلوگیری از پیشرفت آن دشوار است ، تعداد داروهای بیولوژیکی که می توانند بقای بیمار را بهبود ببخشند در حال افزایش است.

 

بسیاری از کشورهای جهان تعداد زیادی واکسن پیشرفته را در برنامه های رسمی ایمن سازی خود گنجانده اند. اثربخشی آن به افرادی بستگی دارد که دوزهای توصیه شده را برای هر بیماری تکمیل می کنند.

 

از طرف دیگر ، آموزش مسائل زناشویی بسیار مهم است. استفاده از کاندوم و اقدامات اساسی محافظتی در روابط ، کلید کاهش شیوع این بیماری است.

 

هپاتیت C

 

در عمل ، متخصصان معتقدند که هیچ نوع حاد هپاتیت C وجود ندارد. به عبارت دیگر ، بیماران آلوده بلافاصله با فرم مزمن روبرو می شوند و تا زمانی که با آزمایش تشخیص داده نشوند ، هرگز نمی دانند که آلوده شده اند.

 

انتقال آن معمولاً از طریق خون به دلیل تزریق در مکان های غیر تخصصی یا استفاده از سرنگ های مشترک صورت می گیرد. برخلاف هپاتیت B ، انتقال از طریق روابط با جنس مخالف در این مورد بسیار نادر است.

 

گزینه های درمانی این بیماران پیچیده است. اول از همه ، داروهای ضد ویروسی توصیه میشود که بسیار گران هستند. تقریبا هیچ کس نمی تواند تمام دوزهای مورد نیاز را برآورده کند. به همین دلیل کمک های دولتی برای این بیماران ضروری است.

 

دوم ، اگر هپاتیت C پیشرفت کند و داروها موثر واقع نشوند ، بیمار نیاز به پیوند کبد دارد. این مورد در مورد افرادی است که به دلیل مزمن بودن عفونت دچار سیروز یا سرطان کبد می شوند. با این حال ، همه بیماران نمی توانند عمل کنند.

 

هپاتیت D

 

برای شیوع این نوع هپاتیت ، بیمار یا میزبان باید به ویروس هپاتیت B (HBV) آلوده شود.

 

از طریق خون یا روابط زناشویی منتقل می شود. همچنین ، مادر آلوده می تواند فرزند متولد نشده خود را آلوده کند. خوشبختانه واکسن هپاتیت B در جلوگیری از ذرات هپاتیت دلتا نیز موثر است.

 

کارشناسان اطلاعات زیادی در مورد این عامل دلتا ندارند. در برخی موارد ، علائم هپاتیت B به دلیل عفونت همزمان تشدید می شود ، در حالی که در موارد دیگر توجه نمی شود.

 

هپاتیت E

 

این ذره ویروسی مانند هپاتیت A مسیر مدفوع و دهان را دنبال می کند و از طریق آب و غذا پخش می شود. تصویر بالینی مشابه ورم معده و روده است که بدون نیاز به مداخله خارجی می آید و می رود.

 

در زنان باردار ، تظاهرات بالینی شدید مشاهده شده است. در میان آنها ، یک شکل تهاجمی شایع تر است ، که منجر به نارسایی کبد می شود. کبد نمی تواند به درستی کار کند و عوارضی رخ می دهد - مانند لخته شدن و تجمع مایعات در بافت ها - که مادر و جنین را به خطر می اندازد.

 

همه انواع هپاتیت به مراقبت های پزشکی نیاز دارند و قابل پیشگیری هستند.

 

همه انواع هپاتیت قابل پیشگیری هستند ، اگرچه با یکدیگر متفاوت هستند. اقدامات اساسی بهداشت و مراقبت می تواند خطر عفونت را کاهش دهد.

 

کارشناسان هپاتیت ویروسی را همه گیری های خاموش می دانند که همچنان گسترش می یابد زیرا بسیاری از بیماران از وضعیت خود بی اطلاع هستند. به همین دلیل برای افراد مهم است که در مورد آنها بدانند و واکسن بزنند تا احتمال انتقال به حداقل برسد.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده